Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Top simptome ale masinii pe care nu ar trebui sa le ignorati

Ignorarea problemelor masinii dumneavoastra va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului dumneavoastra! O neglijare continua a masinii poate duce la probleme mai grave.

Automobilele sunt compuse din mii de piese individuale. Utilizarea pe o perioada indelungata a acestor piese poate duce la uzarea sau chiar deteriorarea lor.

Repararea pieselor sau schimbarea acestora cu piese noi poate fi foarte costisitoare. Totusi, din punct de vedere financiar, este mai convenabil a repara piesele in loc de a le schimba.

Pentru a face acest lucru, este important sa identificati din timp problemele minore ale masinii dumneavoastra. In acest fel, veti putea evita problemele majore ce va pot crea disconfort in timp.

In acest articol va vom vorbi despre principalele zece simptome ale masinii dumneavoastra ce nu ar trebui sa fie ignorate.

Prima problema poate tine de anvelopele masinii dumneavoastra

In cazul in care accidental intalniti obstacole pe drum sau va umflati peste limita anvelopele, se poate forma o galca pe anvelope. Aceasta galca este de fapt o bula de aer ce apare in peretele lateral, unde aerul si-a fortat drumul prin garnitura interioara.

Aceasta bula vi se poate parea poate neinsemnata.Totusi, aceasta bula este un punct slab vizibil ce poate exploda cand va asteptati cel mai putin.

Pentru a evita aceasta situatie periculoasa, va sfatuim sa inlocuiti imediat anvelopele “cu galme” din cauza bulelor de aer.

Schimbarea dificila a treptelor de viteza

Schimbarea dificila a treptelor de viteza este un semn al existentei celei de-a doua problema a masinii dumneavoastra ce tine de transmisia masinii. Ambreiajele uzate sau lichidul de transmisie scazut pot avea ca rezultat o astfel de situatie.

Oricare ar fi cauza, problema se va inrautati de fiecare data cand veti incerca a schimba viteza masinii dumneavoastra, ceea ce ar putea conduce la insuficienta totala a transmisiei. O noua transmisie poate costa mii de lei, asa ca este intotdeauna mai ieftina inspectarea si repararea problemei aparute.

Curelele motorului

O alta problema tine de curelele motorului. Aceste curele va ajuta sa va mentineti atat motorul in functiune cat si sistemele electrice adiacente.

In cazul in care auziti un zgomot de scartait de sub capota masinii trebuie sa stiti ca acesta este un semn ca o curea este uzata. Uneori o reparatie este la fel de simpla ca si o ajustare, dar unele masini au curele ce nu pot fi ajustate.

Oricum ar fi, va indemnam sa remediati problema cat mai repede cu putinta deoarece curelele uzate se pot rasuci sau rupe si va pot deteriora motorul.

Cea de-a patra problema tine de esapamentul autoturismului dumneavoastra

Sistemul de esapament al fiecarei masini este conceput pentru a reduce viteza gazelor provenite din arderile din motor si temperatura acestora. Teava de esapament este un element cheie pentru buna functionare a autoturismului dumneavoastra.

Totusi, sunt multi soferi ce nu dau insa o prea mare importanta acestei componente a masinii ca mai apoi sa afle pe propriul buzunar ce inseamna sa mergi cu un sistem de esapament defect chiar si o perioada scurta de timp.

Pe de o parte, esapamentul (atenuator de zgomot) permite controlarea nivelului de zgomot al vehiculului si, pe de alta parte, limitarea emisiilor poluante. La aceasta se adauga si socurile termice cauzate de succesiunea de porniri si opriri frecvente ale motorului.

Esapamentul masinii are intotdeauna un miros specific, dar daca acest miros este mai puternic sau mai urat decat de obicei, inseamna ca ceva este in neregula.

Lichidele ce curg pe suprafete fierbinti (cum ar fi evacuarea incinsa) pot produce mirosuri neobisnuite.

De asemenea, amestecul de aer sau de combustibil ar putea fi oprit, ceea ce poate conduce la emisia unor noxe si poate face ca gazele de esapament sa fie urat mirositoare. Inspectati-va masina pentru a gasi sursa mirosului!

Uzura esapamentului duce in timp la aparitia unor zgomote stridente in timpul deplasarilor.

Sistemele de esapament sunt compuse dintr-o multime de elemente costisitoare ce cuprind unul sau mai multi catalizatori, un senzor de oxigen, poate chiar si o toba de esapament cu evacuari multiple.

Daca nu aveti cum sa va verificati sistemul de esapament in garajul de acasa, aveti posibilitatea sa apelati la un service auto. Este important sa inspectati sasiul masinii dumneavoastra pentru a descoperi daca sunt probleme la colierele de etansare ale tevii de esapament, daca aceasta este ruginita sau crapata.

Multe dintre sistemele de esapament sunt echipate cu un colier care ofera o fixare sigura in apropierea transmisiei. In cazul in care colierul se rupe sau a fost indepartat si nu a mai fost pus la loc, se poate accentua curbarea sistemului de esapament. Acest lucru poate duce chiar la ruperea sistemului de esapament.

