Motocicleta nu pornește? Iată posibile motive

Motocicleta nu pornește? Iată posibile motive

Cu siguranță abia așteptați să scoateți motocicleta din garaj, odată ce sezonul de iarnă se termină. Te așteaptă atât de multe călătorii, întâlniri cu prieteni și aventuri de neuitat cu motocicleta ta preferată.

Dar ce să faci dacă nu pornește? Nu există nimic mai frustrant. În articolul de mai jos, vă vom oferi câteva sfaturi și soluții pentru a găsi și a rezolva problema. Este posibil că ar trebui să mergeți la un service moto sau să cumpărați niște piese noi, dar merită să încercați singur.

Baterie

Bateria “Moartă” este cea mai frecventă problemă pentru care motorul nu vrea să pornească. Bateria în sine este importantă nu numai pentru acest lucru, ci și pentru întregul sistem electric al motocicletei. Ar trebui să fie întotdeauna bine încărcată.

Există o modalitate de a verifica nivelul de încărcare. Pentru a face acest lucru, aprindeți farurile. Dacă luminează slab, atunci încărcarea este scăzută, iar dacă nu luminează deloc, bateria trebuie încărcată sau înlocuită.

Ambreiaj

În graba ta, este foarte posibil să nu fi împins corect ambreiajul motocicletei. Ar trebui să fie împins până la capăt, să treacă în prima treaptă de viteză și să aplice accelerația în timp ce se eliberează încet ambreiajul.

Dacă aveți o problemă cu ambreiajul, nu orice motocicleta va putea porni fără acesta. Dacă reușiți, veți auzi zgomote de măcinat când schimbați treptele. Acesta este un indiciu sigur că trebuie să îl înlocuiți cu un ambreiaj nou.

Combustibil

La fiecare se întâmplă să uite să alimenteze mașina sau motorul lor cu combustibil, chiar și șoferilor experimentați. Uneori, nivelul său este atât de scăzut încât motorul nu pornește, așa că va trebui să verificați singuri dacă dispuneți de suficient combustibil.

Pentru a face acest lucru, va trebui să scuturați bicicleta și să ascultați un sunet de stropire. Dacă auzi unul, mergi cât de repede poți la benzinărie și umple.

Bujii

Motivul pentru care motorul nu poate porni poate fi și bujiile. Fiți atenți atât la ele, cât și la cablurile lor, care nu trebuie să fie slăbite.

Dacă problema este cu cablurile, se poate rezolva cu ușurință. Cu toate acestea, dacă bujiile sunt defecte, acestea vor trebui înlocuite.

Viteze

Unele modele de motociclete nu pot porni dacă nu sunt în neutru. Dacă se întâmplă să fiți în treaptă de viteză, puneți-o pe neutru, porniți contactul și abia apoi treceți în prima treaptă de viteză.

Filtru de aer înfundat

Filtrul de aer elimină contaminanții, permițând în același timp să pătrundă o cantitate mare de aer în motor. Din păcate, se întâmplă adesea să se acumuleze murdărie pe el, ceea ce împiedică intrarea aerului.

Șoferii uită adesea să-l curețe, așa că vă sfătuim să-l verificați din când în când. Curățați-l și, dacă acest lucru nu ajută, poate fi necesar să îl înlocuiți cu unul nou.

Carburator murdar

Atât filtrul de aer, cât și carburatorul sunt susceptibile la contaminare. Când acestea este prea murdar, amestecul de aer și combustibil nu poate trece prin el și motocicleta nu poate porni.

În acest caz, carburatorul va avea nevoie de o curățare bună, care este cel mai bine făcută de un profesionist. El are instrumentele și experiența necesare pentru a o dezasambla și a pune la loc fără probleme.

Dacă regulile noastre nu v-au ajutat să vă rezolvați problema, este posibil ca motocicleta dvs. să nu pornească dintr-un motiv mai serios. În toate cazurile, vă sfătuim să contactați un mecanic de încredere sau un service de reparații motociclete.

Dacă trebuie să cumpărați piese noi, aveți încredere doar în magazinele specializate care garantează calitatea pieselor lor.

Sursă foto: elements.envato.com

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...