De ce iese greu cutia automata din Park?

De ce iese greu cutia automata din Park?

Vehiculele cu cutie automata au inceput sa fie din ce in ce mai prezente in piata auto in ultimii ani, dar pentru multe persoane conducerea acestor autoturisme este in continuare o necunoscuta, iar prima data cand se urca la volanul unei astfel de masini nu stiu cum sa procedeze.

Automobilele automate nu au un ambreiaj si un schimbator de viteze pe care trebuie sa le utilizam activ cand ne deplasam, dar ele tot pot sa prezinte uneori probleme la schimbarea vitezelor.

Una dintre problemele destul de des intalnite este atunci cand schimbatorul de viteze intra sau iese greu din Park.

In cazul cutiilor de viteze automate, problemele de schimbare a treptelor pot proveni din mai multe cauze, iar una dintre cele mai des intalnite este functia de blocare a schimbatoarelor. Orice transmisie automata va cere sa calcati pedala de frana a automobilului inainte de a permite schimbarea treptei de viteza. Aceasta operatiune are rolul de a proteja soferul importiva schimbarilor de viteza nedorite, realizate din greseala.

Acestea fiind spuse, atunci cand dispozitivul de blocare prezinta o defectiune este probabil sa aveti dificultati in schimbarea treptelor de viteza. Atunci cand intrerupatorul de interblocare este uzat si nu se elibereaza complet sau daca luminile de frana nu primesc semnalul corect de la intrerupator, nu veti putea scoate schimbatorul din modulul parking.

Alternativ, cablul de schimbare a vitezelor sau veriga care are rolul de a lega schimbatorul de viteze de sistemul de transmisie ar putea prezenta acumulari de mizerie sau un inceput de coroziune, asa incat sa nu mai poata functiona liber. Umezeala si murdaria se pot aduna in sau pe comutatoarele de interblocare si pe cele ale luminilor de frana sau pe cablul de schimbare a vitezelor, ceea ce va ingreuna sau va impiedica complet functionarea acestora, moment in care va fi foarte dificil sa mai putem utiliza corect schimbatorul de viteze.

De cele mai multe ori cand ne confruntam cu aceasta situatie vom avea probleme in special la a scoata schimbatorul din modulul Parking, dar aceasta problema ar trebui in general sa dispara daca permit incalzirea corespunzatoare a motorului si a fluidelor acestuia.

In general, dupa ce incalzim motorul pentru 10-15 ar trebui sa putem misca schimbatorul, chiar daca o vom face cu dificultate.

Cea de-a doua situatie des intalnita care ne poate provoca probleme in schimbarea vitezelor are loc atunci cand nivelul de lichid de transmisie este scazut. In aceasta situatie, cel mai probabil ne vom confrunta si cu o degradare vizibila a performantelor generale a transmisiei, reprezentate prin schimbari lente sau dure de viteza. In general, inlocuirea lichidului de transmisie se realizeaza foarte rar, iar nivelul acestuia nu se reduce decat in cazul unor scurgeri, dar este indicat sa verificam periodic si acest lichid, pentru a ne asigura ca are calitatea si cantitatea necesara, deoarece daunele produse de lipsa lichidului de transmisie pot deveni foarte grave.

Nu in ultimul rand, atunci cand autovehiculul este parcat pe o panta abrupta, acest lucru va bune o sarcina mult mai mare pe scripetele de parcare al transmisiei, iar acest lucru se intampla de cele mai multe ori atunci cand ati uitat sa actionati frana de parcare, ca o masura de siguranta pentru ca masina sa nu o ia la vale. In mod normal, actionarea franei de parcare ar trebui sa fie suficienta pentru a putea utiliza apoi schimbatorul fara probleme.

In cazul in care nu ati reusit sa scoateti schimbatorul de viteze prin nici una dintre metodele mentionate anterior din modulul de parcare, nu trebuie sa va alarmati, deoarece mai exista o modalitate prin care puteti rezolva problema. Cele mai multe autoturisme au un mijloc de a anula blocarea schimbatorului de viteza, astfel incat puteti apela la un mecanic care sa intervina asupra acestuia.

Pe consola exista un capacel mic, in zona schimbatorului de viteze. Dupa ce indepartati capacul, cu ajutorul unei surubelnite se apasa in jos pentru a elibera incuietoarea. In cazul in care doriti sa faceti operatiunea singur, consultati manualul de utilizare al autoturismului pentru a afla pozitionarea exacta a acestei clapete.

sursa foto: https://parksidemotors.ca/

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...