Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Ignorarea problemelor masinii dumneavoastra va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului dumneavoastra! O neglijare continua a masinii poate duce la probleme mai grave.

Automobilele sunt compuse din mii de piese individuale. Utilizarea pe o perioada indelungata a acestor piese poate duce la uzarea sau chiar deteriorarea lor.

Repararea pieselor sau schimbarea acestora cu piese noi poate fi foarte costisitoare. Totusi, din punct de vedere financiar, este mai convenabil a repara piesele in loc de a le schimba.

Pentru a face acest lucru, este important sa identificati din timp problemele minore ale masinii dumneavoastra. In acest fel, veti putea evita problemele majore ce va pot crea disconfort in timp.

In acest  articol va vom vorbi despre principalele zece simptome ale masinii dumneavoastra ce nu ar trebui sa fie ignorate.

Citeste si despre: cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Prima problema poate tine de anvelopele masinii dumneavoastra

In cazul in care accidental intalniti obstacole pe drum sau va umflati peste limita anvelopele, se poate forma o galca pe anvelope. Aceasta galca este de fapt o bula de aer ce apare in peretele lateral, unde aerul si-a fortat drumul prin garnitura interioara.

Aceasta bula vi se poate parea poate neinsemnata.Totusi, aceasta bula este un punct slab vizibil ce poate exploda cand va asteptati cel mai putin.

Pentru a evita aceasta situatie periculoasa, va sfatuim sa inlocuiti imediat anvelopele "cu galme" din cauza bulelor de aer.

 

Schimbarea dificila a treptelor de viteza

Schimbarea dificila a treptelor de viteza este un semn al existentei celei de-a doua problema a masinii dumneavoastra ce tine de transmisia masinii. Ambreiajele uzate sau lichidul de transmisie scazut pot avea ca rezultat o astfel de situatie.

Oricare ar fi cauza, problema se va inrautati de fiecare data cand veti incerca a schimba viteza masinii dumneavoastra, ceea ce ar putea conduce la insuficienta totala a transmisiei. O noua transmisie poate costa mii de lei, asa ca este intotdeauna mai ieftina inspectarea si repararea problemei aparute.

Curelele motorului

O alta problema tine de curelele motorului. Aceste curele va ajuta sa va mentineti atat motorul in functiune cat si sistemele electrice adiacente.

In cazul in care auziti un zgomot de scartait de sub capota masinii trebuie sa stiti ca acesta este un semn ca o curea este uzata. Uneori o reparatie este la fel de simpla ca si o ajustare, dar unele masini au curele ce nu pot fi ajustate. 

Oricum ar fi, va indemnam sa remediati problema cat mai repede cu putinta deoarece curelele uzate se pot rasuci sau rupe si va pot deteriora motorul.

Cea de-a patra problema tine de esapamentul autoturismului dumneavoastra

Sistemul de esapament al fiecarei masini este conceput pentru a reduce viteza gazelor provenite din arderile din motor si temperatura acestora. Teava de esapament este un element cheie pentru buna functionare a autoturismului dumneavoastra.

Totusi, sunt multi soferi ce nu dau insa o prea mare importanta acestei componente a masinii ca mai apoi sa afle pe propriul buzunar ce inseamna sa mergi cu un sistem de esapament defect chiar si o perioada scurta de timp.

Pe de o parte, esapamentul (atenuator de zgomot) permite controlarea nivelului de zgomot al vehiculului si, pe de alta parte, limitarea emisiilor poluante. La aceasta se adauga si socurile termice cauzate de succesiunea de porniri si opriri frecvente ale motorului.

Esapamentul masinii are intotdeauna un miros specific, dar daca acest miros este mai puternic sau mai urat decat de obicei, inseamna ca ceva este in neregula. 

Lichidele ce curg pe suprafete fierbinti (cum ar fi evacuarea incinsa) pot produce mirosuri neobisnuite. 

De asemenea, amestecul de aer sau de combustibil ar putea fi oprit, ceea ce poate conduce la emisia unor noxe si poate face ca gazele de esapament sa fie urat mirositoare. Inspectati-va masina pentru a gasi sursa mirosului!

Uzura esapamentului duce in timp la aparitia unor zgomote stridente in timpul deplasarilor.

