Cand circula uleiul prin motor, poate aduna reziduuri. Dupa o perioada uleiurile normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului. Uleiurile sintetice cresc eficienta motorului si previn aparitia de reziduuri.
Piesele de la motor se afla tot timpul in contact permanent intre ele. In acelasi timp se misca la viteze ridicate. Piesele se pot deteriora si pot ceda. Ca o bariera ce protejeaza, uleiul este factorul cel mai important care se afla intre aceste componente.
In timp, uleiurile normale se uzeaza si motorul va fi predispus la daune, practic nu va mai fi protejat, uleiurile sintetice se diferentiaza de altele pentru faptul ca pot pastra proprietatile de protectie pentru mai multa vreme, astfel motorul traieste mai mult fara probleme.
Uleiurile sintetice functioneaza mai bine la temperaturi joase
Daca nu folosesti o perioada masina, uleiul se depune. Cand o sa porniti motorul, uleiul isi face treaba circuland pe partile cele mai importante aparand motorul impotriva frictiunii. Daca veti folosi un ulei normal veti vedea ca este nevoie de mult mai mult timp ca sa isi reia cursul.
Cand este frig afara, dureaza un pic mai mult. Uleiurile sintetice sunt facute sa actioneze rapid chiar si in cazuri de genul acesta, motorul fiind protejat de la inceput.
O protectie foarte buna la temperaturi mari
Functionarea motorului incinge uleiul, chiar foarte tare. Cand se intampla asta, uleiul normal poate ceda si se poate evapora, chiar. Cel sintetic este special gandit sa faca fata la temperaturile ridicate, asta fiind un lucru foarte bun mai ales vara.
Protejeaza piesele importante ale turbocompresorului
Companiile de automobile construiesc masini cu motoare destul de mici pentru a avea o eficienta mai mare a consumului, dar vin in plus cu turbocompresoare pentru a compensa lipsa de putere. De exemplu, arborele unui turbocompresor se invarte cu 20000 de rotatii pe minut asadar este nevoie absoluta ca uleiul sa ajunga la ax si sa-i confere foarte rapid un indice mare de lubrifiere.
In aceste conditii, uleiul simplu isi pierde proprietatile mai repede si lasa pe componentele turbocompresorului nenumarate depuneri ce duc intr-un final la defectiuni. Uleiul sintetic este creat pentru a proteja in cele mai bune conditii aceste componente, mult mai bine fata de uleiurile normale, pastrand si crescand concomitent performantele automobilului.
Sursa foto: carpassionate.com, thoughtco.com