VW Golf III (1992 – 1997) pareri si probleme comune

VW Golf III (1992 – 1997) pareri si probleme comune

Volkswagen Golf Mk3 este o masina mica de familie, a treia generatie a Volkswagen Golf si succesorul Volkswagen Golf Mk2. A fost lansat in Europa in august 1991, in Regatul Unit in februarie 1992 si in America de Nord in primavara anului 1994. Intarzierea din America de Nord s-a datorat deciziei Volkswagen de a furniza reprezentanti din SUA si Canada cu Mk3 Golf de la uzina VW din Puebla, Mexic.

Problemele de control al calitatii au determinat Volkswagen-ul Americii sa respinga Golfurile si Jetta din Mexic; la scurt timp dupa aceea, tulburarile de munca de la uzina au intarziat productia acolo.

A treia generatie Golf si Jetta a aparut pentru prima data in America de Nord ca modele din 1993 in zona San Diego, California si in Canada, apoi in toamna in restul Americii de Nord ca modele din 1995.

Mk3 Cabrio a inlocuit Volkswagen Cabriolet, care a continuat Golful original pana in 1994, desi Golful original, vandut ca Rabbit in Statele Unite si Canada a incetat vanzarile in 1984.

Mk3 Cabrio a continuat pana in anul 2002, cand Volkswagen l-a inlocuit cu o versiune decapotabila a Volkswagen New Beetle. Ca si cele doua generatii anterioare, ar fi trebuit sa fie construit la fabrica TAS din Sarajevo, Bosnia si Hertegovina.

Cu toate acestea, cand masina a aparut pentru prima data, a izbucnit razboiul iugoslav care a dus la distrugerea fabricii. Din cauza acestui fapt, TAS a dat faliment in 1995. Aceasta a insemnat ca a fost singurul Golf inainte de Mk4 care nu a fost construit in Bosnia si Hertegovina, desi un singur Mk3 a reusit sa plece de pe linia de asamblare din Sarajevo, soarta sa fiind necunoscuta.

Mk3 a fost vandut in Japonia alaturi de Polo, unde ambele vehicule respectau reglementarile privind dimensiunea guvernului japonez care incurajau vanzarile.

Sa lasam la o parte prezentarea generala a acestei masini si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Golf 3. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care ei le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 1.8 (90 Hp)?”:

Ion Sfirila a raspuns: “Am ales-o pentru ca sunt fan Golf si am inceput un proiect la ea care e finalizat 90%.”

Mihai Razvan a raspuns: “Pentru ca, dorinta mea de a conduce un MK3 a fost infernal de mare. Este modelul meu preferat la care lucrez zilnic.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 1.8 (75 Hp)?”:

Uta Cristian a raspuns: “Pentru ca m-a costat 2000lei si inca 500lei ca sa imi lase placutele de inmatriculare, pentru ca mi-au placut si nu am stat sa mai caut eu un numar preferential.”

VW Golf III (1992 – 1997) pareri si probleme comune

Cele mai cunoscute probleme sunt:

  • rugina;
  • cutia automata;
  • ambreiaj;
  • suspensia.

Motorizari disponibile

Golf 3 are o gama larga de motorizari pe care n-are rost sa o prezentam pe toata aici. Insa, pentru a ne face o idee despre optiunile oferite am ales cateva motorizari pe care vi le prezentam in cele ce urmeaza:

  • 1.4 - acest motor are o putere de 59 CP si un cuplu de 116 Nm;
  • 1.6 - acest motor are o putere de 99 CP si un cuplu de 140 Nm;
  • 1.8 - acest motor are o putere de 89 CP si un cuplu de 145 Nm;
  • 2.0 GTI 16V - acest motor are o putere de 150 CP si un cuplu de 180 Nm;
  • 2.8 VR6 - acest motor are o putere de 174 CP si un cuplu de 235 Nm;
  • 2.9 VR6 - acest motor are o putere de 187 CP si un cuplu de 245 Nm;
  • 1.9 D - acest motor are o putere de 63 CP si un cuplu de 124 Nm;
  • 1.9 SDI - acest motor are o putere de 63 CP si un cuplu de 125 Nm;
  • 1.9 TDI - acest motor are o putere de 108 CP si un cuplu de 235 Nm.

Cum se conduce si ce consum are VW Golf 3?

Am intrebat posesorii de Golf 3 despre experienta lor de condus la volanul unei astfel de masini. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara lui?”:

Mihai Razvan a raspuns: “Este o senzatie usoara de condus pentru ca aceasta suspensie sport ajuta cumva la manevrarea directiei, accelerarea este usoara, iar confortul scaunelor Recaro este de nedescris. La drum lung, este putin obositoare depasind distante lungi (1000 KM) pentru ca, traseul de evacuare este de inox, iar finala este CARUB, fiind un sunet gros, anumitor persoane creeaza neplaceri (excluzandu-ma pe mine).”

