Reconditionare jante aliaj, etriere - sablare si vopsire electrostatica

Reconditionare jante aliaj, etriere - sablare si vopsire electrostatica

Ce ar fi o masina fara roti? Doar o cutie de metal greu de clintit. Multi soferi ajung sa neglijeze rotile, desi ele sunt o componenta vitala a masinii. Insa cand ne gandim la roti trebuie sa intelegem ca nu numai anvelopele conteaza, ci si jantele.

Producatorii auto au inceput sa renunte usor usor la jantele din otel, astfel majoritatea masinilor din ziua de astazi vin echipate din fabrica cu jante din aliaj. De ce? Pentru ca jantele din aliaj sunt mult mai usoare, procesul de fabricare este mai simplu si ofera un aspect mai placut masinii.

De ce sa-ti reconditionezi jantele?

Desi jantele din aliaj arata mult mai bine, sa nu uitam ca sunt niste componente mobile care iau contact cu asfaltul prin intermediul anvelopelor si sufera impacturi cu gropi si borduri aproape de fiecare data cand masina este condusa. Pe langa acesti factori, sa nu uitam de praful de ferodou si de alte substante chimice ce se depun zilnic pe jante. Cu timpul ajung sa fie zgaraiate, julite, exfoliate si, de ce nu, strambe. Practic, nu mai arata cum aratau odata.

Cam acelasi lucru se poate spune si despre etriere, care in timp ajung sa se corodeze datorita factorilor de mediu.

Acestea fiind spuse, ce solutii ai? Pai poti sa cumperi niste jante noi sau niste etriere noi, insa asta ar insemna sa scoti din buzunar o suma mare de bani sau, mult mai simplu, poti sa reconditionezi jantele sau sa reconditionezi etrierele cu o suma mult mai mica de bani.

Cat costa reconditionarea jantelor?

Pretul difera in functie de marimea jantelor, a materialului de constructie, a finisajelor si a tipului de vopsea folosita. Se pot reconditiona atat jantele din aliaj, cat si cele din tabla. Un pret estimativ dat de prietenii nostri de la SRZ Powdercoating Customs pentru un set de 4 jante din aliaj simple pe 17 inch ar fi de 600 lei. Daca jantele necesita si alte operatiuni precum Diamond Cut, pretul este un pic mai mare, insa extrem mic comparativ cu pretul unui set nou de jante.

Care este procesul de reconditionare?

Se incepe prin sablarea jantelor, adica indepartarea stratului de vopsea existent. Se continua prin retusarea oricaror imperfectiuni de natura estetica (de exemplu juliturile adanci cauzate de borduri ce se observa deseori pe buza jantelor), dupa care urmeaza vopsirea electrostatica cu culoarea dorita si eventual un strat de lac protector anti UV.

inainte-si-dupa-sablare

Acelasi proces este aplicat si pentru reconditionarea etrierelor. In plus acestea pot fi personalizate cu logo-ul original sau cu unul custom.

etrieri-vopsire-sablare

Vopsire traditionala vs Powder coating

Powder coating-ul sau vopsirea electrostatica este un proces diferit fata de vopsirea conventionala. Vopsea folosita este sub forma de pulbere si se pulverizeaza cu un pistol pe suprafata piesei de vopsit. Dupa acest proces, piesa intra in cuptorul de polimerizare pentru 20 de minute, unde atinge temperaturi de pana la 180 de grade. Rezultatul este o vopsea cu o rezistenta superioara fata de cea a vopselei traditionale.

Acest procedeu poate fi aplicat pe o gama larga de piese, cum ar fi:

  • jante
  • etriere
  • cadru motocicleta/bicicleta
  • componente motor
  • bari stabilizatoare
  • brate suspensii
  • etc.

Recomandari

Nu va cerem sa ne credeti pe cuvant, dar in urma experientelor noastre repetate cu cei de la SRZ Powdercoating Customs am ramas placut impresionati. Fac o treaba extraordinara in ceea ce priveste reconditionarea jantelor, etrierelor si nu numai. Ii recomandam cu drag!

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...