Sfaturi de intretinere pentru AC-ul masinii

Sfaturi de intretinere pentru AC-ul masinii

Momentele in care aerul conditionat al autoturismul nu functioneaza pot deveni cu adevarat frustrante, mai ales daca locuiti intr-o zona cu temperaturi ridicate si afara este foarte cald. Caldura produce un grad de disconfort ridicat, ceea ce poate distrage atentie soferului de la condus destul de usor. In cadrul acestui articol va vom oferi cele mai bune sfaturi atunci cand vine vorba despre intretinerea sistemului de A/C al autoturismului dumneavoastra.

In cazul in care sistemul dumneavoastra de aer conditionat prezinta probleme, exista cateva cauze des intalnite care pot cauza functionalitate incorecta a acestuia. In cele mai multe cazuri, daca aerul conditionat continua sa functioneze, dar nu mai raceste la fel de puternic ca inainte, cel mai probabil nivelul sau calitatea freonului lasa de dorit. In cazul in care la nivelul sistemului exista o pierdere de presiune, cel mai probabil va veti confrunta cu aceleasi simptome. In general, componentele din sistemul de climatizare se defecteaza destul de rar, dar si acestea sunt consumabile asa incat va recomandam sa le verificati periodic. Trebuie sa stiti ca freonul este consumabil si necesita inlocuire sau umplere o data la 1-2 ani.

O alta problema cu care va puteti confrunta si care are ca si finalitate lipsa agentului frigorific din nou, apare atunci cand la nivelul sistemului A/C exista o scurgere. In mod normal, sistemul de climatizare functioneaza intr-un mod semi-inchis si freonul nu ar trebui sa se piarda. Atunci cand un furtun sau o conducta este defect si permite scurgerea lichidului, racirea automobilului nu va mai fi realizata in parametrii optimi, iar in final, cand lichidul lipseste cu desavarsire, nu va mai fi realizata deloc. In cele mai multe cazuri o astfel de scurgere nu poate fi observata decat atunci cand doriti sa folositi sistemul A/C si acesta nu mai raceste masina.

In cazul in care banuiti ca exista o scurgere la nivelul sistemului dumneavoastra de climatizare, va recomandam sa efectuati o programare la un service de specialitate pentru a rezolva aceasta problema. Sistemul de climatizare este unul complex si este complicat de intervenit asupra lui daca nu detineti cunostiintele si echipamentele necesare, asa incat ati putea produce daune suplimentare.

In situatia nefericita in care porniti aparatul de aer conditionat si nu exista un flux de aer continuu care sa ajunga in habitaclul masinii, cel mai probabil va confruntati cu o problema mai grava, care nu tine de nivelul sau calitatea freonului. In acest caz, este obligatoriu sa apelati la un tehnician de specialitate, deoarece defectiunea va fi mai greu de identificat si este foarte probabil ca aceasta sa fie la nivelul circuitelor electronice ale autoturismului.

Cele mai comune defectiuni care pot duce la nefunctionalitatea totala a sistemului de climatizare sunt urmatoarele: o siguranta de ventilatie arsa care nu mai permite alimentarea motorului suflantei (practic curentul nu mai ajunge la suflanta, care nu va mai introduce aer in habitaclu), deteriorarea propriu-zisa a motorasului, fie ca vorbim de arderea acestuia sau de uzarea unei componente din angrenaj, blocarea sistemului de admisie al aerului, care nu va mai permite fluxului de aer sa intre in habitaclu din cauza unei defectiuni mecanice sau deteriorari la nivelul curelelor si a furtunelor din sistemul de aer conditionat care il mentin in stare corecta de functionare. Indiferent de problema cu care va confruntati, in afara de defectiunea sigurantelor electrice pe care le puteti inlocui cu usurinta singur, va recomandam sa apelati la ajutor de specialitate pentru a repara sistemul A/C al masinii dumneavoastra.

O alta situatie cu care va puteti intalni, care nu afecteaza in mod direct functionalitatea mecanica a instalatiei de aer conditionat, dar care cel mai probabil nu va permite sa o utilizati are loc atunci cand aerul conditionat miroase urat.

Deoarece sistemul de ventilatie prezinta in permanenta un grad de umiditate ridicat, daca nu permitem uscarea sistemului in mod corespunzator sau la nivelul scurgerii acestuia exista o problema, umiditatea se va acumula rapid in gurile de ventilatie si va deveni un mediu perfect in care bacteriile se pot dezvolta foarte usor.

Dezvoltarea bacteriilor va conduce rapid la aparitia unui miros neplacut de mucegai care va invada habitaclul de fiecare data cand pornim sistemul A/C. Nu numai ca acest miros va deveni insuportabil, dar mucegaiul poate fi foarte periculos pentru sanatatea pasagerilor. Va recomandam sa inlocuiti periodic filtrul de habitaclu, deoarece acesta este o piesa consumabila care aduna in timp murdarie, praf, umiditate si alti poluanti, iar in unele cazuri ajunge sa nu mai faca fata. Daca inlocuirea filtrului de aer nu va ajuta sa scapati de mirosul neplacut din masina, va recomandam sa efectuati o vizita la un service de specialitate.

Nu in ultimul rand, atunci cand porniti aparatul de aer conditionat va puteti confrunta cu un zgomot ciudat. In mod normal, sistemul de aer conditionat este destul de silentios si singurul zgomot pe care trebuie sa il auzim este al aerului propriu-zis care intra in habitaclu. Atunci cand auzim un zgomot ciudat acesta se poate datora fie unui obiect care a ajuns in circuitul aerului conditionat sau unei defectiuni mai grave, cum ar fi o problema la nivelul motorasului care sufla aerul. In cazul in care auziti un zgomot de macinare sau de scartait, acesta se datoreaza cel mai probabil unui rulment uzat care trebuie inlocuit. In situati in care zgomotul seamana cu un zornait, cel mai probabil acesta este produs de catre o defectiune la nivelul compresorului.

In cazul in care doriti sa va asigurati in permanenta ca sistemul de aer conditionat functioneaza in mod optim, cel mai bun sfat pe care vi-l putem oferi este preventia. Nu ar trebui sa asteptati ca o problema sa apara, ci ar trebui sa inspectati periodic starea sistemului A/C si sa il curatati atunci cand situatia o cere, inainte ca unele defectiuni sa apara.

De asemenea, va recomandam sa cereti verificarea nivelului si calitatii freonului dumneavoastra periodic si sa il inlocuiti atunci cand este necesar. Nu in ultimul rand, pornirea aerului conditionat pentru cateva minute in fiecare saptamana, chiar si in anotimpul rece, va poate scapa de o gramada de probleme grave in timp.

Citeste si...
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?
Cum functioneaza sistemul VTEC si ce este acesta?

Producatorii de automobile continua sa inoveze, ceea ce a condus la aparitia unui sistem de care probabil nu foarte multi soferi a...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...