Cod eroare OBD2 P0234

Cod eroare OBD2 P0234

Turbocompresor / Motor Supraalimentat

Indicator

PCM a detectat un impuls de presiune din turbina de supraalimentare sau turbocompresor care depaseste o limita predeterminata.

Setarea parametrilor de cod

In cazul in care senzorul de MAP furnizeaza catre PCM o citire care indica faptul ca presiunea de supraalimentare sau din turbocompresor a ajuns la un nivel care depaseste nivelul stabilit de producator un cod de probleme va fi stocat si un indicator de defectiune se va aprinde in bord.

Simptome cod eroare OBD2 P0234

Simptomele includ o pierdere de putere, zgomote de la motor, care seamana cu cele de aprinde amestec cu probleme ( bujii defecte ), supraincalzire motor si transmisie, rateuri motor, un cod de probleme stocat si un indicator Service Motor in Curand aprins.

Cauze comune cod eroare OBD2 P0234

Cele mai frecvente cauze includ un mecanism de eliberare deseuri obstructionat sau defect, supapa blow-off defecta, un furtun spart, alimentare rupta sau deconectata din partea operatorului de impuls pentru supapa de blow-off. Exista, de asemenea, diverse componente mici ale intregului sistem de supraalimentare care se pot defecta. Supapele de presiune sunt adesea inlocuite cu supape de inalta performanta reglabile gasite pe piata pieselor de schimb. Acest lucru este facut pentru a obtine o mai mare presiune de boost in turbocompresor si mai multa putere implicit, totusi, in acest caz citirile de impuls mai mari pot provoca un cod de probleme P0234 sa fie stocat si un indicator de defectiune aprins.

Diagnoze gresite comune

Turbocompresorul si compresorul de supraalimentare adesea sunt condamnate degeaba atunci cand este prezentat acest cod. Esecul supapei de blow-off este de departe cea mai frecventa cauza.

Diagnoza cod eroare OBD2 P0234

In scopul de a diagnostica cu succes inductia fortata de aer a motorului, trebuie sa intelegem o scurta prezentare a sistemului de inductie fortata de aer si cum supraalimentarea este impiedicata. Inductia fortata de aer este un mijloc de a introduce cantitati excesive de aer intr-un motor pentru a promova castiguri in cai putere

Daca un motor aspirat natural utilizeaza vidul creat de miscarea descendenta a pistonului sa atraga un amestec combustibil/aer in camerele de ardere ale motorului, inductia fortata de aer si combustibil foloseste o turbine

Turbosuflantele si turbocompresoarele sunt pur si simplu compresoare de aer pentru motor, concepute pentru a realiza aceasta sarcina

Aceste dispozitive de inductie fortata de aer sunt impartite in trei categorii de baza: turbosuflante, turbocompresoare tip radial si turbocompresoare de tip centrifugal

Turbosuflantele utilizeaza presiunea de evacuare a motorului pentru a propulsa elicele din doua camere

Cele doua camere sunt complet separate una de alta

Presiunea de evacuare a motorului invarte direct rotorul din camera “A”, care la randul lui invarte indirect un rotor in camera “B”

Rotorul din camera “B” trage aerul prin sistemul de admisie al sistemului de supraalimentare (si intercoolere) si forteaza aerul mai rece si mai dens in motor

Compresorul de tip radial este situat in partea de sus a motorului

Compresorul centrifugal este montat pe fata motorului la fel ca un compresor de aer conditionat sau un alternator

Spre deosebire de turbocompresor, care beneficiaza de evacuarea motorului pentru propulsie, compresorul are o singura camera

Aerul este atras in dispozitiv, comprimat si fortat in camerele de ardere ale motorului, folosind o pereche de rotoare care se invart independent

Compresorul centrifugal utilizeaza un mecanism de tip centrifugal cu pale pentru a trage aer care este comprimat si reintrodus in motor ca aer mai rece, mai dens (in cantitati excesive)

Turbocompresorul utilizeaza intercoolere pentru a scadea temperatura aerului inainte de comprimare si fortare in motor

Cu cat este mai scazuta temperatura aerului inainte de introducerea in dispozitivul de inductie fortata de aer, cu atat mai dens va fi atunci cand se ajunge la camera de ardere

Aerul mai dens permite combustibilului sa atomize mai eficient si sa cresca caii putere.

