Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Ce sa faci cand se aprinde becul de la ulei?

Conduci linistit si deodata observi ca becul ce tine de sistemul de ulei, din bordul masinii, se aprinde. Esti in drum spre serviciu si nu vrei sa intarzii, dar te intrebi ce ar trebui sa faci si cat de serioasa este situatia. 

Multe vehicule moderne au doua becuri pe bord ce tin de sistemul de ulei. Primul este un semn ca e timpul sa schimbi uleiul. Acest bec este facut in asa fel incat sa se aprinda dupa o anumita perioada de timp de la schimbarea uleiului sau dupa ce ai depasit un anumit numar de kilometri condusi. 

Al doilea bec este folosit de foarte mult timp si necesita mare atentie. El indica un nivel scazut al presiunii uleiului. Atunci cand autovehiculului tau ii scade presiunea de ulei, poate cauza daune motorului. Becul poate avea o poza a unui bidon de ulei sau cuvantul „OIL”. 

Daca respecti pasii enumerati aici, poti preveni costuri majore si iti poti proteja masina. 

Verifica nivelul de ulei

Trebuie sa iei in serios acest bec si sa opresti masina cat de rapid poti. 

Citeste si despre: presiune ridicata a uleiului

Pasul 1: Parcheaza intr-un loc sigur. Gaseste o parcare sau o portiune in care te poti opri. 

Daca te afli pe sosea, te poti opri pe banda de urgenta si poti porni luminile de avarie.

Pasul 2: Opreste motorul. Astfel, poti verifica nivelul de ulei fara pericol. 

Pasul 3: Deschide capota si localizeaza joja de ulei. De regula, este un maner de culoare galbena, pe care il scoti afara; manerul poate avea scris cuvantul „OIL” sau desenat un bidon de ulei.

Pasul 4: Scoate joja. Scoate joja de ulei si sterge-o cu o carpa curata.

Pasul 5: Pune joja inapoi. Pune joja la loc si scoate-o din nou. 

Pasul 6: Afla nivelul de ulei. Verifica semnele pentru a vedea unde poti vedea nivelul de ulei. 

Pasul 7: Adauga ulei daca este necesar. Adauga ulei daca nivelul este mai jos de linia care arata daca trebuie sa pui ulei sau care arata un nivel scazut al uleiului.

Cand este in regula sa conduci

Odata ce ai verificat uleiul, trebuie sa te decizi daca vrei sa conduci in continuare sau daca ai nevoie de ajutor mai departe.

In anumite conditii, poti conduce linistit inainte de a consulta un mecanic. Daca motorul face zgomot atunci cand este pornit, atunci clar nu este in regula sa conduci si iti trebuie o mana de ajutor. 

Pasul 1: Verifica daca exista zgomote. Daca ai adaugat ulei, iar joja arata un nivel adecvat de ulei si becul este stins, poti conduce masina daca motorul nu face zgomot. 

Uneori, s-ar putea sa nu fie deloc sigur sa conduci. Daca joja de ulei nu arata niciun pic de ulei, nu este indicat sa conduci, nici macar daca adaugi ulei si motorul tot face zgomot

Sfat: Nu conduce daca becul sistemului de ulei nu se stinge dupa ce adaugi ulei. O anumita componenta a sistemului de ulei ar putea fi defecta chiar daca ai suficient ulei. Condusul in aceasta conditie poate cauza daune motorului. 

Orice moment in care se aprinde un bec de pe bord poate provoca spaima, mai ales daca nu te afli in apropierea unui service sau a unui mecanic. Totusi, exista masuri practice pe care le poti lua pentru protejarea motorului si rezolvarea oricarei situatii. Asigura-te vehiculul tau este la zi cu reviziile.

Citeste si despre: cum arata un motor fara niciun schimb de ulei

Sursa foto: dartmouthnissan.com, ridetime.ca

Articole similare
Semne ca masina ta are nevoie de un schimb de ulei

Semne ca masina ta are nevoie de un schimb de ulei

Masina scoate un ticait cand porneste? Ralanti-ul este dur? Masina accelereaza incet? La motor se aude o bataie?

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Ce ulei de servodirectie sa alegi?

Sfatul nostru este sa cumparati mereu ulei de inalta calitate pentru a va proteja sistemul hidraulic ( in cazul nostru sistemul de servodirectie).

Pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a realiza schimbul de ulei

Pasi pe care trebuie sa ii parcurgi pentru a realiza schimbul de ulei

Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

De ce se supraincalzeste motorul?

De ce se supraincalzeste motorul?

In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.

Top greseli care se fac cand schimbi uleiul de motor

Top greseli care se fac cand schimbi uleiul de motor

Chiar daca ai facut anumite greseli in momentul in care ai schimbat uleiul este necesar ca pe viitor sa inveti din acestea si sa eviti sa le repeti.

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

In acest articol vom vorbi despre ce trebuie sa faci daca ramani fara combustibil in mijlocul drumului sau asa cum mai este numita popular “pana prostului”.

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghiul de fuga incorect poate provoca o multime de probleme legate de condus si de uzura prematura a anvelopelor si a sistemului de suspensie si directie.

Ce se intampla daca pui ulei 5W-30 in loc de 5W-20?

Ce se intampla daca pui ulei 5W-30 in loc de 5W-20?

Mai multe detalii despre ce ulei trebuie sa folositi veti gasi in manualul masinii. Producatorii va vor spune detaliat ce ulei sa folositi, inclusiv in perioade reci.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

Anulare DPF. Merita sa faci asta?

Anulare DPF. Merita sa faci asta?

Acum, ca ai aflat care sunt riscurile si beneficiile anularii DPF, poti lua o decizie in cunostinta de cauza daca vei dori sau nu sa faci aceasta miscare.

Ce se poate defecta la radiatorul masinii

Ce se poate defecta la radiatorul masinii

Daca radiatorul de racire nu ar exista atunci motorul nu si-ar putea face racirea, deci s-ar supraincalzi, lucru care ar duce la distrugerea lui.

Schimbul de ulei

Schimbul de ulei

Motoarele mai vechi si motoarele cu kilometraj mare au o toleranta mai scazuta, de aceea e nevoie de schimbarea uleiului mai des.

Cum sa folosesti redresorul smart de la DailyDriven

Cum sa folosesti redresorul smart de la DailyDriven

Datele de mai sus sunt respectate in cazul bateriilor aflate in stare de functionare. Pentru baterii afectate de sulfatare timpul poate se difere de la caz la caz

Totul despre consumul de ulei al masinii

Totul despre consumul de ulei al masinii

Unii soferi sustin faptul ca motoarele pe benzina consuma mult mai mult ulei ca cele diesel, iar alti soferi sustin exact contrariul.

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

6 probleme care vor aprinde martorul sistemului de franare

Pentru siguranta dumneavoastra si a celor din jur ar fi bine sa diagnosticati problema atunci cand un martor lumineaza in tabloul de bord al masinii.

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Exista ulei de motor de vara si ulei de iarna?

Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.

De ce trepideaza masina cand franati?

De ce trepideaza masina cand franati?

Principalele cauze ale acestei probleme sunt placutele de frana, etrierele si discurile de frana dar astea nu sunt singurele cauze.

Ce presupune garantia auto si cum se poate anula

Ce presupune garantia auto si cum se poate anula

Atunci cand alegi garantia noii tale masini, este important sa citesti cu atentie ce anume acopera aceasta si daca exista taxe suplimentare.

Despre schimbul de ulei

Despre schimbul de ulei

Cele mai multe masini care ajung intr-un service auto, au nevoie de efectuarea schimbului de ulei si a filtrelor.

Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Cand trebuie sa schimbi amortizoarele masinii?

Amortizoarele uzate pot afecta grav controlul asupra unei masini si franarea. Acestea afecteaza anvelopele si calitatea drumului pentru pasageri.

Cand trebuie sa-mi schimb uleiul masinii?

Cand trebuie sa-mi schimb uleiul masinii?

Uleiul de motor este sangele motorului masinii tale. Este folosit pentru a lubrifia toate piesele mobile si pentru a evita supraincalzirea componentelor.

Tipuri de filtre de ulei

Tipuri de filtre de ulei

Afla cate tipuri de filtre de ulei exista si care ar putea fi cel mai potrivit pentru masina ta.

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.

Miros de ars la masina - ce poate fi?

Miros de ars la masina - ce poate fi?

Mirosul de ars poate aparea din varii motive si de obicei este un semn ca trebuie sa duci masina la o verificare, inainte sa se ajunga la defecte mai grave.

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Filtrul de combustibil reprezinta una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii.

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.