Despre F14D3 de la Opel

Despre F14D3 de la Opel

Motorul de 1.4 litri F14D3 este o versiune imbunatatita a motorului Opel X14XE. Multe detalii despre aceste motoare sunt interschimbabile. Numarul de cai putere este destul de bun pentru acest motor mic, dar cuplul nu este suficient, desigur. F14D3 are fratele mai mare - F16D3 (1,6 litri si 106 CP).

Motorul are sistem EGR (recircularea gazelor de esapament), care poate reduce numarul de substante nocive din gazele de esapament. Motorul are tacheti hidraulici (nu este nevoie de reglaje ale jocului supapei).

Motorul F14D3 are cureaua de distributie. Pistoanele ar indoi supapele daca s-ar rupe cureaua de distributie. Asadar, fiti atenti si inlocuiti-l la fiecare 60.000 km.

Specificatii motor: Producator GM DAT. Motorul este produs din 2004 pana in prezent, cu un bloc cilindric din fonta si chiulasa din aluminiu. Motorul este alimentat cu motorina printr-un sistem de injectie electrica. Capacitate cilindrica 1399, motor in 4 timpi aspirat natural, cu o rata a compresiei de 9.5 :1.

  • Ulei recomandat: 5W-30, 10W-30
  • Capacitate ulei de motor, litri: 3.75

Aplicabilitate: Chevrolet Aveo, Chevrolet Lacetti

Probleme ale motorului F14D3 si fiabilitate

  1. Uneori motorul are supape de inchidere libere datorate cocsului dintre tija supapei si mansonul supapei. Iata cateva simptome ale acestei probleme: motorul pierde putere si masina nu accelereaza repede ca mai inainte; stationeaza periodic motorul; motorul se scutura putin. Aceasta problema a atins motoarele doar pana in anul de productie 2008. Forma din 2008 prezinta noi valve si unele caracteristici noi - aceasta versiune este motorul F14D4.
  2. Longevitatea termostatului este de 50-60.000 mii de km. Motorul nu se incalzeste sau o face foarte incet.
  3. Capacul supapelor de scurgere este plin cu ulei de penetrare in puturile bujiilor, ceea ce duce la probleme cu aprinderea.

Sursa foto: mymauto.co.za

Citeste si...
Motorul masinii oscileaza la ralanti?
Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subtura...

Motorul 1GD-FTV de la Toyota
Motorul 1GD-FTV de la Toyota

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri...

Motorul masinii nu mai porneste?
Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta. Totul merge perfect pana in moment...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...