Probleme legate de geamurile actionate electric ale autovehiculului

Probleme legate de geamurile actionate electric ale autovehiculului

Potrivit pieseauto.ro, multe autovehicule, mai ales cele care au implinit deja un deceniu de rulare, creeaza probleme in ceea ce priveste functionarea geamurilor laterale actionate electric.

In cele ce urmeaza, punem la dispozitie un numar de cinci potentiale cauze ale nefunctionarii geamurilor cu actionare electrica ale masinii dumneavoastra.

Constatarea defectiunilor la nivelul regulatoarelor de geam – trebuie retinut faptul ca ansamblul care faciliteaza miscarea geamurilor electrice este regulatorul. Autovehiculul dumneavoastra este dotat cu un numar de patru regulatoare care actioneaza, fiecare in parte, cele patru geamuri din dotarea masinii.

Defectarea regulatorului de la nivelul geamului cu pricina implica nefunctionarea acestuia, indiferent de comanda data de conducatorul auto butonului de actionare; este de la sine inteles faptul ca, intr-o atare situatie, se impune inlocuirea regulatorului de geam;

Constatarea defectiunilor la nivelul macaralelor sau motorasului geamului electric – geamurile electrice din dotarea autovehiculului dumneavoastra au nevoie de existenta unui motoras, in vederea alimentarii cu energie electrica. Motoarele electrice au in dotare, undeva la extremitatea motorasului de geam, o componenta care face legatura cu regulatorul de geam.

Astfel, in momentul in care se va proceda la actionarea butonului responsabil cu miscarea geamului electric, motorasul este activat, dand voie regulatorului sa puna geamul in miscare. Defectiunea intervenita la motorasul geamului autovehiculului implica lipsa energiei electrice responsabile cu miscarea geamului in discutie, facand imposibila deschiderea sau inchiderea acestuia.

De asemenea, potrivit pieseauto.ro, macaralele auto sunt niste parghii ce ridica geamul cu ajutorul motorului electric mai sus amintit. „In partea de jos, acolo unde se leaga de macaraua metalica, geamul are niste lipituri cu rasina epoxidica si niste piese de plastic lipite. Acest punct de prindere este cel mai vulnerabil punct al intregului sistem de macara auto. In timp, ce la caldura soarelui, de la schimbarile de vreme, adezivul incepe sa crape si lipitura plasticului de geam cedeaza. La fel se intampla si cand avem masina foarte murdara si e mult praf pe geamuri, iar noi le deschidem. Praful intra in cheder si de fiecare data cand ridicam si coboram geamul vom forta din ce in ce mai tare sa treaca de cheder“.

Anotimpul rece pare a crea mari probleme macaralelor auto, astfel ca iarna se dovedeste a reprezenta un real pericol pentru acestea: „atunci cand avem geamurile inghetate si noi vrem sa lasam geamul, fie sa fumam, fie sa luam bonul de parcare in supermarket. Cert este ca daca geamul e inghetat, nu se va lasa, dar macaraua va trage in jos de geam. Si cum nu coboara, exista riscul sa rupa piesele de plastic ce tin geamul legat de parghiile metalice. La un moment dat, macaraua se va strica“;

Existenta zapezii si ghetii

In perioada cu temperaturi scazute, frigul poate afecta functionalitatea geamurilor cu inchidere electrica din dotarea autoturismului dumneavoastra. Acest fapt se datoreaza lipirii sticlei de ramele usilor, regulatoarele neavand puterea necesara deplasarii geamurilor in conditiile in care acestea sunt inghetate, respectiv lipite de rama usii. Fortarea regulatorului va conduce, in cele mai multe dintre cazuri, la defectarea acestuia;

Existenta unui intrerupator disfunctional

Exista posibilitatea ca butonul de actionare a geamurilor de la nivelul portierei autovehiculului, respectiv intrerupatorul sa fie defect. In situatia in care va folositi de acesta foarte des sau il bruscati prin actionare cu presiunea prea mare, el se poate defecta, conducand la imposibilitatea actionarii geamurilor electrice ale masinii.

Din fericire, schimbarea intrerupatorului este cea mai fericita situatie cu care va puteti confrunta din punct de vedere al costurilor implicate, toate celelalte cazuri necesitand cheltuieli un pic mai mari;

Disfunctionalitati la nivelul cablajului ansamblului

Este bine de stiut ca in portiera se regasesc o serie de fire electrice care fac legatura intre intrerupator si motorul electric al geamului. Desi sunt rare, in situatia in care nu se gaseste nicio alta rezolvare pentru remedierea functionalitatii geamurilor electrice, se poate prezuma o deteriorare a cablurilor, fiind necesara interventia unui mecanic care sa poata efectua constatarea exacta. Abia atunci se va putea trece la repararea acestora.

Aceasta situatie poate interveni in momentul in care se umbla la portiera masinii in vederea repararii unei alte componente a ansamblului. Operatiunea de reparare, respectiv asamblare - dezasamblare, poate conduce la deteriorarea unuia dintre firele electrice.

sursa foto: https://cartreatments.com/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...