5 sfaturi de intretinere pentru masina ta

5 sfaturi de intretinere pentru masina ta

Obiectivul principal atunci cand vorbim de intretinerea unei masini trebuie sa fie siguranta si starea tehnica in general, apoi aspectele estetice.

Mai jos iti prezentam cateva aspecte pe care este bine sa le iei in considerare atunci cand cumperi o masina second-hand.

Este bine sa eviti masinile care au fost implicate in accidente grave care au fost lovite de multe ori, in special atunci cand nu esti convins ca reparatiile au fost facute corect. Nu in ultimul rand, arunca o privire si la interiorul masinii, pentru ca un interior uzat sau foarte murdar te va face sa scoti sume destul de mari din buzunar.

Ce este bine sa faci pentru a pastra masina intr-o stare buna?

1. Verifica periodic nivelul uleiului dar si culoarea si vascozitatea lui 

Un aspect din ce in ce mai neglijat, uleiul, este cel care va face diferenta in timp dintre o masina intretinuta si o rabla.

Alege vascozitatea uleiului in functie de temperaturile din cursul anului si de stilul de condus, schimba-l la intervalele specificate de producator sau chiar mai devreme si nu te zgarci la pret. Un ulei de calitate va face masina sa consume mai putin, va preveni uzura pieselor, cat si a filtrului de ulei, din interiorul motorului si te va scuti de probleme in timp.

Daca este necesar, completeaza pana la nivelul optim, insa niciodata peste maxim. Nu neglija nici filtrul de ulei, pentru ca acesta va aduna rezidurile rezultate si previne uzura timpurie.

Citeste si despre: cum interpretam corect codul uleiului de motor

2. Presiunea anvelopelor

Stiai ca presiunea in anvelope se poate modifica atunci cand temperatura exterioara creste sau scade cu doar 10 grade?

Asigura-te macar o data pe luna ca presiunea pneurilor este cea recomandata de producatorul masinii, pentru a avea aderenta optima, pentru a reduce uzura neuniforma, dar si consumul masinii.

De asemenea, inainte de a pleca la un drum lung este bine sa verifici presiunea, mai ales daca ai multe bagaje sau vei merge pe autostrada, pentru ca cel mai probabil vei avea nevoie de o presiune mai mare. In general, poti gasi afla presiunea indicata de producator pe interiorul portierei de la sofer.

Citeste si despre: sfaturi de urmat inainte de a pleca la drum lung

3. Farurile 

Chiar daca ai o masina cu senzori care iti indica atunci cand se arde un bec, este bine sa verifici si tu din cand in cand daca toate luminile masinii sunt functionale.

Astfel poti evita situatii neplacute pe timp de noapte, sau atunci cand vizibilitatea este scazuta, dar si o eventuala amenda. Daca farurile sunt matuite, le poti polisha, iar preturile variaza intre 50 si 200 de lei, in cazul in care alegi sa le pui si o folie protectoare.

Cei care se ocupa cu asa ceva iti pot oferi o garantie de pana la 5 ani pentru aceste folii, asa ca este o investitie destul de buna. Atentie, la ITP se verifica si starea farurilor, iar daca sunt foarte matuite este posibil sa nu treci inspectia.

Citeste si despre: faruri xenon - pro sau contra

4. Cureaua de distributie

Pentru ca este mai usor sa eviti o problema decat sa o remediezi, este bine sa fii atent la aceasta piesa, in cazul in care nu ai distributie pe lant.

Unul din cele mai clare semne pe care le da o curea de distributie care trebuie schimbata, este un zgomot ascutit, asemanator cu un scartait, atunci cand pornesti masina si in special in diminetile reci. Chiar daca sunetul se aude doar cateva secunde sau minute, este bine sa o verifici, pentru ca inlocuirea ei este destul de ieftina si te va scuti de batai de cap.

De asemenea, atunci cand cumperi o masina second-hand, se recomanda schimbarea curelei de distributie impreuna cu cea de accesorii, dar si inspectarea pompei de apa si eventual, inlocuirea ei. In general, producatorii recomanda schimbarea celor doua curele la interval de patru ani sau 60.000 de km.

Citeste si despre: ce se intampla cand se rupe cureaua de distributie

5. Vopseaua si parbrizul masinii

Din cauza pietricelelor de pe drum care sunt aruncate de rotile masinilor, atat vopseaua masinii, cat si parbrizul, pot avea de suferit. Verifica periodic sa nu ai zone in care vopseaua masinii a fost ciobita ori s-a exfoliat, in special in partea din fata a masinii, cat si in dreptul rotilor si la praguri.

Daca observi ca exista puncte in care tabla caroseriei nu este protejata impotriva ruginii, sau aceasta a aparut deja, rezolva problema cat mai repede, pentru ca trecerea timpului nu va face decat sa accentueze problema.

De asemenea, o mare parte din suprafata masinii este cea vitrata, asa ca este bine sa inspectezi si geamurile, mai ales parbrizul, pentru a vedea daca exista crapaturi sau ciobituri. Stiai ca ciobiturile mai mici de 5 milimetri in diametru pot fi remediate cu ajutorul unei rasini speciale, fara a mai schimba intreg parbrizul?

Procesul este simplu si ieftin, iar daca este facut intr-un atelier autorizat, poate fi decontat in baza politei CASCO si previne aparitia crapaturilor. Daca parbrizul este crapat insa, acesta trebuie inlocuit.

Citeste si despre: cum putem sa reparam vopseaua afectata de gainat

Sursa foto: tannermotors.net, gordonstyres.co.uk, carfromjapan.com, meineke.com, bigskycol.com

Articole similare

Acest cod OBD2 se refera la o eroare cand vien vorba de performanta circuitului senzorului ECT.



Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de viteza a arborelui intermediar - zona A.

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor de presiune a aerului.

Acest cod se refera la eroarea circuitului de control al incalzitorului HO2S (cilindrului 2 – senzorul 3).