Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti. Acest lucru este foarte important in cazul in care actionati rapid pedala de frana pentru a preveni un accident.
In acest fel, rotile vehiculului nu vor pierde tractiunea, dupa ce ati apasat pedala de frana. Daca conduceti pe un drum rau sau in conditii meteorologice nefavorabile, singurul mod de supravietuire este un modul de comanda functional al sistemului ABS.
Modulul de comanda a sistemului ABS va asigura de condusul in siguranta pe carosabil. Cel mai rau lucru care se poate intampla este sa se defecteze acest modul in timpul condusului. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui modul de comanda defect a sistemului ABS.
Citeste si despre: cum functioneaza de fapt abs-ul pe masina
Scopul modulului de comanda a sistemului ABS este de a preveni blocarea rotilor. Daca observati ca rotile sunt blocate in timp ce conduceti, atunci modulul este defect sau deteriorat. Mergeti cat mai repede la un service pentru a remedia problema.
Daca aveti o masina mai noua, atunci ar trebui sa aiba un martor de bord al sistemului ABS. Daca modulul de comanda a sistemului ABS ar fi defect, atunci martorul ABS se va aprinde in tabloul de bord al masinii, acesta va fi de culoare galbena ca sa fie mai usor de recunoscut.
Daca aveti o masina mai veche si aveti probleme la modulul de comanda a sistemului ABS, atunci se va aprinde in bord martorul "verifica motor/check engine".
Daca apasati piciorul pe pedala de frana si masina nu incetineste deloc, este evident ca exista o problema cu modulul de comanda a sistemului ABS.
La inceput veti fi nevoit sa apasati de cateva ori pana cand masina va incetini, dar odata cu trecerea timpului frana nu va mai raspunde deloc. Asa ca nu amanati si mergeti cu masina la un service.
Citeste si despre: ce senzori fac ca abs-ul sa functioneze
Este posibil ca frana sa functioneze, dar necesita o apasare cu mai multa presiune a pedalei de frana pentru asta.
O pedala de frana nu trebuie sa se apese greu, ar trebui apasata usor pentru ca frana sa functioneze. Daca trebuie sa mariti efortul pentru a apasa pedala de frana, atunci modulul de comanda a sistemului ABS este defect.
In cazuri rare cand modulul de comanda a sistemului ABS nu functioneaza, vitezometrul de pe tabloul de bord nu va functiona. Fie va arata o viteza incorecta, fie acul vitezometrului va fi blocat la 0 km/h.
Aceasta problema ar trebui sa fie urmata de aprinderea martorului ABS sau a martorului "verifica motor/check engine". Dar chiar daca nu se va aprinde niciun martor, iar vitezometrul nu functioneaza, ar trebui sa mergeti cu masina la service.
Costul de inlocuire a modulului de comanda a sistemului ABS va fi intre 2.000 lei si 4.000 lei, depinde de modelul masinii si de mana de lucru.
Citeste si despre: ce este asistenta la franare sau brake assist
Sursa foto: pawlikautomotive.com, sinspeed.co.uk
In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema.
S-a aprins martorul luminos al ABS-ului in bord? Ce trebuie sa faci? Este bine sa conduci mai departe sau trebuie sa mergi cu masina in service? Afla aici.
Un arbore de directie intermediar care este rupt sau deteriorat poate sa cauzeze probleme grave pe drum.
Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?
Miscarea supapelor este tot timpul monitorizata si atunci cand apare o eroare in functionarea supapelor de evacuare acest cod va aparea.
In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.
In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.
Ce sunt clapetele swirl si de ce este cea mai comuna problema la Alfa Romeo?
Folositi un starter sau puteti chiar sa va indreptati spre cabluri jumper ca sa porniti masina, iar astfel veti depista daca problema provine de la baterie.
Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.
O eroare care pare minora se poate transforma intr-un risc major. De aceea, e riscant sa conduceti un vehicul care are senzorii de turatie roata stricati.
Acum exista un sistem care se numeste tehnologie de detectare a unghiurilor moarte (blind spot detection - BSD), care este in dotarea vehiculelor noi.
Ce se intampla cand bateria sau alternatorul masinii nu mai functioneaza? Care sunt simptomele cand se defecteaza?
Ce trebuie sa faci pentru a intretine corect sistemul de alimentare cu combustibil?
Probleme sau oscilatii pot aparea in momentul in care stationezi si pui masina in ralanti, pozitia neutru a schimbatorului de viteze.
Daca apare vreo problema la sistemul de tractiune, atunci masina nu va putea sa ramana stabila pe sosea.
Ai ramas fara baterie? Masina nu mai porneste? Afla cum trebuie sa folosesti cablul auto cu clesti pentru a primi curent de la o alta masina.
Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.
Vrei sa schimbi evacuarea noii tale masini? Iti vor anula garantia pentru asta? Vezi aici mai multe detalii.
Supapa de retinere a pompei de servofrana este importanta pentru sistemul de franare si actioneaza ca o componenta de siguranta.
De ce ataca rozatoarele cablurile masinii? La ce semne ar trebui sa fiti atenti? Cum pot opri soriceii sa intre si sa mestece componentele electrice?
Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.
Franele sunt cea mai importanta parte a unei masini. Nu puteti sa conduceti fara frane. Daca frana nu se afla intr-o stare buna, exista mari sanse de accident.
In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.
Din pacate bujiile, cu timpul, se uzeaza si necesita inlocuirea. In acest articol vom vorbi despre durata de viata a bujiilor si despre ce provoaca uzura lor.
Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.
Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.
Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.
Pentru a evita implicarea intr-un accident auto, ar trebui sa intelegeti care sunt cauzele principale ale accidentelor auto.
In acest articol am decis sa va prezentam cei mai importanti si comuni 13 martori de bord pentru a sti cu ce va confruntati cand se aprind.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login