De ce sunt rechemate masinile de catre producatori?

De ce sunt rechemate masinile de catre producatori?

La fel cum alimentele si jucariile pot fi rechemate in cazul in care se constata ca nu sunt sigure, si masina poate fi supusa unei rechemari in service la un moment dat. Rechemarea in service a masinii poate fi foarte neplacuta, dar este un lucru bun. Chiar si cu masurile riguroase de testare si de control al calitatii la care producatorii de automobile supun masinile lor inainte de a le pune in circulatie pentru public, pot aparea probleme de siguranta, iar acestea trebuie rezolvate. Haideti sa discutam ce este o rechemare in service si ce trebuie sa faceti daca masina este rechemata in service.

Masinile sunt rechemate in service din motive de siguranta

Potrivit Consumer Reports, raspunsul scurt este ca masinile sunt rechemate in service deoarece a fost identificata o problema de siguranta care trebuie rezolvata cat mai curand posibil. Acestea fiind spuse, nu ar trebui sa ignorati aceasta situatie, chiar daca este neplacuta si va creeaza un disconfort. Este vorba despre siguranta dumneavoastra si a celorlalti participanti la trafic.

Guvernul federal este responsabil pentru rechemarea in service a masinilor inca din 1966 in America, cand a fost adoptata Legea nationala privind siguranta traficului si a autovehiculelor. Administratia Nationala pentru Siguranta Traficului pe Autostrazi (National Highway Traffic Safety Administration - NHTSA) supervizeaza toate rechemarile in service ale masinilor in Statele Unite. In alte tari, producatorii auto pot face rechemarea direct sau prin diverse institutii ale statului.

NHTSA spune: “O rechemare este emisa atunci cand un producator sau NHTSA stabileste ca un vehicul, un echipament, un scaun auto sau o anvelopa creeaza un risc de siguranta nerezonabil sau nu respecta standardele minime de siguranta.” Cele mai multe rechemari in service sunt emise impreuna cu un remediu pentru remedierea problemei de catre producatorii de automobile inainte de a fi necesara implicarea NHTSA.

Unele rechemari in service pot fi la fel de simple ca si utilizarea unui software pentru a actualiza sistemul informatic al masinii. Proprietarul masinii face aceste actualizari la fel de usor ca si cum si-ar actualiza telefonul. O rechemare importanta a avut loc atunci cand zeci de milioane de vehicule cu airbaguri Takata au trebuit sa fie reparate, spre exemplu.

S-a constatat ca airbagurile explodau atunci cand erau deschise din cauza expunerii pe termen lung la caldura si umiditate ridicata. Aceste explozii au dus la raniri si chiar la unele decese (NHTSA). Exista chiar si cazuri rare in care rechemarea in service contine un avertisment “nu conduceti”. Mercedes-Benz a fost nevoit sa emita un astfel de avertisment din cauza faptului ca unele SUV-uri aveau frane defecte care nu puteau fi utilizate in siguranta.

Orice defect prezent la o masina care poate avea impact asupra sigurantei va declansa o rechemare in service. Exista standarde minime de siguranta, iar o rechemare in service indica faptul ca aceste standarde nu sunt respectate. Chiar daca defectul este mic, acesta poate afecta orice piesa sau sistem al masinii, ducand la conditii de conducere nesigure daca nu este remediat.

Producatorul unei masini care face obiectul unei rechemari trebuie sa ia toate masurile necesare pentru a remedia problema. Ceea ce trebuie sa faca producatorul poate fi la fel de simplu ca si remedierea unui defect mic sau la fel de costisitor ca si rascumpararea tuturor vehiculelor.

Atunci cand este necesara o rechemare in service, producatorul va informa de obicei NHTSA cu privire la problema si apoi va colabora cu agentia pentru a gasi o solutie. Producatorul va anunta apoi rechemarea in service si va notifica toti proprietarii masinii afectate. Rechemarea este, de obicei, emisa prin posta, dar se poate intampla si prin e-mail si alte forme de comunicare. Notificarea include o explicatie a problemei de siguranta, modul in care producatorul intentioneaza sa o remedieze si instructiuni pentru proprietarii de masini pentru a obtine reparatia.

Ce trebuie sa faceti daca masina dumneavoastra este rechemata in service?

Daca masina dumneavoastra este rechemata in service, primul lucru care se va intampla este ca veti primi o notificare din partea producatorului. Luati in serios notificarea din cutia postala, chiar daca nu ati intampinat nicio problema. Nerezolvarea problemei ar putea duce la punerea dumneavoastra sau a altora in pericol.

Urmatorul pas este sa contactati producatorul sau dealerul pentru a stabili o data la care sa va prezentati pentru reparatii. Este posibil ca producatorul sa se ofere sa efectueze reparatia gratuit, in functie de gravitatea problemei. Sau, este posibil sa trebuiasca sa platiti reparatia, iar producatorul ofera un program de rambursare.

Cel mai probabil, veti putea conduce masina pana la reparatia programata, dar asigurati-va ca ascultati cu atentie orice avertisment care v-ar indemna sa va tineti masina acasa. Speram sa nu treceti niciodata printr-un astfel de eveniment, dar daca are loc sa stiti cum sa procedati.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...