Cum să oprești mașina când frânele sunt defecte. Tehnica experților, TITI AUR: „E dureros, dar nu fatal”

Cum să oprești mașina când frânele sunt defecte. Tehnica experților, TITI AUR: „E dureros, dar nu fatal”

Conducerea unui automobil este pentru mulți o experiență liniștitoare, fie în momente bune, fie în cele mai puțin favorabile. Cu toate acestea, în ciuda acestei relaxări, uităm adesea cât de periculos poate fi acest act. O situație de neuitat care te readuce brutal în realitate este momentul când apeși pedala de frână și realizezi că aceasta nu funcționează. În cadrul acestui articol, vom explora și detalia metoda recomandată de experți pentru a opri mașina în cazul unei defecțiuni a frânelor.

Te-ai putea opri cu mașina fără frâne?

Nu există niciun dubiu că problemele la frâne sunt o situație înspăimântătoare. Totul merge bine până în momentul în care îți dai seama că nu mai poți opri mașina în mișcare. De multe ori, această descoperire înfricoșătoare este urmată de accidente și chiar de pierderi de vieți.

Din noroc, există metode de a-ți aduce mașina la oprire în mod sigur chiar și în lipsa frânelor funcționale. Există diferite abordări în această situație, iar unul dintre experții care împărtășește cum să oprești mașina atunci când frânele sunt nefuncționale este Titi Aur. El explică conceptul de frânare neconvențională:

„Ce presupune frâna neconvențională? Este vorba despre utilizarea unor elemente exterioare pentru a opri mașina.“, explică Titi Aur.

Titi Aur oferă sfaturi despre cum să oprești mașina atunci când sistemul de frânare nu funcționează.

Deși mulți șoferi călătoresc în siguranță, fără incidente, alții se confruntă cu situații periculoase care necesită cunoștințe și abilități pentru a rămâne în siguranță. Pierderea funcționalității frânelor poate surveni în orice moment. Prin urmare, este important să aflăm ce ne sfătuiește Titi Aur cu privire la modul de oprire a mașinii atunci când frânele nu mai funcționează:

“Să presupunem că ne aflăm pe o pantă cu polei, circulăm cu o viteză de 20 km/h, iar în față avem o trecere de pietoni plină de copii. Ce facem? Apăsăm pedala de frână și constatăm că mașina nu se oprește, indiferent dacă avem sistemul ABS sau nu. Cum acționăm? Oprim mașina altfel. Cum facem asta? Ne apropiem de bordură și folosim bordura pentru a ne opri. Încercăm să ne apropiem de alte mașini parcate, de parapet, de gard, de orice avem în jur.

Este o modalitate de frânare neobișnuită. Este adevărat, poate produce daune, deoarece putem zgâria jantele, roțile, caroseria, etc. Dar este mai bine să facem asta decât să intrăm într-o trecere de pietoni plină de oameni sau într-o intersecție unde circulă camioane“, explică expertul.

Metoda alternativă pentru eficientizarea frânării autovehiculelor

Sistemele obișnuite de frânare ale vehiculelor rutiere funcționează prin interacțiunea dintre anvelope și carosabil. Microplasticele generate de anvelope și sistemele de frânare ale autovehiculelor constituie o problemă serioasă de mediu. Studiul următor prezintă o strategie pentru diminuarea cantității de microplastice provenite de la uzura anvelopelor și frânelor.

Metoda cea mai obișnuită de încetinire sau oprire a vehiculelor este prin intermediul frânării. În timpul procesului de frânare, energia cinetică se transformă în energie termică prin aplicarea fricțiunii asupra componentelor mobile ale vehiculului.

Forța de frecare se opune mișcării, generând căldură ca rezultat. Microplasticele sunt produse în urma uzurii anvelopelor pe suprafața drumului și a sistemelor de frânare ale vehiculelor în timpul procesului de frânare, când apare frecarea.

Conform unui studiu recent, aproximativ 100.000 de tone de microplastice sunt eliberate prin uzura anvelopelor și sistemele de frânare, iar alte 40.000 de tone, provenind de la sistemele de frânare, sunt depozitate anual în Oceanul Mondial.

Cercetarea privind îmbunătățirea sistemelor de frânare s-a concentrat în principal pe avansarea tehnologiilor existente. De exemplu, au fost dezvoltate tehnologii precum sistemele de frânare antiblocare, sistemele de control al tracțiunii, caracteristicile termice ale discului de frână și sistemele de frânare regenerativă.

Frânarea prin frecare este eficientă numai atunci când coeficientul de aderență dintre anvelopă și suprafața drumului este suficient de ridicat pentru a permite transferul eficient al forțelor între aceste două suprafețe. Acest coeficient de aderență poate varia în funcție de starea drumului, iar condițiile precum carosabilul ud, alunecos sau denivelat pot reduce eficacitatea frânării prin frecare.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...