Despre motorul Mazda SkyActiv-D

Despre motorul Mazda SkyActiv-D

Motoarele Turbo-diesel de 1.5 SkyActiv-D sau S5-DPTR si S5-DPTS - sunt motoarele care au fost oferite de Mazda sub marca sa “SkyActiv-D”. Acest motor diesel a fost oferit optional cu sistemul de regenerare activa care foloseste sistemul de franare Mazda “i-ELOOP” (Intelligent Energy Loop).

Motoarele 1.5 SkyActiv-D au chiulasa din aliaj de aluminiu cu arbori cu came dublii cu actionare cu lant. Exista patru supape pe cilindru care au fost actionate prin intermediul bratelor oscilante.

Motoarele 1.5 SkyActiv-D au avut un turbocompresor compact cu turbina cu geometrie variabila (VTG). Aerul incarcat trece printr-un intercooler racit cu apa, care este integrat in galeria de admisie din plastic.

Motorul avea injectori de combustibil solenoid cu dispersie mare. Pentru stabilizarea prin ardere si reducerea rateurilor, combustibilul este injectat de pana la patru ori pe ciclu de combustie.

Sistemul de racire a motorului are supape de reglare a antigelului (CCV). De asemenea, blocurile cilindrice sunt echipate cu distantiere pentru sistemul de apa pentru o eficienta imbunatatita a combustiei si o rezistenta mecanica redusa. Motorul 1.5 SkyActiv-D a avut sisteme de recirculare a gazelor de esapament de joasa si mare presiune pentru a asigura o presiune suficienta la sarcini grele.

Specificatii motor

  • Producator: Mazda
  • Anii de productie: 2015-prezent
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Motorina
  • Sistem de alimentare: Injectie de combustibil directa
  • Configuratie: In linie
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 76.0
  • Cursa, mm: 82.5
  • Capacitate, cc: 1497 (91.35 cu in)
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu turbocompresor
  • Rata compresiei: 14.0:1
  • Putere, HP: 103 (77kW)/3500-4500
  • Cuplu: 220-270 Nm/1600-2500
  • Ulei de motor: 0W-30
  • Capacitate ulei de motor, litri: 5.1 - schimbarea service, 5.8 - uscat, 0.4 - filtru
  • Intervalul schimbului de ulei: 20,000 km/12 luni

Aplicabilitate: Mazda DK CX-3, Mazda 2

Probleme ale motorului 1.5 SkyActiv-D si fiabilitate

Atitudinea proprietarilor de masini fata de motoarele Skyactive este ambigua. Problemele au fost inregistrate cu cresterea nivelului de ulei si cicluri frecvente de regenerare.

Autovehiculele cu simptome similare tind sa aiba un consum ridicat de combustibil. Motorul 1.5 este un performer mic pentru o masina Mazda SX-3 sau un model Mazda 2; ca urmare, multi proprietari de automobile sunt pasionati de conducerea activa, reducand resursele de motor, care nu depasesc 300.000 km.

Sursa foto: youtube.com

Citeste si...
Despre motorul Mazda L3-VE sau MZR
Despre motorul Mazda L3-VE sau MZR

Motorul Mazda L3-VE este membru al seriei L a lui Mazda. Este un motor pe benzina cu 4 cilindri in linie, de 2,3 litri, care a fos...

Despre motorul Mazda MZR 2.5L
Despre motorul Mazda MZR 2.5L

Acest motor pe benzina cu patru cilindri de 2,5 litri este o versiune actualizata a motorului de 2,3 litri L3-VE apartinand seriei...

Despre motorul LF-DE de la Mazda
Despre motorul LF-DE de la Mazda

Mazda LF-DE este un motor pe benzina cu 4 cilindri, de 2,0 litri. Este membru al seriei L a lui Mazda. A fost pentru prima data in...

Despre motorul 12A Wankel de la Mazda
Despre motorul 12A Wankel de la Mazda

Motorul Mazda 12A este un motor rotativ Wankel produs intre anii 1970 si 1985. 12A se bazeaza pe principiul de functionare al moto...