Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

Tamburii si sabotii de frana sunt componente vitale ale sistemului de franare. Tamburii si sabotii de frana sunt intalnite la vehiculele de generatie mai veche. In principiu, tamburul de frana este ca si discul de frana si sabotii de frana sunt ca si placutele de frana.

Tamburul de frana are o forma de vas (castron) si este atasat la fiecare roata. Cand soferul apasa pedala de frana, sabotul de frana este impins in tambur si astfel se creaza frecarea datorita careia vehiculul incetineste. Este un concept similar cu sistemul de franare cu disc, doar ca este o versiune mai veche.

1. Franare slaba

Daca apasati pedala de frana si este nevoie de un timp indelungat ca masina sa incetineasca sau sa se opreasca, atunci este posibil sa aveti o problema cu tamburul de frana sau cu sabotii de frana.

Totusi, este posibil ca si alte componente ale sistemului sa fie defecte, dar cauza comuna se invarte in jurul acestor doua componente.

2. Zgomote la franare

Pe langa performanta slaba a franarii, veti auzi si zgomote ciudate in momentul franarii. Acest lucru se intampla odata cu trecerea timpului deoarece tamburii de frana nu sunt buni la absorbita caldurii.

Din cauza acestui lucru caldura excesiva poate deteriora componentele sistemului. Cand sabotii de frana sunt impinsi in tambur, se vor auzi zgomote ciudate.

3. Vibratii ale pedalei de frana

Dupa cum am mai spus, odata cu trecerea timpului, tamburii de frana se deterioreaza. Atunci cand devin prea uzati, veti incepe sa simtiti vibratii in pedala de frana in momentul cand o apasati.

Nu este bine sa ignorati aceasta problema, din moment ce performanta franarii scade, ar fi bine sa inlocuiti tamburii si sabotii de frana.

4. Frana de mana slaba

Frana de mana depinde de sabotii de frana, acestia ar trebui sa se stranga ferm pe tambur, pentru a mentine masina nemiscata. Daca exista o problema cu sabotii de frana si/sau cu tamburul de frana, inseamna ca frana de mana nu va functiona.

Cand actionati frana de mana, vehiculul nu va sta nemiscat si exista posibilitatea ca acesta sa plece singur.

Costul de inlocuire

Pe fiecare vehicul exista patru saboti de frana, cate unul pentru fiecare roata. Fiecare sabot de frana costa in jur de 100 de lei, asadar pentru schimbarea tuturor sabotilor este nevoie de aproximativ 400 lei, pe langa asta se mai adauga si mana de lucru.

La fel ca si sabotii, tamburii sunt in numar de patru, cate unul pentru fiecare roata. Cand trebuie sa inlocuiti toti patru tamburi, ar trebui sa fiti pregatiti sa scoateti din buzunar aproximativ 1.000-1.500 lei, pe langa asta se mai adauga si pretul manoperei.

Sursa foto: car-newmodels.net, insurancejournal.com, autoguru.com.au

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...

Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...