VW Golf 4 (1997 – 2005) pareri si probleme comune

VW Golf 4 (1997 – 2005) pareri si probleme comune

Volkswagen Golf Mk4 (sau VW Type 1J) este o masina compacta, a patra generatie a Volkswagen Golf si succesorul Volkswagen Golf Mk3. Lansata in octombrie 1997, a fost cea mai bine vanduta masina din Europa in anul 2001 (insa a coborat pe locul doi, in spatele Peugeot 206, in 2002).

Mk4 a fost o incercare deliberata de a duce seria Volkswagen Golf la un nivel superior, cu un interior de inalta calitate si niveluri mai ridicate de echipare.

A fost inlocuit in 2003 de Volkswagen Golf Mk5 pe pietele europene. Cu toate acestea, productia a continuat in America de Sud, Mexic si China pentru pietele in curs de dezvoltare pana in 2010.

Mk4 a fost vandut in Japonia, dar incepand cu aceasta generatie si generatiile ulterioare, nu mai respecta reglementarile privind dimensiunea guvernului japonez care impunea o taxa anuala consumatorilor japonezi pentru detinerea unui vehicul care depasea limita maxima de latime si care a afectat grav vanzarile.

Golf Mk4 a fost o masina semnificativa in sectorul micilor masini de familie. Ca si in cazul modelului Passat mai mare, lansat cu un an mai devreme, nu numai ca a facut parte din strategia Volkswagen de a-si promova produsele de lux pentru a acoperi un decalaj intre masinile principale si masinile premium, SEAT si Skoda preluand rolul principal intr-un nou nivel de calitate interioara si rafinament nemaivazut pana acum de la un brand de masa din clasa sa.

De fapt, calitatea Golfului a fost comparabila cu Audi A3, care a fost prima masina bazata pe acest panou cand a fost lansata cu un an mai devreme, dar a costat considerabil mai mult decat majoritatea concurentilor sai.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestui model si sa aflam mai multe detalii despre masina direct de la posesorii de Golf 4. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care vrem sa le impartasim cu dumneavoastra in acest articol pentru a va forma o idee legata de acest model.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 1.9 TDI (101 Hp)?”:

Anghel Stefan a raspuns: “Aspectul exterior, fiabilitatea si consumul redus de combustibil. A fost masina pe care mi-am dorit-o. Era o masina accesibila cu suficient spatiu, avand in vedere ca este variant. Pentru mine masina reprezinta un membru al familiei, este inclusa in planul de cheltuieli. Momentan este in service de 1 an si 3 luni pentru nenumarate imbunatatiri atat pentru confort cat si pentru performanta.”

Furnigea Nicu a raspuns: “Acceptabila buzunarului oricarui cetatean, frumoasa, confortabila chiar si fata de alte modele mai noi uneori se comporta frumos in viraje si parca masina asta imi vorbeste, ce-i drept am o pasiune pentru Golfuri.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 1.9 TDI (90 Hp)?”:

Babes Ion a raspuns: “Din copilarie vedeam pe strada Golfuri 4 si mi se pareau niste masini geniale. Mi se pare o masina perfecta pentru mine, chiar daca as fi avut bani de ultimul Golf, tot pe 4 l-as fi ales.”

Sav Jianu a raspuns: “Stabilitate foarte buna pe viraje, fiabilitate, usor de intretinut, costuri reduse, performata destul de buna, incapatoare, manevrabilitate foarte buna, rezistenta foarte buna, relaxanta la conducere, sportivitate destul de mare.”

VW Golf 4 (1997 – 2005) probleme comune

Cele mai cunoscute probleme sunt:

  • ECU;
  • ABS;
  • EGR;
  • cureaua de distributie;
  • pompa de apa;
  • turbina;
  • cutia de viteze.

