Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti. Acest lucru este foarte important in cazul in care actionati rapid pedala de frana pentru a preveni un accident.

In acest fel, rotile vehiculului nu vor pierde tractiunea, dupa ce ati apasat pedala de frana. Daca conduceti pe un drum rau sau in conditii meteorologice nefavorabile, singurul mod de supravietuire este un modul de comanda functional al sistemului ABS.

Simptome ale unui modul de comanda defect a sistemului ABS

Modulul de comanda a sistemului ABS va asigura de condusul in siguranta pe carosabil. Cel mai rau lucru care se poate intampla este sa se defecteze acest modul in timpul condusului. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui modul de comanda defect a sistemului ABS.

Blocarea rotilor

Scopul modulului de comanda a sistemului ABS este de a preveni blocarea rotilor. Daca observati ca rotile sunt blocate in timp ce conduceti, atunci modulul este defect sau deteriorat. Mergeti cat mai repede la un service pentru a remedia problema.

Martorul ABS aprins

Daca aveti o masina mai noua, atunci ar trebui sa aiba un martor de bord al sistemului ABS. Daca modulul de comanda a sistemului ABS ar fi defect, atunci martorul ABS se va aprinde in tabloul de bord al masinii, acesta va fi de culoare galbena ca sa fie mai usor de recunoscut.

Daca aveti o masina mai veche si aveti probleme la modulul de comanda a sistemului ABS, atunci se va aprinde in bord martorul “verifica motor/check engine”.

Frana nu raspunde

Daca apasati piciorul pe pedala de frana si masina nu incetineste deloc, este evident ca exista o problema cu modulul de comanda a sistemului ABS.

La inceput veti fi nevoit sa apasati de cateva ori pana cand masina va incetini, dar odata cu trecerea timpului frana nu va mai raspunde deloc. Asa ca nu amanati si mergeti cu masina la un service.

Pedala de frana trebuie apasata cu putere

Este posibil ca frana sa functioneze, dar necesita o apasare cu mai multa presiune a pedalei de frana pentru asta.

O pedala de frana nu trebuie sa se apese greu, ar trebui apasata usor pentru ca frana sa functioneze. Daca trebuie sa mariti efortul pentru a apasa pedala de frana, atunci modulul de comanda a sistemului ABS este defect.

Vitezometrul nu functioneaza

In cazuri rare cand modulul de comanda a sistemului ABS nu functioneaza, vitezometrul de pe tabloul de bord nu va functiona. Fie va arata o viteza incorecta, fie acul vitezometrului va fi blocat la 0 km/h.

Aceasta problema ar trebui sa fie urmata de aprinderea martorului ABS sau a martorului “verifica motor/check engine”. Dar chiar daca nu se va aprinde niciun martor, iar vitezometrul nu functioneaza, ar trebui sa mergeti cu masina la service.

Costul de inlocuire

Costul de inlocuire a modulului de comanda a sistemului ABS va fi intre 2.000 lei si 4.000 lei, depinde de modelul masinii si de mana de lucru.

Sursa foto: pawlikautomotive.com, sinspeed.co.uk

Citeste si...
O scurta prezentare a sistemului ABS
O scurta prezentare a sistemului ABS

Ce inseamna ABS? ABS vine la Anti-lock Braking System, el este un sistem care previne blocarea rotilor in timpul franarii. El este...

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?
Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Sistemul de aer conditionat al masinii este foarte asemanator cu cel de acasa, componetele sunt cam aceleasi, diferenta fiind mai...

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii
Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Majoritatea masinilor moderne sunt dotate cu un sistem de control al tractiunii. Rolul principal al acestui sistem este de a urmar...

Probleme evidente ale sistemului de racire al masinii
Probleme evidente ale sistemului de racire al masinii

In cazul in care la nivelul sistemului de racire al autoturismului dumneavoastra exista probleme, este foarte posibil sa fi observ...