Despre motorul Hyundai/KIA 1.6L GDI

Despre motorul Hyundai/KIA 1.6L GDI

Versiunea 1.6L a familiei de motoare Gamma are urmatoarele versiuni - G4FA, G4FC, G4FD, G4FG si G4FJ. Primul motor Gamma de 1,6 litri al lui Hyundai a fost G4FC - un motor pe benzina cu patru cilindri de 1,6 litri, cu injectie multipla de combustibil introdus in 2007, care a devenit o optiune comuna pentru motoarele si hatchback-urile Hyundai si KIA, cum ar fi Hyundai Accent, Elantra, KIA Rio si Ceed.

Modelul 1.6 MPI G4FC se bazeaza pe o versiune mai mica de 1,4 litri din familia Gamma - motorul G4FA. Deplasarea de 1,6L a fost realizata prin instalarea unui nou arbore cotit cu o viteza sporita (de la 75 mm pana la 84,5 mm). Motorul de 1,6 litri are tije lungi de legatura si pistoane proprii (inaltimea de compresie difera de pistoanele de 1,4 litri ale motorului). G4FC este, de asemenea, complet aluminiu; are un bloc cilindric din aluminiu deschis si un cap de cilindru din aluminiu cu cap de arbore cu came dublu (DOHC) cu 16 valve. G4FC de 1,6 litri este echipat cu un sistem de distributie variabil continuu, denumit CVVT numai pentru sincronizarea de admisie.

Arborii cu came sunt actionati cu lant. Nu exista supape hidraulice de ghidare (este necesara ajustarea clemei la fiecare 100.000 km). Galeria de admisie a geometriei fixe este realizata din material compozit usor si ieftin. Motorul a utilizat o injectie multipla de combustibil (MPI) controlata electronic. Dupa cum puteti vedea, modelul G4FC este un motor simplu, conform standardelor moderne.

In 2010, modelul G4FC a fost inlocuit cu motorul G4FG - versiunea 1.6L a familiei Gamma II modernizata. Motorul G4FG este inca echipat cu MPI conventional, dar are si divergente vizibile. Primul este noul motor cu sistem CVVT dublu (se utilizeaza variatia temporizarii supapelor pentru evacuare si arborele cu came), iar al doilea este varietatea de admisie a geometriei variabile (sistemul VIS Hyundai). Noile caracteristici au ridicat puterea si eficienta si au adus o noua viata pentru cel mai ieftin motor Gamma de 1,6 litri.

Motorul de 1.6 GDI numit G4FD a fost introdus pentru prima data in 2008. A devenit primul motor Gamma care utilizeaza injectia directa de combustibil. Motorul a fost complet re-dezvoltat, cap de cilindru cu injectoarele de combustibil direct in camerele de combustie si pompa de combustibil de inalta presiune montat pe partea de sus. Pompa de combustibil de inalta presiune este actionata de o cama suplimentara cu patru lobi pe arborele cu came.

Motorul este echipat cu un sistem avansat Dual CVVT care ajuta la eliminarea unui risc ridicat de detonare cauzat de cresterea raportului de compresie la 11,0: 1 pentru eficienta. Inginerii au aplicat de asemenea sistemul Variabil de Inductie (VIS) - galeria de admisie a geometriei variabile ofera un flux variabil de aer in functie de conditiile de viteza. Motorul 1.6 GDI G4FD are o eficienta sporita a combustibilului si o putere mai mare, impreuna cu emisii scazute.

O versiune turbo a G4FD - G4FJ sau T-GDI de 1,6 litri, a fost introdusa in 2011. Motorul G4FJ este dotat cu turbocompresor cu doua turbine, intercooler aer-aer, sistem de injectie directa, sistem CVVT dublu, pistoane noi, si rata de compresie de 9,5: 1.

Aplicabilitate: Hyundai Accent, Hyundai Kona, Hyundai Creta, Hyundai Elantra, Hyundai i20, Hyundai i30, Hyundai i40, Hyundai ix35, Hyundai Veloster, Kia Carens/Rondo, Kia Cee’d, Kia Forte/Cerato, Kia Rio, Kia Soul, Kia Sportage, Kia Stonic, Kia Venga

Probleme ale motorului Hyundai Gamma 1.6L si fiabilitate

Motorul de 1.6 litri al lui Hyundai este similar cu motorul Gamma de 1,4 litri in ceea ce priveste fiabilitatea si problemele comune. Motorul de gama de 1.6 litri prezinta zgomote, fluieraturi, lovituri si probleme periodice cu vibratii si la ralanti. Uleiul incepe sa se scurga sub capacul supapei cilindrului la un kilometraj de 30-40.000 de kilometri (este necesara o garnitura noua). Galeria de admisie devine repede murdara, cauzata de instabilitatea si de pierderea de putere. Sunt disponibile produse si proceduri de curatare speciale pentru canalele de curatare si supapa de acceleratie. Scurgerile de ulei de la un turbocompresor de pe motorul 1.6 T-GDI se intampla rar, dar daca se intampla, acesta este la un kilometraj foarte mic.

In general, motorul nu genereaza probleme grave in ceea ce priveste intretinerea si utilizarea corespunzatoare a combustibilului / lubrifiantului bun. Durata de viata a motorului este usor peste 200.000-250.000 km.

Sursa foto: thekoreancarblog.com, autocar.co.uk

Citeste si...
Motorul VW 2.5 litri TDI PD
Motorul VW 2.5 litri TDI PD

Modelul 2.5 R5 TDI PD este urmatoarea generatie de motor diesel de 2,5 litri in linie dupa modelul 2.5 R5 TDI. Motorul a salvat di...

Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8...

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6
Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 i...