Motorizari disponibile

Golf 4 are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici, insa, am ales cateva optiuni disponibile pentru a va forma o idee despre motorizarile disponibile:

  • 1.4, I4 16V - acest motor ofera o putere de 74 CP si un cuplu de 128 Nm;
  • 1.6, I4 8V - acest motor ofera o putere de 99 CP si un cuplu de 145 Nm;
  • 1.8, I4 20V - acest motor ofera o putere de 123 CP si un cuplu de 170 Nm;
  • 2.0, I4 8V - acest motor ofera o putere de 114 CP si un cuplu de 172 Nm;
  • 2.3 VR5, VR5 20V - acest motor ofera o putere de 168 CP si un cuplu de 220 Nm;
  • 2.8 VR6, VR6 12V - acest motor ofera o putere de 172 CP si un cuplu de 235 Nm;
  • 3.2 R32, VR6 24V - acest motor ofera o putere de 237 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • 1.9 SDI, I4 8V - acest motor ofera o putere de 67 CP si un cuplu de 133 Nm;
  • 1.9 TDI, I4 8V - acest motor ofera o putere de 148 CP si un cuplu de 320 Nm.

Cum se conduce si ce consum are VW Golf 4 (1997 – 2005)?

Golf Mk 4 si-a gasit inspiratia in modelele dinaintea acestuia si si-a pastrat unele dintre caracteristicile lor. Manevrabilitatea nu este chiar una dintre ele, dar acest lucru nu inseamna ca a patra generatie Golf este o masina plictisitoare in acest sens. Ofera o senzatie de siguranta si control. Feedback-ul ar fi putut fi mai bun, dar, in general, directia este precisa.

In 1998, cand Volkswagen Golf Mk 4 a fost testat de rigorile Euro NCAP, hatchback-ul a castigat patru stele. Acest rezultat vine datorita deciziei VW de a dota Golf-ul 4 cu o caroserie mai puternica, ABS si un set complet de airbag-uri (sofer, pasager si lateral) disponibile in specificatii standard.

Am intrebat soferii despre experienta lor de condus la volanul unui Golf 4. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara lui?”:

Anghel Stefan a raspuns: “Destul de bine. Un minus este servodirectia care este hidraulica si este un pic mai greoaie dar la exterior ai un plus din punct de vedere al directiei. La drum lung nu am avut probleme. Se descurca cu brio pe zonele virajate si in urcare chiar si cu masina plina.”

Furnigea Nicu a raspuns: “Ca mersul pe jos, pleci lejer de pe loc, iti da timp sa franezi sa schimbi la timp si chiar in materie de condus esti foarte linistit la volan chiar daca este aglomerat ea isi face treaba foarte bine ai timp sa fii atent la tot, parca stie. La drum lung pur si simplu dai drumul la muzica te asezi confortabil ajungi in 4/5 viteza si o simti cum se intinde pur si simplu parca curge pe carosabil.”

Tuinea Alexandru a raspuns: “In oras se conduce usor, daca faci abstractie de treptele lungi de viteza. Ideal e sa mergi cu ea in oras cand nu este foarte aglomerat. La drum lung se conduce ok, dar suspensia sport si pneurile cu talon pe 45 isi spun cuvantul la confort, daca vreti confort lasati-o stock.”

Bobes Ion a raspuns: “Pentru oras e geniala, se inteapa cand ai nevoie, dar altfel este o masina pe care orice om o poate conduce. La drum lung destul de bine, dar suspensia mea reglabila o face mult prea rigida pentru drumuri lungi. Cu suspensia stock este geniala. Avand in vedere ca Golful meu a ajuns de la Brasov la Nordkapp, iar in Brasov in mai putin de 2 saptamani. Este un drum de aprox. 14-15000km pe care Golful l-a facut fara sa avem probleme cu el.”

Teodor Stoian a raspuns: “In oras e grea si o simt putin. Am condus si Suzuki-uri cu motoare mici si pot spune ca pentru un oras aglomerat nu recomand diesel. Treburile se schimba cand faci drumuri de peste 20/30 km pentru naveta in afara orasului. Se comporta mai bine ca un logan nou. La drum lung binisor. Nu are putere dar daca esti sofer bun te descurci cu depasirile lansate. Consumul e bun cat nu treci de 100km/h (aprox 5l), dar recent a inceput sa ma preocupe siguranta ei. E veche :(.”

