Nissan si-a propus ca masinile electrice si cele conventionale sa aiba acelasi cost din 2026

Nissan si-a propus ca masinile electrice si cele conventionale sa aiba acelasi cost din 2026

Nissan este unul dintre cei mai cunoscuti constructori japonezi de masini din lume. Asa cum bine stim, tehnologia avanseaza cu pasi repezi in tara nipona. Urmatorul tel pe care acestia si l-au propus este ca pana in anul 2026 atat motoarele hibride, cat si cele conventionale sa aiba aceleasi costuri. Pentru a reusi acest lucru, propulsoarele hibride si electrice vor fi dezvoltate intr-un mod diferit, mai eficient.

La finalul lunii februarie a anului curent cei de la Nissan au dezvaluit faptul ca au adus modificari semnificative planului de electrificare. In cadrul acestui plan sunt incluse lansarile a 27 de modele noi, din care 19 vor fi electrice. Prin aceasta decizie se urmareste in mod direct reducerea emisiilor de noxe si a consumului de combustibili. Astfel, nu doar ca japonezii se vor adapta schimbarilor din piata, dar vor eficientiza semnificativ vehiculele lor electrice.

Mai exact, pana la inceputul deceniului viitor (2030), Nissan va pastra in gama si modelele cu motoare termice. Totusi, gama se va transforma, principalii piloni fiind tipul de motorizare:

- complet electrica

- e-power

Pentru cei care nu stiu, e-power este sistemul oferit deja pe Qashqai si X-Trail in Europa, care presupune folosirea exclusiva a unui motor electric pentru propulsie, in vreme ce motorul conventional incarca bateria.

In industria auto, Alianta Renault-Nissan pregateste lansarea unei noi generatii de sisteme e-power, cu o abordare modulara si cu 5 componente esentiale care vor fi implementate pe toate modelele din grup. Aceasta noua generatie va avea o baterie mai performanta, cu o densitate mai mare si cu 20% mai putine componente, ceea ce va permite o reducere cu 30% a spatiului necesar sub capota. De asemenea, dimensiunea semiconductorilor va fi redusa cu 40%.

Nissan a anuntat, de asemenea, o noua generatie de motoare electrice, care vor fi construite in acelasi mod modular ca si sistemele e-power, cu 3 componente esentiale. Aceste motoare vor oferi o putere mai lina si o rulare mai fluenta, fara vibratii verticale, indiferent de conditiile de conducere. Vibratiile la pornirea masinii vor fi, de asemenea, diminuate, iar sistemul e-Pedal va ajuta la o rulare mai fluida si la eliminarea nevoii de a apasa frana. Nissan urmeaza sa treaca la acumulatori de tip Solid State Battery in viitor.

Constructorul auto nipon intentioneaza sa realizeze o egalizare a costurilor pentru masinile electrice si hibride, prin implementarea noilor tehnologii si prin imbunatatirea performantelor si a eficientei masinilor sale.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Despre motorul QG18DE de la Nissan
Despre motorul QG18DE de la Nissan

Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,...

Despre motorul QR25DE de la Nissan
Despre motorul QR25DE de la Nissan

Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii. Motorul are un alt arbore cotit, iar acum c...

Despre motorul VK56DE de la Nissan
Despre motorul VK56DE de la Nissan

Motorul VK56DE a aparut in 2003 ca ​​unitate de putere pentru modelul Nissan Armada de pe piata americana. Motorul este fabricat i...

Despre motorul VQ30DE de la Nissan
Despre motorul VQ30DE de la Nissan

Nissan a inceput productia primului mare motor al seriei VQ in 1994. A fost motorul VQ30DE. Motorul a inlocuit VG30DE si VE30DE. M...