Sistemele de esapament sunt compuse dintr-o multime de elemente costisitoare ce cuprind unul sau mai multi catalizatori, un senzor de oxigen, poate chiar si o toba de esapament cu evacuari multiple.

Daca nu aveti cum sa va verificati sistemul de esapament in garajul de acasa, aveti posibilitatea sa apelati la un service auto. Este important sa inspectati sasiul masinii dumneavoastra pentru a descoperi daca sunt probleme la colierele de etansare ale tevii de esapament, daca aceasta este ruginita sau crapata.

Multe dintre sistemele de esapament sunt echipate cu un colier care ofera o fixare sigura in apropierea transmisiei. In cazul in care colierul se rupe sau a fost indepartat si nu a mai fost pus la loc, se poate accentua curbarea sistemului de esapament. Acest lucru poate duce chiar la ruperea sistemului de esapament.

Citeste si despre: toba de esapament galagioasa

Mecanicii specializati recomanda schimbarea colierului

Scuturile de protectie ale sistemului de esapament sunt predispuse si ele la defectiuni atunci cand se circula cu autovehiculul pe drumuri in lucru. 

In cazul in care scutul de protectie este compromis, tot ceea ce trebuie sa faceti este sa il desurubati si sa verificati sistemul de esapament pentru a nu se fi produs daune. In cazul in care exista un flux intens pe directia sus-jos in cadrul sistemului de esapament datorita unui tampon defect, bridele si imbinarile de evacuare pot prezenta defectiuni. 

Daca un punct de sudura este fisurat la toba de esapament, atunci este cazul sa inlocuiti aceste componente ale sistemului deoarece sunt sanse foarte mari ca acestea sa cedeze.

In cazul in care capetele tevii de esapament sunt distorsionate, va fi necesara utilizarea unui dispozitiv de alungire a tevii pentru a o remodela.

Pe de alta parte, puteti separa tevile, indeparta rugina si apoi aplica un strat de etansare a tevii de esapament. Apoi reasamblati sistemul de esapament si instalati un colier de mare capacitate, care poate tolera mai mult cuplu, astfel incat sa se creeze o imbinare fara scurgeri.

Unele sisteme de esapament sunt proiectate cu amortizor pentru vibratie, care se prezinta sub forma unor greutati cu rol de amortizare atasate de tevi sau de parti ale conexiunii de tip cordon.

In cazul in care greutatile cu rol de amortizor se rup sau devin curbate, sistemul de esapament va vibra considerabil. Aceasta situatie va putea genera atat o calatorie inconfortabila, cat si o durata de viata mai scurta a imbinarilor realizate prin sudura sau cu ajutorul colierelor.

Asadar, in cazul in care se intampla acest lucru, este bine sa inlocuiti aceste greutati pentru a va scuti de cheltuieli inutile.

O alta problema tine de zgarieturile vopselii masinii dumneavoastra

O mica zgarietura in vopseaua masinii dumneavoastra ar putea ridica costuri mai mari decat ati putea crede. Pe langa faptul ca vopseaua masinii dumneavoastra da un aspect estetic frumos, aceasta are si rolul de a  proteja panourile corpului de elementele exterioare.

Zgarieturile de vopsea expun foile metalice la umiditate, creand o zona in care se poate forma foarte usor rugina. Totusi, aceasta coroziune poate fi oprita prin vopsirea zgarieturilor cu vopsea din fabrica sau cu un lac de unghii.

De altfel, de ce sa lasati zgarietura aceea sa va afecteze caroseria masinii dumneavoastra, cand o puteti repara chiar si cu ajutorul unui spray auto?

Si vibrarea volanului poate ascunde o problema importanta

Nerespectarea suspendarii sau alinierea necorespunzatoare ar putea fi o cauza trepidatiilor volanului dumneavoastra.

Daca un rulment de roata este uzat, ar putea provoca deplasare si chiar desprinderea de masina. Indiferent de cauza, un volan vibrant limiteaza cantitatea de control pe care o aveti asupra masinii dumneavoastra.

Sistemul de franare

O alta problema importanta tine de sistemele de franare. In general, scartaitul franelor arata ca este timpul pentru un nou set de placute de frana. Placutele de frana au o lama de metal care devine expusa ca si "material de umplutura".

