Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.
Motorul are un alt arbore cotit, iar acum cursa motorului este de 100 mm (cursa motorului de 2.0 litri este de 80.3 mm). Tijele de legatura au fost scurtate. Aceasta a permis cresterea volumului motorului la 2,5 litri cu acelasi cilindru de 89 mm. Acesta modificare a facut acest motor mai mult puternic.
Cu toate acestea, aceasta aduce si mai multa presiune asupra cilindrilor motorului, asupra segmentilor si tijelor pistonului.
Garantia motorului este mai mica decat a fratelui de doi litri, iar problema consumului ridicat de ulei este mai frecventa pentru QR25DE.
Citeste si despre: motorul QR20DE de la Nissan
Au fost facute unele imbunatatiri in 2007. Colectorul de admisie a fost modificat. Motorul a primit noi pistoane si tije de legatura consolidate. Sistemul de echilibrare a fost deplasat usor intr-o pozitie centrala din bloc.
De asemenea, motorul a fost echipat cu arbori cu came noi. Blocul motorului este inca din aluminiu asa cum a fost.
Specificatii motor
Producator
Nissan Shatai Kyushu
Anii de productie
1999-prezent
Material bloc cilindru
Aluminiu
Material chiulasa
Aluminiu
Tipul combustibilului
Benzina
Sistem de alimentare
Injectie de combustibil
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
Diametru, mm
89.0
Cursa, mm
100.0
Capacitate, cc
2488
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi cu aspiratie naturala
Rata compresiei
9.5: 1
Capacitate ulei de motor, litri
5.1
Aplicabilitate
Nissan Teana, Nissan X-Trail, Nissan Murano, Nissan Rogue, Nissan Bassara, Nissan Serena, Nissan Sentra, Nissan Presage, Nissan Altima, Nissan Frontier, Nissan Sentra SE-R, Suzuki Equator.
Probleme ale motorului Nissan QR25DE si fiabilitate
Putem spune ce QR25DE are aproape toate problemele potentiale ca si QR20DE, dar acest motor poate consuma mai mult ulei de motor spre sfarsitul vietii sale.
Citeste si despre: motorul QG16DE de la Nissan
Sursa foto: toptierjapan.com
Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!
Alte articole recomandate
Cauciucurile uzate neuniform te anuta ca ai o problema care trebuie reparata urgent. Cauze care pot toci cauciucurile neuniform.
Vremea rece afecteaza randamentul unui vehicul. Luati-va anvelope de iarna, verificati bateria vehiculului, spalati-va si lustruiti-va vehiculul.
Transmisia poate fi de 2 feluri, cu cardan sau cu planetare. In acest material vom vorbi despre primul tip de transmisie, cea pe cardan (cardanica).
Cand vine vorba despre benzina, exista doua tipuri de combustibil pe care il putem cumpara in Romania, benzina de 95 si de 99. Care din ele merita?
Solenoidul cu functie variabila a supapei (VVT) este considerat a fi una dintre cele mai importante inovatii ale industriei auto.
Ce motor sa alegi pe Golful tau? FSI sau TDI? Este FSI o tehnologie mai buna?