6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

Cand un martor de bord lumineaza este un semn ca o parte a masinii dumneavoastra nu functioneaza cum trebuie. Cu toate acestea, de multe ori, soferii ignora acesti martori de bord presupunand ca este vorba despre o problema minora.

[[ad number=“1”]]

Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii. Diferiti producatori lucreaza cu diferite sisteme de lumini de avertizare, culori si simboluri. Cele mai frecvente culori ale martorilor de bord sunt: rosu, galben, verde, alb si albastru.

Cand martorii din bordul masinii sunt de culoare rosie atunci acestia dicteaza ca exista o problema grava la unul dintre sistemele masinii. Un martor rosu inseamna ca exista o problema semnificativa acum si are imediat nevoie de atentie. In timp ce un martor de culoare galbuie va informeaza ca ceva nu este in regula, dar masina dumneavoastra poate fi intr-o stare sigura pana ajungeti la destinatie sau pana la cel mai apropiat service auto.

[[ad number=“2”]]

In continuare va vom prezenta 6 probleme in urma carora se va aprinde martorul sistemului de franare:

  1. Martorul lichidului de frana


Una dintre cele mai comune probleme la sistemul de franare este atunci cand o masina are mai putin lichid de frana decat este necesar. Lichidul de frana este depozitat intr-un mic rezervor ce se afla sub capota masinii, de obicei pe partea soferului. Daca franele nu functioneaza eficient, nivelul lichidului de frana ar putea fi prea scazut si astfel pot aparea bule de aer in sistemul de franare.

[[ad number=“3”]]

Pot exista scurgeri la nivelul furtunurilor sau scurgeri ale etrierilor. Verificati mai intai nivelul lichidului de frana si verificati sub masina daca sunt semne ale scurgerilor. De retinut este faptul ca atunci cand discurile de frana si placutele de frana sunt uzate, nivelul lichidului de frana va scadea. Daca dupa ce ati verificat ati constatat ca nu exista scurgeri si discurile impreuna cu placutele sunt in regula, atunci problema ar putea sa fie o defectiune a senzorului.

Senzorii din masinile noastre sunt adesea destul de sensibili si predispusi la deteriorari sau defectiuni. Un simplu test al senzorului de nivel al lichidului de frana ar trebui sa stabileasca daca aceasta este problema dumneavoastra.

Citeste si despre:

[[ad number=“4”]]

  1. Lumina franei de mana

Majoritatea vehiculelor vor avea o lumina separata pentru frana de mana sau frana de parcare. Cand acest martor este aprins, verificati imediat daca frana de mana este complet eliberata si impingeti maneta pana jos.

Pentru franele de parcare electronice care sunt actionate de un buton, trebuie sa verificati daca ati decuplat frana de la acel buton. Daca deblocarea franei electronice este automata si nu se declanseaza la pornire atunci ar trebui sa mergeti cu masina la un mecanic sau sa aduceti dumneavoastra un mecanic.

[[ad number=“5”]]

  1. Stopurile defecte

Aceasta este cea mai simpla problema de despistat si de remediat. Rugati pe cineva sa apese pedala de frana a masinii dumneavoastra in timp ce mergeti in spatele masinii pentru a vedea daca stopurile pe frana functioneaza. Daca unul nu se aprinde probabil becul este ars.

Daca credeti ca puteti sa-l schimbati singur, atunci faceti acest lucru, astfel veti economisi o mica suma de bani pentru manopera. Daca un bec nou nu rezolva problema sau ambele becuri sunt stinse, problema ar putea fi o siguranta arsa. Consultati manualul vehiculului pentru a afla unde sunt amplasate sigurantele si care sunt responsabile pentru stopurile pe frana. Schimbati sigurantele dupa cum este necesar.

[[ad number=“6”]]

4. Placute de frana uzate

uzura placutelor de frana

Placutele de frana au proprii senzori si, atunci cand materialul este uzat in proportie de peste 80%, lampa de avertizare se va aprinde pentru a avertiza soferul ca este timpul sa le schimbe. Conducerea cu placute de frana uzate poate fi periculoasa. In plus, provoaca daune inutile discurilor. Placutele uzate nu va vor opri la fel de eficient ca unele in stare buna, asa ca, atunci cand vedeti lumina de avertizare schimbati imediat placutele de frana.

[[ad number=“7”]]

  1. Senzorii ABS

Toate masinile moderne (si majoritatea vehiculelor mai vechi) sunt echipate standard cu un

Sistemul ABS are propriul modul de comanda, astfel incat atunci cand inregistreaza orice fel de problema sau defectiune, lampa de avertizare va va spune acest lucru.

  1. Probleme cu bateria

Un martor de avertizare a sistemului de franare poate rezulta din cauza unei baterii defecte. Daca bateria dumneavoastra nu furnizeaza tensiunea corecta la sistemul electric al vehiculului, aceasta poate duce la tot felul de erori. Alte semne ale problemelor legate de baterie sunt luminile care palpaie sau sunt mult mai putin stralucitoare atunci cand masina este la ralanti decat atunci cand apasati acceleratia. Incarcati bateria si vedeti daca problemele persista.

Citeste si despre: 10 defectiuni care vor aprinde martorul check engine

Sursa foto: danameyerautocare.com, eltaeurope.com, oards.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?
Care este diferenta intre discurile de frana striate si cele perforate?

Discurile de frana sunt o componenta vitala a sistemului de franare. Cu cat masina este mai puternica cu atat discul de frana treb...

Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...