Efectele nefolosirii autoturismelor pe durate lungi de timp & sfaturi pentru o parcare indelungata

Efectele nefolosirii autoturismelor pe durate lungi de timp & sfaturi pentru o parcare indelungata

Efectele nefolosirii autoturismelor pe durate lungi de timp & sfaturi pentru o parcare indelungata a masinii si pentru o repornire cu succes a motorului acesteia

Nu multi conducatori auto cunosc efectele nefolosirii indelungate a autoturismelor, acesta fiind si subiectul articolului nostru de astazi. Astfel, indiferent ca ne raportam la nefericita perioada a restrictiilor cauzate de pandemia de COVID-19, in care unii soferi nu au mai folosit cu regularitate masinile, fie ca vorbim de perioada sezonului rece, in care multi conducatori auto aleg sa lase masinile in parcari pe perioade mai lungi, trebuie retinut faptul ca o astfel de conduita poate cauza autoturismelor personale.

Potrivit celor de la autovit.ro, „starea pe termen lung a masinii depinde foarte mult de modul in care o intretinem in aceasta perioada. „Condamnata“ la nefolosire, aceasta este expusa multor probleme tehnice a caror remediere ar putea costa sume mari de bani. Avand in vedere incertitudinile acestei perioade, nu trebuie sa neglijam automobilul care ne ajuta de fiecare data sa ne indeplinim scopurile“.

Piesele / componentele care au de suferit, ca urmare a timpilor lungi de asteptare

In primul si in primul rand trebuie sa amintim problema ruginii. Aceasta isi face simtita prezenta destul de usor, astfel ca nu este deloc un fenomen de neglijat. In al doilea rand, trebuie sa amintim riscul dezumflarii cauciucurilor masinii, insa lista nu se incheie aici, problemele fiind nenumarate si cu efecte dintre cele mai grave pentru autoturism si bugetul propriu, dupa cum urmeaza:

Discurile de frana ale autovehiculelor

Discurile de frana care trec prin fenomene meteo diverse (ploaie, ninsoare, canicula) oxideaza, apoi sunt afectate de rugina. De asemenea, etrierele se pot atasa de discuri, ca si cum ar fi lipite. Mai mult, diferentele mari ale valorilor termice pot genera ovalizarea discurilor, impunand schimbarea acestora inainte de distrugerea completa.

Contactele electrice ale autovehiculelor

Cu toate ca aceste componente nu sunt afectate direct de factorii externi, papucii acumulatorului, releele sau contactorii pot reactiona ca urmare a unei stationari prelungite. Mai mult, din cauza umezelii sau a aerului rece se poate ajunge la fenomenul de oxidare a mufelor, sinelor si pinilor.

Garniturile autovehiculelor

Garniturile sunt componente care necesita folosirea cu regularitate, in caz contrar acestea depreciindu-se. Astfel, indiferent ca vorbim despre garniturile baii de ulei, chiulasei, pompei de apa sau segmentii de piston, lipsa lubrifierii continue va conduce la distrugerea acestora si aparitia scurgerilor.

Instalatiile de climatizare ale autovehiculelor

Potrivit sursei citate, desi este izolata de factorii nocivi externi, nici „aceasta componenta nu este, totusi, ferita de efectele secundare ale nefolosirii pe timp indelungat. Variatia de temperatura poate cauza cedarea garniturilor si furtunurilor din instalatie, iar de aici si pana la evaporarea freonului nu mai este decat un pas“.

Termostatul autovehiculelor

Aceasta componenta deosebit de mica este responsabila pentru integrarea antigelului in circuitul motorului, astfel ca odihna prea multa va contribui la blocarea acestei piese. Un autoturism care are termostatul blocat va avea probleme fie cu cresterea consumului de combustibil, fie cu fierberea apei din radiator.

  • Modalitatea de repornire a autoturismelor nefolosite pentru perioade lungi de timp
  • In conditiile in care un autoturism nu a fost folosit pentru o perioada lunga de timp, este obligatorie repornirea acestuia prin respectarea catorva pasi obligatorii. Astfel, in baza celor mentionate de specialistii de la autovit.ro, conducatorii auto trebuie sa procedeze dupa cum urmeaza:
  • „goleste rezervorul de combustibil cu ajutorul unei pompe speciale;
  • toarna, folosind o canistra, o cantitate minima de benzina sau de motorina;
  • verifica nivelurile unor lichide precum cel de frana, de racire sau de servodirectie si completeaza-le;
  • foloseste joja de ulei pentru a vedea cat de lubrifiat mai este motorul;
  • monteaza o baterie incarcata de curand, cu un nivel al curentului de pornire de cel putin 700 (A);
  • porneste grijuliu masina si las-o sa functioneze la relanti cel putin cinci minute, inainte de a porni intr-o scurta tura de proba, la viteze mici“.

Pasii obligatorii de urmat inainte de parcarea autovehiculelor pe termen lung

In baza celor recomandate de specialisti, inainte de a parca un autovehicul pe termen lung va trebui tinut cont de cateva sfaturi obligatorii, pe care le punem la dispozitia cititorilor nostri in cele ce urmeaza:

  • „spala masina la exterior, pentru ca substantele cu efect nociv asupra vopselei sa nu grabeasca aparitia petelor de rugina;
  • curata si dezinfecteaza tapiteria masinii, pentru a mentine o igiena buna pe tot parcursul stationarii;
  • blocheaza evacuarea masinii, pentru a preveni patrunderea rozatoarelor sau a insectelor;
  • lasa in interior un odorizant puternic, pentru a tine la distanta soarecii;
  • indeparteaza din habitaclu resturile de alimente, pentru ca acestea sa nu fermenteze;
  • umfla cauciucurile la presiunea maxima indicata de producator sau, daca ai garaj, sprijin-o pe un set de cricuri, pentru a menaja suspensiile si anvelopele;
  • scoate bateria, pentru a preveni descarcarea ei si oxidarea papucilor, si gaseste-i loc intr-o incinta incalzita;
  • schimba uleiul, filtrele si antigelul, pentru a face repornirea mai usoara“.

sursa foto: https://carfromjapan.com/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...