Alexandru Cosma a raspuns: “In oras usor, masina este mica si se strecoara fara probleme. Masina se conduce super usor la drum lung, cu cat mergi mai repede cu atat se conduce mai usor.”

Am fost curiosi si despre consumul unui Golf 3. Am ales mai multe motorizari diferite pentru a ne face o idee cat mai buna despre consumul acestei masini.

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 1.8 (90 Hp)?”:

Ion Sfirila a raspuns: “Un consum mixt de 6,6, urban in jur de 10 depinde cat de sport conduci, am scos si consum mai mic. Depinde de condus.”

Mihai Razvan a raspuns: “O intrebare de nota 10. La aceasta motorizare, masina urban consuma intre 7% si 12% in functie de mersul fiecaruia. Extra urban este in jur de 6.5-7%.”

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 2.8 VR6 (174 Hp)?”:

Vlasceanu Andrei a raspuns: “Consum de 20-25 in oras, 15 - 17 afara.”

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 1.8 (75 Hp)?”:

Uta Cristian a raspuns: “7,5 litri la 100 extraurban.”

Fiabilitate

Stim cu totii ca in general VW ofera masini fiabile. Dar oare Golf 3 este fiabil? Am intrebat posesorii de Golf 3 despre fiabilitatea masinii si despre problemele cu care s-au confruntat la acest model.

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 1.8 (90 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Mihai Razvan a raspuns: “Probleme majore: Am segmentat motorul crezand ca, consuma ulei din cauza segmentilor si de fapt au fost de vina simeringurile de supape. Probleme minore: au fost si sunt mai mereu din cauza pieselor aftermarket pentru ca piese originale nu se gasesc in totalitate.. (termostat blocat, rulmenti etc).”

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 2.8 VR6 (174 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Vlasceanu Andrei a raspuns: “Initial masina a fost 1.8 benzina 90cp doua motoare schimbate, iar cel de-al treilea 2.8 vr6 pus de 8 luni singura problema a fost pompa de apa, mentionez ca in ultimele 8 luni am facut zilnic cel putin 150 km pe zi.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 1.8 (75 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Uta Cristian a raspuns: “Rugina este singura problema. 1.8 75 cai consuma incarcata la refuz la fel ca si goala, are un cuplu decent la vale si in plan orizontal. Dar cea mai mare problema am avut-o cand lenea m-a impins sa ma duc sa schimb kit-ul de ambreiaj in service, din Bucuresti pana la Sighisoara am ramas cu 3 suruburi de prindere intre cutie si bloc motor, rulmenti diferential sparti. Dar a ajuns la Bucuresti pe roti, in 3 suruburi stranse pentru ca erau slabite de bagai aratatorul intre motor si cutie.”

Cat costa VW Golf III (1992 – 1997) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne informa despre pretul unui Golf 3. Din pacate am gasit doar un singur model la vanzare si anume: VW Golf 3, 1.8, din anul 1997 cu 217.000 km la bord are un pret de 900 euro.

Sfaturi achizitie

Am ales cateva raspunsuri de la posesori despre sfaturile lor de achizitie si la ce ar trebui sa fim atenti daca ne dorim un Golf 3.

Mihai Razvan a raspuns: “Cu mare drag, este o masina de nota 10. Trebuie sa o incerce, sa faca un “test drive” sa vada de fapt ca un golf MK3 nu este ca orice alta masina. Sa fie atenti in primul rand la motorizare. Alte genuri de motorizari au fost problematice (1600cm3, 1400cm3, 1800cm3 75cp). In rest, la partea mecanica si estetica a masinii pentru siguranta lor.”

Vlasceanu Andrei a raspuns: “Sa se gandeasca foarte bine daca sunt dispusi sa isi investeasca timpul, banii si nervii pentru a se bucura de o masina care e de mult depasita. Cred ca ar trebui sa fie atenti la rugina in primul rand, a mea nu are, am fost atent.”

Uta Cristian a raspuns: “Sa o cumpere si sa se bucure de ea, merita. Sa fie atenti la rugina, rugina este la ea acasa pe un mk3.”

Sursa foto: volkswagen-newsroom.com

Citeste si...
Rechemare in service pentru Volkswagen Golf
Rechemare in service pentru Volkswagen Golf

1228 de Volkswagen Golf sunt rechemate in service pentru ca au o problema de fabricatie la radiator, care se misca si de aceea pie...

Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric
Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric

Un roman a facut senzatie printre pasionatii de autoturisme, uimindu-i inclusiv pe cei de la Registrul Auto Roman cu initiativa si...

Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica
Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica

Potrivit gandul.ro, acum ceva vreme se preconiza o intrare puternica a masinilor electrice pe piata vanzarilor auto, existand prod...