Turbocompresorul tipic nici macar nu incepe sa “invarta” pana cand motorul nu ajunge la 1.700-2.500 rpm

RPM-uri extreme sunt necesare pentru ca aparatul sa produca presiunea de aer necesara comprimarii, care este mai mare decat cea a atmosferei

Aceste niveluri de presiune de aer crescute sunt cunoscute ca “boost pressure”. Asa cum creste presiunea si stresul aplicat motorului va creste

Fiecare producator de motor ofera recomandari maxime de boost de presiune, care sunt programate in PCM

Aceste specificatii sunt calculate cu scopul evitarii esecului catastrofal al motorului din cauza presiunii excesive boost (overboost) in motoarele care sunt echipate din fabrica cu dispozitive de inductie fortata aer

In cazul in care limitele de specificatii sunt incalcate un cod P0234 este stocat in PCM si un indicator Service Motor in Curand aprins.

Atunci cand codul este stabilit si indicatorul Service Motor in Curand este aprins, problema de supraalimentare ar trebui sa fie investigata imediat pentru a preveni deteriorarea catastrofala a motorului. Pentru a preveni overboost-ul, cele mai moderne motoare de inductie fortata de aer utilizeaza o forma de supapa de deseuri, sau o supapa care elimina presiunea in exces pentru a scuti motorul de supra-presiune la turatii ridicate

Supapa este de obicei tinuta in pozitie inchisa de o tija cu arc fixata in partea exterioara a usii supapei

Odata ce creste presiunea la usa supapei de deseuri, impinge impotriva arcului tija pana cand usa este deschisa si presiunea este directionata catre dispozitivul de comprimare prevenind astfel suprastimulari viitoare

Senzori de BMP, senzori de harta, motor si transmisie, senzorii de temperatura sunt utilizati de PCM pentru a calcula un nivel de siguranta de boost

Solenoizi si modulatoare de impuls sunt utilizate pentru a deschide si inchide in mod eficient supapa de deseuri pentru a oferi nivelul maxim de presiune de suprastimulare la diferite turatii, in siguranta. Un scaner sau cititor de cod, volt/ohmetru digital si accesul la schema de cablare a unui producator va fi necesar pentru a diagnostica cu succes acest cod

Incepeti diagnosticul masinii cu o inspectie vizuala a tuturor cabluri si conectori

Intotdeauna retestati sistemul dupa ce reparatiile sunt finalizate pentru a asigura succesul. In cazul in care toate sistemele de cabluri, conectori si componente (inclusiv sigurante) par a fi in stare de functionare normala, conectati scanerul (sau cititor de cod) la conectorul de diagnoza si inregistrati toate codurile stocate

Aceasta informatie poate fi extrem de utile in diagnosticarea conditiilor intermitente, care sa fi contribuit la stocarea acestui cod

Dupa ce codurile sunt debifate, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine

In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

Dupa ce codurile sunt sterse, operati vehiculul pentru a vedea daca codul revine

In cazul in care codul nu revine imediat, este posibil sa aveti o conditie intermitenta

Conditiile intermitente se pot dovedi a fi o provocare pentru diagnoza si in cazuri extreme li se poate permite sa se inrautateasca inainte de un diagnostic corect. Cele mai multe defectiuni de overboost vor fi legate de actuatorul (tija) supapei de deseuri

Intotdeauna verificati functionarea corespunzatoare a usii supapei de deseuri mai intai (presupunand ca nu sunt prezente alte coduri in afara de P0234)

Daca usa supapei de deseuri este blocata va avea loc suprastimulare

Apoi, verificati un furtun de aprovizionare vid crapat, rupt, deconectat sau infundat din partea operatorului de impuls pentru tija supapei de deseuri (daca este echipat)

Prin conectarea unei pompe portabile de vidat la controlerul supapei de deseuri puteti testa pentru buna functionare a usii supapei

Conectati pompa de vid respectand cu atentie usa supapei de deseuri si actionarea tijei. Comparati centimetri de vidare necesari pentru a activa usa supapei de deseuri (daca se deschide) cu specificatiile producatorului si reparati daca este necesar.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...