S-a aprins martorul Check Engine! Cat mai pot conduce?

S-a aprins martorul Check Engine! Cat mai pot conduce?

Chiar daca soferii nu retin semnificatia celor mai multi dintre martorii care se aprind in bordul de la masina, Check Engine este cunoscut de toata lumea. Cea mai mare dilema a soferilor este cat mai pot conduce in siguranta dupa ce se aprinde Check Engine in bord.

Citeste in continuare pentru a afla cum sa conduci in siguranta atunci cand se aprinde Check Engine in bordul masinii!

Martorii de bord pot anunta defectiuni destul de grave in functionarea masinii sau, pur si simplu, erori la anumite sisteme ale acesteia. Pentru a intelege exact cand te afli in fata unei probleme care are nevoie de rezolvare urgenta si cand esti avertizat asupra unei disfunctionalitati minore, este indicat sa recunosti semnificatia indicatorilor din bord.

Gravitatea defectiunii este indicata, in primul rand, de culoarea martorilor, care poate fi rosie sau portocalie, dar si albastru sau verde. Martorii de culoare albastra sau verde care indica, de exemplu, o indicatie pentru aprinderea luminilor pot fi ignorati deoarece nu este propriu-zis o defectiune.

Martorii care anunta probleme de functionare sunt cei galbeni sau portocalii si cei rosii. Cand martorii din bord se aprind si sunt de culoare galbena/portocalie, soferul trebuie sa aiba in vedere o vizita la service cat mai curand. Cand martorii din bord sunt de culoare rosie, problema este deja urgenta. Conducerea masinii in conditiile in care exista in bord martori de culoare rosie activi nu este recomandata. Atunci cand martorii sunt de culoare rosie, soferul trebuie sa traga pe dreapta, sa opreasca motorul masinii si sa apeleze la ajutor specializat.

O exceptie de la aceaste regula este aceea in care martorul rosu indica frana de mana trasa. Acesta nu reprezinta un pericol, ci avertizeaza ca frana de mana trebuie sa fie eliberata inainte de a pleca la drum.

Martor Check Engine aprins – cat mai poti conduce?

Martorul Check Engine face parte din categoria martorilor de bord care au culoare galbena/portocalie sau, asa cum am mentionat, anunta o defectiune care poate fi remediata la prima vizita in service.

Cu toate acestea, cand se aprinde martorul Check Engine, pot exista o multitudine de probleme mai grave sau mai putin grave, precum: aprindere incorecta, o bujie defecta, defectiuni la supapa de la busonul rezervorului, senzor oxigen ars, etc.

Unele dintre aceste probleme sunt destul de simplu de remediat, insa, atunci cand reparatiile sunt amanate, acestea se pot agrava. O bujie, de exemplu, este foarte ieftina si poate fi rapid inlocuita. Totusi, amanarea reparatiei poate duce la acumularea de vapori de benzina in catalizator si distrugerea acestuia, ceea ce poate fi destul de costisitor.

Cum ar trebui sa procedezi cand se aprinde martorul Check Engine?

Chiar daca, teoretic, atunci cand se aprinde martorul Check Engine, masina poate fi verificata la prima vizita in service, ideal este sa programezi aceasta intrare cat mai curand. Nu dureaza deloc mult sa pui un tester pe masina si nici nu este foarte scump, iar reparatia te costa mult mai putin atunci cand nu este amanata.

Exista si alte aspecte pe care ar trebui sa le iei in considerare in cazul in care ai martorul Check Engine aprins in bord. Daca apar noi defectiuni pe langa cele existente deja, acestea nu vor mai fi semnalizate, martorul de bord fiind deja aprins.

Concluzia este ca, dincolo de siguranta care ar trebui sa fie prioritara, reparatiile facute la timp sunt mai putin costisitoare si mai putin dificile decat cele pe care le amani.

sursa foto: https://www.autovit.ro/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...