Cand aceasta bucata de metal intra in contact cu discul de frana, acesta poate produce un sunet neplacut. Este un semnal sonor ca placutele trebuie inlocuite. Cu cat asteptati mai mult, cu atat va fi afectata mai tare capacitatea de a frana.

O alta problema face referire la aparitia fumului

Este periculos sa continuati sa conduceti daca vedeti sau mirositi fum in masina. Multe lucruri ar putea face ca masina sa elimine fum. Totusi, cauza aparitiei acestui fum sunt fluide sub nivel, problemele electrice sau etrierul blocat. O alta problema ar putea fi si racordul flexibil de la evacuare sau garnitura de la galeria de evacuare care permite acum gazelor arse sa iasa pe langa chiulasa.

Nu conduceti pana cand nu aflati si nu remediati problema care provoaca fumul. In caz contrar, riscati aparitia unui incendiu.

Ultimul aspect ce nu ar trebui a fi ignorant tine de luminile motorului. Verificati luminile motorului!

Lampa de verificare a motorului (Check-Engine) de pe tabloul de bord poate fi un adevarat mister. Ea iti comunica atunci cand ceva nu functioneaza asa cum ar trebui, dar nu iti spune niciodata si ce nu merge bine. 

Cauza este electrica sau mecanica? Majora sau minora? Nu veti stii niciodata daca nu scanati codurile de eroare, deci este mai bine sa obtineti imediat un diagnostic pentru prevenirea aparitiei altor probleme.

Citeste si despre: 5 probleme majore ale autoturismelor

Sursa foto: humoropedia.com, shutterstock.com, meineke.com, knowhow.napaonline.com, faulknerhonda.com, saffordofwinchester.com

Articole similare
Reconditionare turbina. Ce ar trebui sa stii?

Reconditionare turbina. Ce ar trebui sa stii?

Haideti sa vorbim acum despre un subiect sensibil, reconditionarea turbinei. Merita sa reconditionez turbina? Ce presupune aceasta operatiune si cat costa?

3 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa cobori suspensia masinii

3 lucruri pe care trebuie sa le stii inainte sa cobori suspensia masinii

Hai sa fim seriosi, o masina lasata 5-10 cm mai jos arata genial. Dar oare este si mai practica, cel putin pentru Romania? Hai sa discutam un pic si sa luam lucrurile pe rand.

Ce tip de ulei ar trebui sa folosesc?

Ce tip de ulei ar trebui sa folosesc?

Schimbul de ulei este printre cele mai importante operatiuni de mentenanta a masinii tale. Motorul tau ar putea folosi ulei mineral sau sintetic.

Simptome ale unui electromotor defect

Simptome ale unui electromotor defect

In continuare va vom prezenta 5 simptome pe care le puteti observa si care indica faptul ca electromotorul dumneavoastra este defect.

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar de masina trebuie sa le cunoasca

Ai impresia ca trebuie sa schimbi anvelopele, dar nu esti sigur? Vezi 10 probleme ale anvelopelor.

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Simptome ale senzorilor de viteza defecti

Costul mediu de inlocuire a senzorilor de viteza este intre 100 lei si 200 lei, uneori exista senzori la 70-80 lei, dar si la 400 lei.

Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Top 12 cele mai frecvente probleme ale masinii

Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.

Compresor A/C - simptome ale defectiunii

Compresor A/C - simptome ale defectiunii

Atat timp cat compresorul A/C ramane functional, ar trebui sa aveti un flux stabil de aer rece.

Simptome ale unei baterii auto defecte

Simptome ale unei baterii auto defecte

Daca utilizati o multime de accesorii electronice suplimentare, cum ar fi radioul, aerul conditionat, viata bateriei se va scurta.

Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

Simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti

In acest articol va vom prezenta simptome ale tamburilor si sabotilor de frana defecti.

5 lucruri importante pe care trebuie sa le stii despre gropi

5 lucruri importante pe care trebuie sa le stii despre gropi

Exista un mit auto conform caruia daca treci cu viteza peste o groapa, impactul acesteia nu va fi atat de dramatic.

