Studiu. Ce impiedica revolutia masinilor electrice

Studiu. Ce impiedica revolutia masinilor electrice

Impedimente in dezvoltarea industriei de autovehicule electrice

Viitorul in domeniul auto il constituie, asa cum bine putem observa de o lunga perioada de timp, autovehiculele electrice. Piata auto trece printr-o transformare clara, tendintele fiind de-a dreptul evidente.

De exemplu, anul 2021 a adus, pana la finalul lunii noiembrie, vanzarea a 1 milion de masini electrice in partea de vest a Europei, Norvegia, Marea Britanie, Islanda si Elvetia. Astfel, pentru o imagine de ansamblu specificam faptul ca fiecare un autovehicul din zece inmatriculate pana in luna noiembrie 2021 a fost electric.

Raportandu-ne la anul 2020, observam o dublare a cotei de piata in ceea ce priveste achizitionarea de masini electrice. Anul 2021 a adus cu sine si un numar de premiere in ceea ce priveste autovehiculele electrice.

Ca si celelalte tari din spatiul european si tara noastra trebuie sa ajunga la etapa la care nu se vor mai comercializa autovehicule care polueaza mediul. Acest lucru se datoreaza faptului ca delegatii Comisiei Europene se ghideaza dupa un calendar care se impune a fi respectat in vederea reducerii noxelor la nivel international. Astfel, pactul Green Deal a stabilit faptul ca noxele din domeniul transporturilor trebuie sa fie reduse cu pana la 90 de procente pana in anul 2050.

Impedimentele intampinate in dezvoltarea pietei autovehiculelor electrice

Vom vorbi, in articolul de astazi, despre impedimentele intervenite in domeniul tehnologiei autovehiculelor electrice, in conditiile in care cota de piata a acestora inregistreaza, in continuare, o oarecare temporizare in crestere.

Conform descopera.ro, in Geneva s-a derulat un studiu elaborat chiar de Universitatea din Geneva – U.N.I.G.E., studiu fundamentat pe factorii de ordin cognitiv care creeaza oprelisti in manifestarea intentiei achizitionarii autovehiculelor electrice.

Conform acestui studiu, conducatorii de autovehicule minimalizeaza autonomia masinilor electrice, autonomie deosebit de importanta in conditiile folosirii de zi cu zi a unui autovehicul.

Concluziile studiului au fost facute cunoscute publicului larg prin publicarea acestora in Nature Energy, in acest mod largindu-se perspectiva cresterii folosirii conceptului electric in ceea ce priveste modalitatile de transport ale populatiei.

O mai mare cantitate de emisii cu efect de sera in atmosfera reprezinta doar un singur exemplu cu rol negativ in fenomenul incalzirii globale. Ne raportam aici la dioxidul de carbon din atmosfera, transporturile jucand un rol negativ in ceea ce priveste acest aspect.

Aducem la cunostinta cititorilor faptul ca vehiculele care functioneaza pe baza de combustibili fosili sunt responsabile de 18% din emisiile de dioxid de carbon la nivel mondial, acesta fiind motivul pentru care se cauta solutii pentru dezvoltarea electrificarii mijloacelor de transport.

Totusi, asa cum am prezentat in prima parte a acestui articol, numarul de vehicule electrice supuse vanzarii este in crestere pe teritoriul mai multor tari. De aici pana la reusita limitarii fenomenului poluant mai este drum lung de parcurs, vanzarile de astfel de autovehicule trebuind sa fie considerabil mai mari.

In anul 2020, autovehiculele electrice reprezentau 1 procent din parcul auto international, aici incluzandu-se si vehiculele hibride. In vederea realizarii obiectivelor propuse referitoare la protectia mediului este necesara realizarea obiectivului de 12 procente din intreaga flota globala.

Astfel, studiul a demonstrat faptul ca prejudecatile umane reprezinta unul dintre marile impedimente ale dezvoltarii pietei autovehiculelor electrice, acum ca multe dintre problemele de ordin tehnic si financiar au fost depasite.

Prin probleme de ordin tehnic si financiar facem referire la costurile mult mai accesibile ale autovehiculelor electrice in prezent, stimulentele financiare acordate, deloc de neglijat, precum si un numar mai mare de statii de incarcare electrica.

Conform declaratiilor facute de Mario Herberz, unul dintre autorii studiului la care am facut referire, „Pana acum, initiativele legate de tranzitia energetica s-au concentrat, in general, pe barierele tehnologice si financiare din calea realizarii lor. Factorii psihologici au primit foarte putina atentie. Cu toate acestea, multe studii arata ca indivizii nu adopta automat comportamentele cele mai benefice pentru ei sau societate, adesea din cauza lipsei de acces la informatii complete“.

Cercetatorii in discutie au intervievat un numar de 2000 de conducatori auto de varste / medii diferite de pe teritoriul Germaniei si S.U.A., rezultatele fiind prezentate in cele ce urmeaza:

„Am observat ca participantii au subestimat in mod sistematic compatibilitatea capacitatii bateriilor disponibile in prezent cu nevoile lor reale“, potrivit TechXplore;

„Pentru a-i linisti pe oameni, solutia nu este doar densificarea retelei de statii de incarcare sau cresterea dimensiunii bateriilor, care necesita resurse mai rare precum litiu si cobalt. Solutia consta si in furnizarea de informatii adaptate nevoilor concrete ale soferilor; acestea vor reduce ingrijorarea si vor creste probabilitatea ca ei sa treaca la un vehicul electric“, explica Mario Herberz.

Autonomia inregistrata de un vehicul actionat electric

Cercetatorii au concluzionat faptul ca mai mult de 90 la suta din deplasarile cu autovehiculele pot fi facute cu masini cu autonomie de 200 km, autonomie chiar mica daca luam in calcul acumulatorii de pe piata de la ora actuala.

Potrivit lui Mario Herberz, „Tendinta este de a creste performanta, dar am observat ca o autonomie mai mare, de peste 300 de kilometri de exemplu, nu creste potrivirea cu nevoile zilnice. Aceasta ar avea doar un impact minim asupra numarului de calatorii suplimentare care pot fi finalizate cu o singura incarcare. Cresterea dimensiunii bateriilor nu este un element cheie in tranzitia energetica“.

sursa foto: https://www.nbcnews.com/

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...