Modalitatea corecta de remorcare / tractare a unui autovehicul

Modalitatea corecta de remorcare / tractare a unui autovehicul

Niciun conducator auto nu este ferit de aparitia situatiei nefericite in care se poate confrunta cu o pana in trafic, acesta fiind momentul in care se impune tractarea autovehiculului, motiv pentru care cunoasterea procedurilor care trebuie derulate in acest sens este mai mult decat necesara.

Tractarea masinii ajuta conducatorul auto la o economie consistenta, firmele autorizate si platformele impunand scoaterea unor sume destul de mari din buzunarele proprietarilor de autovehicule.

Vom prezenta, in cele ce urmeaza, regulile care trebuie respectate in momentul tractarii masinilor, in acest mod asigurandu-va ca tot ceea ce faceti indeplineste normele obligatorii, in virtutea legislatiei in vigoare.

1. Aspecte premergatoare derularii operatiunii de tractare a autovehiculelor

Potrivit promotor, in prima instanta, conducatorii auto care raman in pana trebuie sa procedeze la scoaterea autovehiculului in afara caii de rulare, acesta trebuind oprit intr-un spatiu cat mai ferit de pericolele din trafic.

In mod normal, recomandarea specialistilor in domeniu este aceea de a tracta autovehiculele in afara orelor de varf, in acest mod neafectand traficul. De asemenea, trebuie acordata atentie faptului ca tractarea se face doar in cazul masinilor inmatriculate si inregistrate.

Pentru a putea tracta autoturismul atunci cand situatia o impune, acordati atentie achizitionarii unui cablu de tractare sau unei sufe si depozitarii acesteia in portbagajul masinii dumneavoastra.

Mentionam faptul ca sufa sau cablul de tractare poate fi achizitionat din absolut orice magazin cu specific auto, inclusiv din supermarketuri sau de pe internet. Va sfatuim sa acordati atentie calitatii produsului, nu toate cele existente pe piata indeplinind aceste standarde obligatorii de calitate.

2. Cablul de tractare / sufa sau stanga

Termenul de sufa este un termen general care se refera la obiectul in sine utilizat pentru conectarea si tractarea unui autovehicul. Stanga reprezinta bara din material metalic, alcatuita dintr-un segment sau chiar mai multe, dura, destinata anume tractarii masinilor cu probleme la sistemul de franare; insasi duritatea materialului contribuie la franarea masinii tractate, aceasta nemaidispunand de un sistem de franare adecvat; facem mentiunea faptului ca stanga se utilizeaza cu precadere in cazul tractarii vehiculelor mari, precum autobuzele, rezistenta acesteia fiind crescuta.

Mentionam faptul ca sub nicio forma nu recomandam tractarea unui autovehicul care nu mai dispune de frane, varianta cea mai buna intr-o asemenea situatie fiind reprezentata de platforma auto.

Cablul sau coarda raman dispozitivele cele mai folosite in vederea tractarii unui autovehicul in dificultate, acestea fiind usor de gasit atat la benzinarii, cat si in targuri, piete sau mediul online.

Va recomandam sa nu achizitionati cabluri de tractare din comert, multe dintre ele fiind fabricate in China si prezentand deficiente de fabricatie, putand ceda usor in momentul tractarii, cea mai de succes varianta ramanand, din punctul nostru de vedere, corzile late. Astfel, acestea sunt rezistente indiferent de socurile puternice, lungimea recomandata a lor fiind de aproximativ 4, 5 metri.

3. Ruta aleasa pentru tractare

In conditiile in care apelezi la tractarea autoturismului, afla ca viteza de rulare va fi extrem de mica, ceea ce impune necesitatea folosirii primei benzi de circulatie. Aceasta face ca autostrada sa iasa din calcul ca si zona de tractare, prevederile legale fiind exprese in acest sens, caz in care nu vei avea de ales si va trebui sa soliciti ajutorul unei platforme.

4. Viteza recomandata de rulare

Din start facem mentiunea ca viteza de rulare in cazul tractarii este de 30 – 40 km./h in afara localitatii, respectiv 20 – 25 km./h in oras, aglomeratia spunandu-si cuvantul, frana fiind mai mereu necesara.

5. Semnalizarea tractarii unui autoturism

Trebuie cunoscut faptul ca autoturismul care realizeaza tractarea nu se va folosi de avarii, acesta trebuind sa foloseasca semnalizarea in vederea indicarii directiei de mers. Masina tractata are obligatia de a utiliza avariile, cu exceptia momentelor in care schimba directia de mers, situatie care impune, de asemenea, folosirea semnalizarii in scopul avertizarii partenerilor de trafic. Mai mult, daca exista posibilitate, este recomandata aprinderea pozitiilor.

6. Modalitatea de franare in cazul tractarii unui autovehicul cu sufa

Nu rare sunt momentele in care am observat autoturisme imobilizate in trafic cu sufa de tractare rupta. Aceasta din cauza faptului ca modalitatea de rulare in cazul tractarii nu este simpla si nici la indemana oricui, dispozitivul de tractare suportand sarcini deosebit de mari, orice nesincronizare putand fi fatala tractarii in sine. Acest lucru se poate intampla si in momentul franarii masinii, nesincronizarea fiind cea care va rupe sufa.

Regula in cazul tractarii este destul de simpla, respectiv viteza de rulare se mentine la minim iar franarea este efectuata strict de masina care este tractata, cu alte cuvinte de masina din urma. De asemenea, se recomanda ca sufa de tractare sa fie mereu sub tensiune, intinsa.

Astfel, inainte de un semafor, pregatirea pentru franare trebuie facuta mult mai devreme decat in cazul rularii obisnuite in trafic, franarea in sine fiind initiata de autoturismul tractat, acesta contribuind la infranarea treptata a primei masini care tracteaza. Soferul care tracteaza vechiculul imobilizat va emite un semnal de franare, fie prin folosirea mainii, fie printr-un claxon, ceea ce indica soferului tractat faptul ca prima masina este scoasa din viteza in vederea infranarii.

7. Pornirea de pe loc

Plecarea de pe loc se va face deosebit de incet, primul sofer plecand lin, astfel incat intinderea sufei sa se faca treptat. Orice plecare brusca de pe loc va contribui la socuri la nivelul sufei, aceasta rupandu-se usor.

sursa foto: https://www.4tuning.ro/

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...