Anvelopa mea are un holsurub in ea. Ce ar trebui sa fac?

Anvelopa mea are un holsurub in ea. Ce ar trebui sa fac?

Cum procedati in aceasta situatie? Ar trebui sa il reparati imediat? Anvelopa are scurgeri de aer?

Top cauze ale accidentelor

Top cauze ale accidentelor

Invatarea conducerii unei masini dureaza multe ore de instruire la volan, mai ales daca soferul respectiv doreste sa evite pe cat posibil sa fie implicat intr-un accident auto.

Care sunt cele mai dese simptome ale unui cardan defect?

Care sunt cele mai dese simptome ale unui cardan defect?

E mai bine sa intervii din timp, cu cheltuieli mici decat sa astepti pana la o deteriorare completa a cardanului si a arborelui cardanic.

3 detalii cheie pe care trebuie sa le stii despre masina ta

3 detalii cheie pe care trebuie sa le stii despre masina ta

Motorul este inima masinii tale, el are o multitudine de piese care lucreaza impreuna pentru a deplasa masina.

Simptome ale bujiilor incandescente defecte

Simptome ale bujiilor incandescente defecte

Pentru a porni cu succes un motor diesel, va avea nevoie de o componenta speciala de incalzire numita bujie incandescenta.

Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

A avea o masina in zilele noastre poate ca nu mai reprezinta luxul care era odata. Rotile si cauciucurile sunt un punct esential pentru aceasta.

Topul motivelor pentru care motorul iti moare brusc

Topul motivelor pentru care motorul iti moare brusc

Una dintre problemele care pot aparea destul de brusc este atunci cand motorul incepe sa moara, din senin, fara vreun motiv anume de care sa ne dam seama.

5 simptome ale unui catalizator defect

5 simptome ale unui catalizator defect

Catalizatorul este foarte important datorita faptului ca acesta se ocupa de gaze in asa fel incat ele sa nu mai fie atat de poluante.

Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Aerul conditionat/AC-ul masinii nu functioneaza - cauze

Daca o componenta a sistemului aerului conditionat este defecta, atunci intreg sistemul nu va functiona.

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Simptome ale unui cilindru de frana defect

Cand cilindrul de frana va incepe sa se uzeze, cu siguranta vor aparea simptome. In continuare va vom prezenta 5 simptome ale unui cilindru de frana defect.

Simptome probleme la evacuarea masinii

Simptome probleme la evacuarea masinii

Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.

Simptome ale unui rapel de frana defect

Simptome ale unui rapel de frana defect

Desigur, s-ar putea sa existe situatii in care rapelul de franare se va defecta. Simptomele s-ar putea sa nu para destul de grave la inceput.

Top 5 cauze ale defectarii unui alternator auto

Top 5 cauze ale defectarii unui alternator auto

Daca aveti o baterie mai nou si in continuare aveti probleme electrice, atunci este posibil ca alternatorul sa fie de vina.

7 probleme care fac ca masina sa nu porneasca iarna

7 probleme care fac ca masina sa nu porneasca iarna

Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.

Care sunt cele mai comune sisteme de siguranta ale masinii?

Care sunt cele mai comune sisteme de siguranta ale masinii?

Siguranta unei masini este o cerinta obligatorie impusa tuturor constructorilor. Siguranta masinii tale este data de sisteme active si pasive.

Top 7 dezavantaje ale masinilor electrice

Top 7 dezavantaje ale masinilor electrice

Cresterea pretului combustibilului a facut ca masinile electrice sa fie cat mai populare in randul cumparatorilor de masini. Dar oare masinile electrice au o reputatie impecabila?

Cat ar costa litrul de carburant daca statul nu ar pune accize?

Cat ar costa litrul de carburant daca statul nu ar pune accize?

60% din pretul carburantului reprezinta taxe si accize si restul de 40% ajunge la marile benzinarii care la randul lor trebuie sa platesca sa achizitioneze petrolul crud.

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi la functionarea sistemului de aer conditionat.

Simptome ale unei casete de directie cu probleme

Simptome ale unei casete de directie cu probleme

Astfel, fiecare denivelare pe care o resimte masina, se transmite ulterior suspensiilor, bieletelor de directie si mai apoi casetei de directie.