Nissan este unul dintre cei mai cunoscuti constructori japonezi de masini din lume. Asa cum bine stim, tehnologia avanseaza cu pasi repezi in tara nipona. Urmatorul tel pe care acestia si l-au propus este ca pana in anul 2026 atat motoarele hibride, cat si cele conventionale sa aiba aceleasi costuri. Pentru a reusi acest lucru, propulsoarele hibride si electrice vor fi dezvoltate intr-un mod diferit, mai eficient.
La finalul lunii februarie a anului curent cei de la Nissan au dezvaluit faptul ca au adus modificari semnificative planului de electrificare. In cadrul acestui plan sunt incluse lansarile a 27 de modele noi, din care 19 vor fi electrice. Prin aceasta decizie se urmareste in mod direct reducerea emisiilor de noxe si a consumului de combustibili. Astfel, nu doar ca japonezii se vor adapta schimbarilor din piata, dar vor eficientiza semnificativ vehiculele lor electrice.
Mai exact, pana la inceputul deceniului viitor (2030), Nissan va pastra in gama si modelele cu motoare termice. Totusi, gama se va transforma, principalii piloni fiind tipul de motorizare:
- complet electrica
- e-power
Pentru cei care nu stiu, e-power este sistemul oferit deja pe Qashqai si X-Trail in Europa, care presupune folosirea exclusiva a unui motor electric pentru propulsie, in vreme ce motorul conventional incarca bateria.
In industria auto, Alianta Renault-Nissan pregateste lansarea unei noi generatii de sisteme e-power, cu o abordare modulara si cu 5 componente esentiale care vor fi implementate pe toate modelele din grup. Aceasta noua generatie va avea o baterie mai performanta, cu o densitate mai mare si cu 20% mai putine componente, ceea ce va permite o reducere cu 30% a spatiului necesar sub capota. De asemenea, dimensiunea semiconductorilor va fi redusa cu 40%.
Nissan a anuntat, de asemenea, o noua generatie de motoare electrice, care vor fi construite in acelasi mod modular ca si sistemele e-power, cu 3 componente esentiale. Aceste motoare vor oferi o putere mai lina si o rulare mai fluenta, fara vibratii verticale, indiferent de conditiile de conducere. Vibratiile la pornirea masinii vor fi, de asemenea, diminuate, iar sistemul e-Pedal va ajuta la o rulare mai fluida si la eliminarea nevoii de a apasa frana. Nissan urmeaza sa treaca la acumulatori de tip Solid State Battery in viitor.
Constructorul auto nipon intentioneaza sa realizeze o egalizare a costurilor pentru masinile electrice si hibride, prin implementarea noilor tehnologii si prin imbunatatirea performantelor si a eficientei masinilor sale.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!