Pasi procedurali de urmat in eventualitatea schimbarii culorii autovehiculului, fie ca ne referim la revopsire sau colantare

Pasi procedurali de urmat in eventualitatea schimbarii culorii autovehiculului, fie ca ne referim la revopsire sau colantare

Referitor la culorile de baza ale masinii care pot fi inscrise in cartea de identitate a acesteia, mentionam faptul ca acestea sunt reglementate prin Directiva 2007/46/CE, respectiv: alb, galben, portocaliu, rosu, violet, albastru, verde, gri, maro si negru.

Cu privire la acest subiect, punem la dispozitia cititorilor nostri comunicarea facuta de specialistii de la Registrul Auto Roman, pe site-ul propriu, cu privire la modalitatea in care trebuie procedat in eventualitatea modificarii culorii autovehiculului.

„Dupa vopsirea sau colantarea vehiculului in culoarea sau culorile preferate, trebuie sa va prezentati la sediul unei reprezentante RAR pentru modificarea culorii in cartea de identitate a vehiculului.

Documentele necesare la RAR pentru modificarea cartii de identitate a vehiculului (CIV) in urma schimbarii culorii vehiculului sunt:

In cazul in care solicitantul activitatii nu este si proprietarul vehiculului va fi necesara prezentarea unui act de reprezentare legala (delegatie daca detinatorul este persoana juridica sau imputernicire notariala daca detinatorul este persoana fizica).

Mentionam ca pentru modificarea culorii in cartea de identitate a vehiculului este necesara obtinerea in prealabil a unei programari“.

Colantarea autovehiculului

Referitor la varianta colantarii masinii, mentionam faptul ca tehnologia a adus un suflu nou in piata auto si din punct de vedere al designului, al partii estetice, unul dintre exemple fiind acela al colantarii autovehiculului.

Colantarea presupune utilizarea unui material autocolant care, utilizandu-se de un design modern, protejeaza elemente ale autovehiculului sau chiar intreaga masina, in functie de alegerea efectuata. Materialul din care este confectionata folia are o gama larga de nuante si modele, de la mat la lucios, de la stralucitor la elegant etc.

Varianta vopsitului elementelor de caroserie sau a intregii caroserii este o varianta care presupune un efort financiar consistent, motiv pentru care folia autocolanta isi indeplineste cu brio sarcina.

Soferii apeleaza la varianta colantarii din varii motive, de la ascunderea unor defecte / zgarieturi, pana la modificarea aspectului masinii pentru senzatia de nou, sau chiar pastrarea culorii originale neatinsa, prin acoperire cu folie, in speranta unei vanzari avantajoase ulterioare.

Alegerea intre folie autocolanta si revopsire

Exprimarea optiunii intre cele doua variante nu este intotdeauna usoara pentru impatimitii auto. Ambele variante ofera plusuri si minusuri, motiv pentru care documentarea este esentiala in vederea luarii unei decizii. Daca vopseaua este modalitatea clasica de remediere a aspectelor inestetice, aplicarea foliei autocolante constituie modalitatea de mascare a acestora sau de prevenire a aparitiei lor.

Din punct de vedere financiar, vopsirea autoturismului reprezinta o investitie considerabila, durabila, care tine de o estetica impecabila, cu riscuri cauzate de aparitia potentialelor zgarieturi ca urmare a actiunii pietricelelor (zone predispuse oxidarii si ruginirii), sarii de pe drumurile publice, vopseaua suportand, de asemenea, decolorare, in timp, din cauza actiunii razelor solare etc.

In ceea ce priveste factorul timp, revopsirea presupune retusare, uscare, lac protector, pe cand infolierea este o activitate care se deruleaza mult mai repede.

Aplicarea de folie autocolanta este o modalitate moderna de tuning, care are avantajul pretului si nu numai. Daca vopsirea este mai restrictiva din perspectiva impatimitului auto in ceea ce priveste originalitatea modificarii vizuale a autoturismului, folia ofera o paleta larga a cromaticii si texturii materialelor.

Colantarea nu presupune, obligatoriu, modificarea culorii autoturismului. Exista posibilitatea colantarii autovehiculului cu folie transparenta, aceasta respingand efectul nociv de decolorare provocat de razele soarelui. De asemenea, se poate colanta un element, mai multe (bara, portiere, capota) sau intreaga masina.

Un minus care este de luat in calcul in ceea ce priveste aplicarea foliei autocolante este acela al uzarii foliei, in timp, intre 1 si 5 ani, in functie de calitatea materialului. In unele cazuri exista posibilitatea identificarii de resturi de adeziv, ulterior decolantarii, situatie in care este clar ca alegerea materialului sau a experientei meseriasului nu a fost dintre cele mai fericite.

Investitia la care se ridica aplicarea de folie autocolanta pe autovehicul

Costurile pornesc de la 1200 ron, existand situatii in care folia poate fi si 3000 euro. Bugetul investit suporta modificari in functie de diferite criterii, precum tipul materialului, culoarea etc. In cazul nostru, daca vorbim despre Orafol, atunci costurile se ridica la 3900 ron, respectiv daca ne referim la 3m, Hexis s.a.m.d. costurile sunt in jurul a 4900 ron.

Este de retinut aspectul legal al problemei, care obliga conducatorul auto la efectuarea de modificari in cartea masinii – (R.A.R.) si emiterea unui nou certificat de inmatriculare, in conditiile in care mai mult de jumatate din caroserie a suportat schimbari.

Costurile vopsirii autovehiculului in integralitate

Vopsirea intregului autovehicul variaza intre 2200 ron si 5000 ron, cu o marja de extra 1000 ron in cazul SUV-urilor. Revopsirea partilor separate se invarte intre 250 si 500 ron. Revopsirea se poate ridica si la cateva mii de euro in cazul in care posesorul va alege o vopsea mai aparte, pret care inglobeaza manopera si intrumentarul utilizat.

Colantarea este, in general, mai ieftina, existand si aici exceptii pentru aplicarea de folie premium si modele deosebite, care pot ajunge la sume apropiate unei revopsiri a autoturismului.

Si in aceasta situatie este de retinut aspectul legal al problemei, care obliga conducatorul auto la efectuarea de modificari in cartea masinii – (R.A.R.) si emiterea unui nou certificat de inmatriculare, in conditiile in care mai mult de jumatate din caroserie a suportat schimbari.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...