Mecanicii specializati recomanda schimbarea colierului

Scuturile de protectie ale sistemului de esapament sunt predispuse si ele la defectiuni atunci cand se circula cu autovehiculul pe drumuri in lucru.

In cazul in care scutul de protectie este compromis, tot ceea ce trebuie sa faceti este sa il desurubati si sa verificati sistemul de esapament pentru a nu se fi produs daune. In cazul in care exista un flux intens pe directia sus-jos in cadrul sistemului de esapament datorita unui tampon defect, bridele si imbinarile de evacuare pot prezenta defectiuni.

Daca un punct de sudura este fisurat la toba de esapament, atunci este cazul sa inlocuiti aceste componente ale sistemului deoarece sunt sanse foarte mari ca acestea sa cedeze.

In cazul in care capetele tevii de esapament sunt distorsionate, va fi necesara utilizarea unui dispozitiv de alungire a tevii pentru a o remodela.

Pe de alta parte, puteti separa tevile, indeparta rugina si apoi aplica un strat de etansare a tevii de esapament. Apoi reasamblati sistemul de esapament si instalati un colier de mare capacitate, care poate tolera mai mult cuplu, astfel incat sa se creeze o imbinare fara scurgeri.

Unele sisteme de esapament sunt proiectate cu amortizor pentru vibratie, care se prezinta sub forma unor greutati cu rol de amortizare atasate de tevi sau de parti ale conexiunii de tip cordon.

In cazul in care greutatile cu rol de amortizor se rup sau devin curbate, sistemul de esapament va vibra considerabil. Aceasta situatie va putea genera atat o calatorie inconfortabila, cat si o durata de viata mai scurta a imbinarilor realizate prin sudura sau cu ajutorul colierelor.

Asadar, in cazul in care se intampla acest lucru, este bine sa inlocuiti aceste greutati pentru a va scuti de cheltuieli inutile.

O alta problema tine de zgarieturile vopselii masinii dumneavoastra

O mica zgarietura in vopseaua masinii dumneavoastra ar putea ridica costuri mai mari decat ati putea crede. Pe langa faptul ca vopseaua masinii dumneavoastra da un aspect estetic frumos, aceasta are si rolul de a proteja panourile corpului de elementele exterioare.

Zgarieturile de vopsea expun foile metalice la umiditate, creand o zona in care se poate forma foarte usor rugina. Totusi, aceasta coroziune poate fi oprita prin vopsirea zgarieturilor cu vopsea din fabrica sau cu un lac de unghii.

De altfel, de ce sa lasati zgarietura aceea sa va afecteze caroseria masinii dumneavoastra, cand o puteti repara chiar si cu ajutorul unui spray auto?

Si vibrarea volanului poate ascunde o problema importanta

Nerespectarea suspendarii sau alinierea necorespunzatoare ar putea fi o cauza trepidatiilor volanului dumneavoastra.

Daca un rulment de roata este uzat, ar putea provoca deplasare si chiar desprinderea de masina. Indiferent de cauza, un volan vibrant limiteaza cantitatea de control pe care o aveti asupra masinii dumneavoastra.

Sistemul de franare

O alta problema importanta tine de sistemele de franare. In general, scartaitul franelor arata ca este timpul pentru un nou set de placute de frana. Placutele de frana au o lama de metal care devine expusa ca si “material de umplutura”.

Cand aceasta bucata de metal intra in contact cu discul de frana, acesta poate produce un sunet neplacut. Este un semnal sonor ca placutele trebuie inlocuite. Cu cat asteptati mai mult, cu atat va fi afectata mai tare capacitatea de a frana.

O alta problema face referire la aparitia fumului

Este periculos sa continuati sa conduceti daca vedeti sau mirositi fum in masina. Multe lucruri ar putea face ca masina sa elimine fum. Totusi, cauza aparitiei acestui fum sunt fluide sub nivel, problemele electrice sau etrierul blocat. O alta problema ar putea fi si racordul flexibil de la evacuare sau garnitura de la galeria de evacuare care permite acum gazelor arse sa iasa pe langa chiulasa.

Nu conduceti pana cand nu aflati si nu remediati problema care provoaca fumul. In caz contrar, riscati aparitia unui incendiu.

Verificati martorii din bord

Lampa de verificare a motorului (Check-Engine) de pe tabloul de bord poate fi un adevarat mister. Ea iti comunica atunci cand ceva nu functioneaza asa cum ar trebui, dar nu iti spune niciodata si ce nu merge bine.

Cauza este electrica sau mecanica? Majora sau minora? Nu veti stii niciodata daca nu scanati codurile de eroare, deci este mai bine sa obtineti imediat un diagnostic pentru prevenirea aparitiei altor probleme.

Sursa foto: humoropedia.com, shutterstock.com, meineke.com, knowhow.napaonline.com, faulknerhonda.com, saffordofwinchester.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...