Despre motoarele EJ de la Subaru

Despre motoarele EJ de la Subaru

Motorul de 2,2 litri a fost lansat in 1990 ca motor pentru noul model Subaru - Legacy. Motorul de 1.8 litri EJ18 a extins familia EJ.

Primul a fost motorul EJ22E. Este vorba despre toate motoarele de 2,2 litri cu aspiratie naturala USDM din 1990 pana in 1996. Motorul este pe benzina cu patru cilindri, cu bloc de cilindru din aluminiu si mansoane din fonta instalate in interior. Are chiulasa SOHC si arbori cu came cu actionare cu curea de distributie.

Raportul de compresie al EJ22 timpuriu este de 9,5: 1. In 1997, motorul a primit cateva actualizari. Exista tacheti solizi (reglarea jocului supapei la fiecare 150.000 de km), sistemul de urmarire a camelor brate oscilante, evacuare cu un singur port si raport de compresie de 9.7: 1.

Obiectivul principal a fost reducerea frecarii motorului pentru a creste puterea si reduce consumul de combustibil. Motorul a primit pistoane acoperite cu molibden si remodelate. Greutatea noilor pistoane a scazut cu aproximativ 100 de grame. Galeria de admisie a fost remodelata pentru a mari masa si viteza fluxului de aer.

1996 a fost un an de tranzitie si de cele mai multe ori EJ22E a fost deja echipat cu piese noi de la EJ22EZ (de exemplu, tacheti solizi). Dar EJ22E, cum ar fi EJ22EZ apartine fazei 1.

EJ222 / EJ223 este din 99-01. Modificarile semnificative au fost in 1999. Din acest an, motorul de 2.2 litri are designul de faza 2 si de asemenea EZ.

Caracteristica principala sunt noile capete cilindrice SOHC cu valve pozitionate la un unghi mai larg (valvele de admisie amplasate la 23 de grade de la centru, valvele de evacuare - la 20 de grade in afara centrului) si arborele cu came fiind insurubat la capul cilindrului cu carcasa arborelui cu came.

Sa acordam atentie versiunilor cu turbocompresor ale EJ22. EJ22T este un motor Legacy Turbo de 91-94 USDM. Puterea este de 165 CP. Are capete cilindrice de aluminiu SOHC, pulverizator de ulei in interiorul blocului, punte complet inchisa si fara intercooler.

EJ22G este un motor JDM bazat pe motorul EJ20K STI. El imparte capetele cilindrului DOHC si turbocompresorul cu EJ20K, dar utilizeaza un bloc de cilindri de 2,2 litri fara pulverizatoare de ulei pentru racirea pistoanelor. Exista pistoane forjate si bare de legatura. Raportul de compresie este de 8,0: 1. Puterea sa este de 280 CP la 6000 rpm. Acest motor a fost construit pentru seria Impreza STi 22B GC8.

Probleme ale motorului EJ22 si fiabilitate

EJ22 este probabil cel mai fiabil motor Subaru, cu un bloc antiglont. Durata de viata a motorului este mai mare de 400.000-450.000 km. Exista multe cazuri cand aceste motoare ruleaza mai mult de 500.000 kilometri fara probleme grave.

Sursa foto: wikiwand.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...