Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.
Motorul are un alt arbore cotit, iar acum cursa motorului este de 100 mm (cursa motorului de 2.0 litri este de 80.3 mm). Tijele de legatura au fost scurtate. Aceasta a permis cresterea volumului motorului la 2,5 litri cu acelasi cilindru de 89 mm. Acesta modificare a facut acest motor mai mult puternic.
Cu toate acestea, aceasta aduce si mai multa presiune asupra cilindrilor motorului, asupra segmentilor si tijelor pistonului.
Garantia motorului este mai mica decat a fratelui de doi litri, iar problema consumului ridicat de ulei este mai frecventa pentru QR25DE.
Au fost facute unele imbunatatiri in 2007. Colectorul de admisie a fost modificat. Motorul a primit noi pistoane si tije de legatura consolidate. Sistemul de echilibrare a fost deplasat usor intr-o pozitie centrala din bloc.
De asemenea, motorul a fost echipat cu arbori cu came noi. Blocul motorului este inca din aluminiu asa cum a fost.
Specificatii motor
- Producator: Nissan Shatai Kyushu
- Anii de productie: 1999-prezent
- Material bloc cilindru: Aluminiu
- Material chiulasa: Aluminiu
- Tipul combustibilului: Benzina
- Sistem de alimentare: Injectie de combustibil
- Configuratie: In linie
- Numarul de cilindri: 4
- Supape pe cilindru: 4
- Schema de comanda a supapelor: DOHC
- Diametru, mm: 89.0
- Cursa, mm: 100.0
- Capacitate, cc: 2488
- Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu aspiratie naturala
- Rata compresiei: 9.5: 1
- Capacitate ulei de motor, litri: 5.1
Aplicabilitate: Nissan Teana, Nissan X-Trail, Nissan Murano, Nissan Rogue, Nissan Bassara, Nissan Serena, Nissan Sentra, Nissan Presage, Nissan Altima, Nissan Frontier, Nissan Sentra SE-R, Suzuki Equator.
Probleme ale motorului Nissan QR25DE si fiabilitate
Putem spune ce QR25DE are aproape toate problemele potentiale ca si QR20DE, dar acest motor poate consuma mai mult ulei de motor spre sfarsitul vietii sale.
Sursa foto: toptierjapan.com