Cum afecteaza antigelul si lichidul de frana vopseaua masinii?

Cum afecteaza antigelul si lichidul de frana vopseaua masinii?

In articolul de astazi vom vorbi despre urmarile pe care le va avea vopseaua de pe masina dumneavoastra daca ajunge antigel pe ea. Dar mai intai de toate trebuie sa explicam putin ce este antigelul si la ce se foloseste.

Cu siguranta majoritatea dintre cei care citesc stiu ce este acela antigel dar din pacate mai sunt si cititori care nu stiu cu adevarat ce inseamna.

Antigelul este un amestec care are la baza apa si o multime de solventi si aditivi. Antigelul este practic un cocktail de substante fiecare avand un scop, unele fiind anticorozive, altele au rol in racirea motorului.

De exemplu propil-glicolul este un aditiv care ii mareste temperatura de fierbere apei, astfel de la 100 de grade cat este punctul de fierbere al apei ajunge si pana la 140 de grade. Alti aditivi sunt cei care reduc punctul de inghet astfel antigelul ajunge sa inghete la -50 de grade.

Mai sunt si aditivi anticorozivi si agenti de curatare care impiedica formarea de depunere si oxidarea interiorului circuitului de racire. Acesti solventi daca intra in contact cu vopseaua caroseriei o vor afecta.

Dar sa nu va imaginati ca doar cat o picatura a atins vopseaua, gata acolo se decoloreaza sau pur si simplu se desprinde vopseaua. Antigelul ataca vopseaua doar daca este turnat sau vreo picatura atinge o zgarietura si acesta ajunge la stratul de tabla sau intre vopsea si tabla, altfel nu face prea multe stricaciuni.

In schimb daca dupa antigel incerci sa cureti cu lichid de parbriz atunci vei avea probleme, deoarece in aceasta combinatie lacul atins de aceasta combinatie se va exfolia iar vopseaua se va decolora.

Antigelul in sine nu provoaca pagube asa de mari vopselei, daca nu atinge o zgarietura sau nu este in combinatie cu altceva.

Dar cel mai tare trebuie sa feresti vopseaua masinii nu de antigel ci de lichidul de frana sau de acidul de baterie. Lichidul de frana este foarte periculos pentru vopseaua masinii deoarece el unde atinge va exfolia atat lacul cat si vopseaua, ajungand pana la tabla curata.

Cel mai si cel mai periculos este acidul de baterie, care odata ce a atins vopseaua in cateva ore se poate vedea cum se exfolieaza vopseaua si in maxim 24h vopseaua incepe sa se desprinda de caroserie in cel mai urat mod, adica e de ajuns sa se atinga o mica suprafata a unui panou al masini ca se va decoji aproape tot, neuniform.

Cum nu e de ajuns ca se decojeste toata vopseaua de pe masina, cand veti dori sa o revopsiti trebuie sa stiti ca trebuie sablata foarte bine toata caroseria, altfel masina nu va mai putea fi vopsita deoarece vopseaua pur si simplu nu va adera la tabla.

Acidul de baterie este de fapt acid sulfuric, iar acesta are efecte devastatoare, dizolva tot in cale. Au fost multe cazuri in care oameni sau vecini din cartier au aruncat cu lichid de frana sau cu acid de baterie pe masina altui vecin ca si o metoda de “razbunare” pentru ca si-au luat locurile de parcare unul altuia.

Parerea noastra este ca aceasta metoda nu este buna si mai bine alegeti intelegerea amiabila. Asa cum spunea un om intelept odata “roata a fost inventata acum 5 mii de ani, niciodata nu ramane in aceeasi pozitie, mereu se invarte”.

Dar trecand la lucruri mai importante, mereu trebuie sa fiti foarte atenti cand lasati masina intr-un service auto deoarece niciodata nu stiti cum un mecanic nu tocmai atent va poate scapa cativa stropi de lichid de frana pe caroserie si sa va treziti ulterior cu o mare paguba.

Paguba nu este neaparat ca trebuie sa revopsiti un panou al maisinii pe cat faptul ca vopseaua nu va ma fi originala si cu greu se va mai potrivi cu restul masinii. De asemenea si antigelul este periculos mai ales ca se poate stropi caroseria destul de usor daca se va lucra la sistemul de racire.

Daca mai aveti si mici zgarieturi pe caroserie si aceasta intra in contact cu antigel atunci lucrurile nu vor sta prea bin in viitor, deoarece cel putin la antigel efectul nu este unul imedita ci unul intarziat, adica dureaza pana cand se vor vedea efectele acestuia. Asa ca sfatul nostru este sa ai mare grija pe mana cui iti lasi masina.

De asemenea nici un lichid al masinii nu este prea prietenos cu caroseria masinii, nici uleiurile nu sunt prietenoase si ele lasandu-si aprenta asupra caroseriei. Cel mai bine este sa va protejati cu atentie vopseaua masinii deoarece o revopsire va va pune sa bagati mana adanc de tot in buzunar, unele depasind si 1000 de euro. Cel mai bine preveniti problema decat sa trebuiasca sa o rezolvati. Deci fiti foarte atenti cand completati lichidul de frana sau cand adaugati lichid de racire.

Sursa foto: carfromjapan.com, youtube.com

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...