De ce uneori masina scoate un zgomot ca si cum ar rula in 3 pistoane?

De ce uneori masina scoate un zgomot ca si cum ar rula in 3 pistoane?

Fiecare dintre noi ne dorim sa conducem o masina silentioasa care sa ne ofera o experienta minunata la drum in fiecare zi. Faptul ca uneori incepe sa faca zgomote neplacute, reprezinta un real motiv de ingrijorare. Pornind de la premiza ca este mai bine sa previi decat sa tratezi, este bine sa iei atitudine inca de la primul semn care iti indica ca ceva nu functioneaza asa cum trebuie la masina ta.

Sunt o multime de factori care faciliteaza aparitia acestor sunete. Identificarea corecta a motivului care sta la baza defectiunii, te ajuta sa pui un diagnostic corect si sa gasesti cea mai buna metoda de solutionare.

Iata care pot fi cauzele care provoaca aceasta defectiune :

1. Garnitura de la chiulasa este arsa

Aceasta garnitura este pozitionata intre blocul motor si cilindrii si joaca doua roluri de baza. In primul rand, etanseaza gazele de ardere si previn intrarea acestora in sistemul de racire. In al doilea rand, impiedica uleiul de racire si apa sa patrunda in interiorul cilindrului. Acesta este elementul care este responsabil de racirea motorului, cu scopul de a mentine la nivel optim sursa de energie dar si viteza masinii.

Atunci cand este uzata, aceasta faciliteaza supraincalzirea motorului si trebuie inlocuita cu una noua, pentru a reda buna functionare a autoturismului.Daca nu este inlocuita la timp, garnitura poate duce chiar si la defectarea motorului, ceea ce nu este deloc de dorit.

2. Sistemul de evacuare defect

Sistemul de evacuare reprezinta o alta componenta importanta a masinii. Acesta este pozitionat in partea de jos a vehiculului, intre motor si spatele vehiculului si joaca un rol dublu. Sistemul de evacuare este responsabil pentru transportul gazelor arse din motor precum si pentru catalizarea gazelor in substante ne-nocive, cum ar fi monoxidul de carbon, care pot fi eliberate in aer.

Atunci cand sistemul este uzat, rezulta o scurgere de gaze, ceea ce provoaca un sunet neplacut al masinii. Acest lucru se intampla cand se transporta substante foarte fierbinti ce afecteaza in mod negativ componentele acestuia, datorita procesului de expansiune si contractie a metalului. Asa se intampla cand se transporta vapori ce provoaca ruginirea componentelor sau cand este expus la praf, sare, apa sau gheata.

3. Rulmentul de la roata defect

Acesti rulmenti sunt responsabili de stabilitatea masinii si de buna functionare a acesteia. Un rulment de roata reprezinta o colectie de bile unite care este fixata perfect in metal.

Rulmentii rotilor reduc frecarea in timpul mersului. Atunci cand nu exista o lubrifiere buna a acestor rulmenti, se uzeaza si poate aparea un sunet deranjant.

4. Rata de aprindere a motorului

Daca unul dintre cilindri nu reuseste sa produca suficienta energie din cauza unei bujii defecte sau a unui senzor de oxigen uzat, rata de aprindere a motorului are de suferit. O aprindere defectuoasa produce un sunet asemanator unei masini de tuns iarba.

5. Lichidul diferential vechi

Lichidul diferential este un fluid care reduce frecarea in cutia de viteze. Daca nu este schimbat dupa ce masina a parcurs 30.000 de mile, acesta incepe sa-si piarda din proprietati. Perioada dupa care ar trebuie sa schimbi acest lichid, difera in functie de modelul masinii.

6. Anvelopele uzate sau dezumflate

Anvelopele vechi, cu un aspect neuniform sau cele dezumflate provoaca masina sa scoata sunete similare cu masina de tuns iarba, de aceea este indicat sa verifici cu atentie anvelopele de fiecare data inainte de a pleca la drum.

Daca vrei sa te bucuri de o experienta placuta la volan si iti doresti sa beneficiezi de maxima siguranta, condu prudent si nu lasa micile defectiuni sa iti puna viata in pericol.

sursa foto: https://www.t3atlanta.com/

Citeste si...
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...