Sa lasam la o parte experienta de condus si sa aflam despre consumul unui Golf 4 direct de la posesori. Am ales mai multe motorizari pentru a intelege cat mai bine cat consuma un Golf 4.

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 1.9 TDI (101 Hp)?”:

Apostu Alexandru a raspuns: “5-6 l in afara orasului, iar 6-7 in oras.”

Mihai Eugen a raspuns: “Cu mers repede: 6.2 in afara orasului, 9 in oras. Cu mers decent: 5 in afara orasului si 7 in oras.”

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 1.6 i 16V FSI (110 Hp)?”:

Olteanu Adrian a raspuns: “9- 10 l/100km in oras si undeva la 6-7/100 km extern.”

Alin Mihai a raspuns: “Cosumul extern este 7, iar in oras 10.”

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 1.9 TDI (90 Hp)?”:

Teodor Stoian a raspuns: “Un consum mediu ar fi de 6l/100km, precum spuneam merg si pe autostrada unde doar 5 viteze nu ajuta la consum.”

Fiabilitate

La Golf 4, in special la versiunile TDI, exista probleme frecvente cu kit-ul de ambreiaj si, in plus, probleme si la amortizoare. Statisticile spun ca exista adesea probleme cu electronica si prea multe exemple de pierderi de lichid de racire din cauza furtunurilor. Cilindrul principal de frana s-a dovedit a fi un alt punct slab.

Cand vine vorba de motoarele TDI, printre primele pe lista defectiunilor se afla debitmetrul. De asemenea, pompa de inalta presiune poate fi usor deteriorata. EGR-ul este inca o probleme cunoscuta la motoarele TDI.

Am ales mai multe raspunsuri de la posesorii de Golf 4 legate de fiabilitatea masinii si despre problemele cu care s-au confruntat. In continuarea va prezentam raspunsurile posesorilor lasate in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 1.9 TDI (101 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Anghel Stefan a raspuns: “Singura piesa majora care am schimbat-o a fost kitul complet de ambreiaj, cumparat pe original si a fost destul de mult. In rest am facut schimbul de lichide, filtre, placute si discuri, periodic. O singura data am pornit-o impinsa cand s-a stricat starterul de la electromotor si a costat in jur de 200 Ron cu totul. Pompa din rezervor s-a ars pentru ca aproape tot timpul alimentam cam 10 litri, motiv pentru care pompa se supraincalzea. A mai fost schimbat si parbrizul din cauza drumurilor pline de pietricele.”

Neghina Marcel a raspuns: “Mi-a cazut turbina, am stricat 2 ambreiaje, am schimbat pompa tandem pentru ca facea pilitura si mi-a stricat si injectoarele.”

Vlad Bobric a raspuns: “Are probleme cu etrierii pe spate si cu rugina. Am avut o problema la cutia de viteze, se stricase si nu intra bine in viteza si smucea la schimbarea vitezei si plecarea de pe loc.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 1.6 i 16V FSI (110 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Popa Constantin a raspuns: “Din punctul meu de vedere este foarte fiabila. Am avut probleme cu o siguranta, un bec, un furtunas de antigel, cu un radiator. Nu este noua, pana la urma mai avem un pic pana la majorat..dar nu va pleca de la mine niciodata.”

Olteanu Adrian a raspuns: “Am fost nevoit sa schimb clapeta de acceleratie care in acest moment imi face din nou probleme, schimburile necesare de ulei si filtre si distributia. Masina a stat pentru aproape 8 luni de zile intr-un service, da exact 8 luni, pentru a repara ceva ce nu era foarte clar si care dadea probleme astfel ca masina nu mai pornea. Dimineata oricum porneste la a doua cheie, indiferent cat de cald rau rece este afara.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 1.9 TDI (130 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Adrian Buzinche a raspuns: “Sincer este o masina foarte buna, fiabila, nu ma asteptam sa stea asa de bine pe strada. Singura problema mai grava am avut-o cu caseta de directie din cauza drumurilor noastre proaste, acum a dat Dumnezeu si a mai asfaltat o portiune de drum pe care il faceam zilnic. Am gasit ulei in antigel din cauza la termoflot, l-am pus nou si pe ala. Acum cred ca incep sa ma lase telescoapele de la drumul de tara. In rest e ok, de 2 ani sa bagi doar 1000 euro in piese nu mi se pare foarte scump. Si sincer eu am tras de ea, mi-am cam batut joc ce e drept, dar acum platesc pentru distractie.”

