O noua tehnologie a Toyota la nivel european – motorizare diesel cu biocombustibil

O noua tehnologie a Toyota la nivel european – motorizare diesel cu biocombustibil

Potrivit gandul.ro, anul 2035 reprezinta termenul limita de indeplinire a dezideratului privind stoparea liniilor de productie pentru vehiculele care realizeaza emisii de dioxid de carbon. In situatia in care acest termen va fi respectat, atunci in urmatorii 13 ani se va face usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei.

Facem mentiunea faptului ca Uniunea Europeana este dependenta cam 97% de titeiul din Federatia Rusa si Orientul Mijlociu, comercializarea de masini electrice conducand la eliminarea acestei dependente sau cel putin la scaderea ei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Conform declaratiilor lui Vlad Radu Zamfira pentru Infoclima “noi standarde in privinta emisiilor pot accelera tranzitia catre vehicule electrice, care la randul lor vor necesita o infrastructura upgradata a punctelor de incarcare si a retelelor energetice.”

Poluarea este un fenomen care de ceva ani incoace pune sub semnul intrebarii insasi existenta umanitatii pe termen lung, efectele ei incepand sa se faca resimtite din ce in ce mai mult in ultima perioada. Fie ca vorbim de efectul de sera, de subtierea stratului de ozon sau de incidenta tot mai mare a bolilor de plamani, noxele emise in atmosfera lucreaza, din pacate, in defavoarea noastra a tuturor.

In ceea ce priveste tara noastra, este de interes faptul ca poluarea auto creste pe soselele din Romania, desi trebuie sa raportam U.E. eliminarea din trafic a 250000 autovehicule poluante pana in anul 2026, in conditiile in care in Romania se inmatriculeaza anual cam 400000 autoturisme folosite, multe mai vechi de 15 ani la momentul achizitiei si inmatricularii.

O statistica simpla ne arata faptul ca mai mult de jumatate dintre masinile de pe soselele noastre au o vechime de peste 16 ani, dintre acestea multe nefiind nici in acord cu vechile norme privind poluarea de la momentul cumpararii lor.

Daca privim consecintele fenomenului poluant observam faptul ca intre 16000 si 26500 romani isi pierd an de an viata mult prea devreme ca urmare a efectelor poluarii, in baza datelor furnizate de Agentia Europeana de Mediu si O.M.S.

Acesta este si motivul pentru care la nivel international se cauta solutii urgente si radicale in ceea ce priveste sfarsitul epocii motoarele cu combustie interna, viitorul fiind reprezentat de motoarele electrice. Astfel, marii producatori din intreaga lume cauta solutii de utilizare a combustibililor alternativi, Toyota facand deja pasi mari in aceasta directie.

Potrivit promotor.ro, carburantii alternativi reprezinta un pas inainte inspre tranzitia ecologica, Toyota spargand gheata in domeniu. Brandul japonez scoate pe piata motorizarea diesel pe baza de biocombustibil HVO100.

Conform celor declarate de promotor.ro, autoturismele care vor functiona pe baza de motorina sintetica vor contribui la diminuarea volumului de dioxid de carbon cu aproximativ 90%, daca ne raportam la autovehiculele care ruleaza cu motorina standard.

Primele masini Toyota care functioneaza cu carburant HVO100

Promotor.ro declara faptul ca HVO100 reprezinta motorina sintetica, realizata in totalitate din materii prime cu caracter regenerabil. Ne referim aici la faptul ca acest biocombustibil este fabricat strict din deseuri si reziduuri, avand la baza un ulei vegetal hidrotratat; are in componenta pana la 92% fluxuri reziduale.

Pe langa un volum foarte scazut de emisii de dioxid de carbon , HVO100 realizeaza o ardere mai curata decat motorina standard. Mai mult, acesta elimina cu pana la 30% mai putine particule si cu 9% mai putin azot. Aceasta a facut ca recent sa se acorde un interes crescut pentru acest biocombustibil, care reprezinta solutia optima pentru transporturile de marfa sau domeniul constructiilor.

La nivel european, pompele de HVO100 sunt din ce in ce mai frecvent intalnite la statiile de alimentare. Vorbim, de fapt, despre aproape 1000 de pompe de alimentare in tari precum Belgia, Norvegia, Tarile de Jos, Danemarca, Suedia, Estonia, Finlanda, Lituania si Letonia.

La nivel european, productia este in crestere, in conditiile in care din ce in ce mai multi utilizatori aleg acest carburant ecologic, dezideratul fiind acela de crestere a productiei anuale de HVO100 pana la 15.5 milioane de tone in anul 2030, de la 4 milioane de tone in prezent.

Astfel, Toyota este unul dintre primii producatori auto care vor utiliza sisteme de propulsie cu HVO100, biocombustibilul ajungand astfel in gama europeana de dieseluri. Printre modelele propulsate de acest carburant se numara Land Cruiser si Hilux, a caror productie va incepe anul viitor.

sursa foto: https://inhabitat.com/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...