Cat costa VW Golf 4 (1997 – 2005) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne informa despre pretul unui Golf 4 la mana a doua. De exemplu, un Golf 4 1.6, din anul 2003, cu 181.000 de km la bord are un pret de 1350 euro. In timp ce un Golf 4, 1.9 TDI, din anul 2000, cu 268.000 de km la bord are un pret de 1400 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Golf IV ce ne-ar sfatui in cazul in care vrem sa cumparam o astfel de masina si la ce ar trebui sa fim atenti. In continuarea va prezentam cele mai concludente raspunsuri pe care posesorii le-au lasat in review-uri la noi pe site.

Furnigea Nicu a raspuns: “Golf 4 1.9 e o masina adaptata si buzunarului si placutului si nevoii uzuale, personal sunt inca indragostit de masina asta si ba chiar am avut momente cand m-a uimit, putere are de ajuns, nevoile imi sunt satisfacute, eu masina asta nu o schimb atat de mult imi place. Sa fie atenti la motor avand in vedere ca au ani buni, e bine sa fii atent la motor cand iti achizitionezi o astfel de masina, sunt motoare foarte bune dar trebuie luat in considerare si faptul ca daca cel de la care o cumperi a avut grija de acel motor.”

Tuinea Alexandru a raspuns: “Sa o verifice bine si daca a fost modificata sa fii fost modificata bine nu pe “genunchi”. Daca nu se pricep ei sa mearga cu cineva care cunoaste genul asta de masina si sa o testeze riguros. Va recomand sa dati un ban in plus si sa o testati intr-un service autorizat, mai amanuntit. Sa fie atenti la consumul de ulei, supapa pcv, diverter valve, turbina, timoneria care la cutia de viteze de 5 trepte este groaznica si in general starea motorului, daca a avut distributia de la axe schimbata la timp.”

Bobes Ion a raspuns: “Nu stati pe ganduri. Un Golf 4 in stare buna va aduce mult mai multe satisfactii decat un Logan nou. Aripile fata ruginesc, pragurile sa fie drepte si fara rugina, contra aripile de fata aduna pamant si accelereaza ruginirea.”

Teodor Stoian a raspuns: “Banii fac diferenta. Vad golf 4 la remat, dar vad si scumpe si ingrijite. Totul tine de noroc la varsta lor. In Germania inca mai rasar unele la 5000 de euro tare frumoase, ma tenteaza :). Absolut totul e de luat in considerare. Important e sa fie intretinuta si sa fie vizibil asta. Plasticele cu putina atentie pot fi pastrate ca noi. Rugina sau lipsa ei spune daca a fost tinuta in garaj sau curatata la timp. Sa mearga drept, sa nu bata si sa nu scartaie plasticele, asta arata ca a mers pe drumuri bune.”

Sursa foto: youtube.com

Citeste si...
Rechemare in service pentru Volkswagen Golf
Rechemare in service pentru Volkswagen Golf

1228 de Volkswagen Golf sunt rechemate in service pentru ca au o problema de fabricatie la radiator, care se misca si de aceea pie...

Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric
Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric

Un roman a facut senzatie printre pasionatii de autoturisme, uimindu-i inclusiv pe cei de la Registrul Auto Roman cu initiativa si...

Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica
Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica

Potrivit gandul.ro, acum ceva vreme se preconiza o intrare puternica a masinilor electrice pe piata vanzarilor auto, existand prod...