Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Despre motorul 1.0 Ecoboost de la Ford

Ford 1.0 EcoBoost este un motor cu trei cilindri in linie, de 1.0 litri cu turbocompresor si injectie directa cu combustibil, cel mai mic motor din familia Ford EcoBoost. EcoBoost de 1.0L a devenit disponibil in premiera in 2012 in cadrul modelului Ford Focus si C-Max.

In prezent, aceasta unitate de putere are o gama larga de aplicatii in diferite versiuni de putere. Motorul se potriveste foarte bine in multe tipuri de vehicule - de la hatchback-ul mic Ford Fiesta la o masina de dimensiuni medii, cum ar fi Ford Mondeo (segmentul D).

Ford a introdus si versiuni cu aspiratie naturala - motorul Fox de 1,0 litri cu injectie directa de combustibil sau injectie multipla cu combustibil (PFI).

Motorul 1.0 EcoBoost are un bloc cilindric cu design deschis, din fonta cenusie. Blocul de fonta este mai greu decat cel din aluminiu, dar reduce cantitatea de energie necesara incalzirii cu pana la 50%. Acest lucru are un efect pozitiv asupra emisiilor.

Arborele cotit, de asemenea, din fonta, are 6 contragreutati si 4 rulmenti principali. Motorul functioneaza fara probleme, fara a cheltui energie pe rotatia arborelui de echilibrare. In interiorul blocului motorului se afla pistoanele din aluminiu turnat, pistoanele cu frecare redusa si tijele de legatura forjate.

De asemenea, inginerii Ford imbunatatesc sistemul de lubrifiere pentru a spori eficienta motorului. EcoBoost de 1,0 litri este echipat cu o pompa de ulei de deplasare variabila controlata electronic.

Pe partea de sus a blocului, exista o chiulasa cu 12 valve din aliaj de aluminiu. Colectorul de evacuare este integrat in capul cilindrului, care scade temperatura gazelor de esapament si incalzeste mai repede motorul la pornirea la rece.

Exista 4 valve pe cilindru: doua pe partea de evacuare si doua pe partea de admisie. Actiunea directa a cupei metalice a supapei (DAMB) foloseste cupe solide polizate (tacheti). Motorul are arbori cu came de admisie si evacuare (motor DOHC).

Distributia cu curea in ulei cu frecare redusa, cu dispozitiv de intindere dinamic, asigura o functionare mai silentioasa si mai eficienta (aproximativ 20%) cu fiabilitatea unui lant. Garantia curelei de distributie este de 10 ani sau 200.000 km. EcoBoost de 1.0 litri este echipat cu Ti-VCT (sincronizare variabila independenta a arborelui cu came).

Motorul are un sistem Bosch de injectie directa de presiune inalta. Fiecare cilindru are un injector solenoid cu 6 orificii care injecteaza combustibilul direct in camera de combustie furnizata de o pompa de combustibil de inalta presiune. Presiunea maxima de combustibil este de 150 bari.

Singurul lucru, care face motorul Ecoboost atat de puternic, este un turbocompresor. Versiunea de 1.0 litri are un turbocompresor Continental, racit cu apa, de dimensiuni mici, cu inertie, de mare viteza. Aerul incarcat se introduce intr-un colector de admisie compozit prin intercoolerul de aer-aer cu un ventilator electric suplimentar.

Motorul in sine este racit printr-un sistem de racire separat, cu doua termostate si doua circuite, unul pentru capatul superior si un turbocompresor si unul pentru blocul motor. Acest sistem include de asemenea o pompa de apa electrica utilizata pentru racirea turbocompresorului chiar si atunci cand motorul fierbinte este oprit.

Functionarea motorului este gestionata de unitatea de comanda Bosch MED17 cu magistrala CAN si controlul individual al cilindrului. Pentru reducerea emisiilor, exista un sistem de catalizator, cu un senzor de oxigen incalzit universal si un post-senzor de monitorizare a catalizatorului. Motorul respecta nivelurile europene de emisii Euro-5 si Euro-6.

Motorul de 999cc, cel mai mic si mai performant motor Ford EcoBoost, a fost premiat de mai multe ori in premiul International Engine of the Year ca cel mai bun motor sub 1.0 L. Acesta combina un design extrem de scazut de frecare, eficient si durabil, si performanta a permis rivalului unui motor traditional de benzina de 1,6 litri. Experienta Ford castigata in tehnologia de reducere a motorului a constituit baza noului motor EcoBoost cu trei cilindri - EcoLogic Dragon 1,5l I-3.

Citeste si despre: Ford incriminata pentru testarea emisiilor

Specificatii motor

Producator: Cologne, Germany; Craiova, Romania; Chongqing, China

Anii de productie: 2012- prezent

Material bloc cilindru: fonta

Material chiulasa: aluminiu

Sistem de alimentare: injectie directa combustibil

Configuratie: in linie

Numarul de cilindri: 3

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Capacitate, cc: 999 cc

Tipul motorului cu combustie interna: in patru timpi, turbosuflanta

Rata compresiei: 10.0 :1

Putere, HP: 100-125 hp (74-92 kW)/ 6,000

Cuplu: 170-200 Nm/ 1,500-4,000

Greutate motor: 97 kg

Ordine de aprindere: 1-2-3

Ulei de motor recomandat: SAE 5W-20

Capacitate ulei de motor, litri: 4.1

Intervalul schimbului de ulei: 15,000 km sau 12 luni

Aplicabilitate

Ford Focus, Ford Fiesta, Ford EcoSport, Ford Mondeo, Ford C-Max, Ford B-Max, Ford Transit Courier.

Citeste si despre: motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Probleme ale motorului 1.0 EcoBoost si fiabilitate

Mai intai de toate, motorul are doar injectie directa de combustibil si nici un combustibil in porturile de admisie. Combustibilul din porturi actioneaza ca un agent de curatare naturala. Fara ea, funinginea si stratul de carbon acopera tijele supapei de admisie si restrictioneaza fluxul de aer prin porturi.

Supapele de admisie murdare au probleme cu inchiderea stransa, ceea ce duce la pierderea puterii motorului si deteriorarea grava a supapelor si scaunelor supapei. De regula, va fi detectata in mod inevitabil in motoarele cu kilometraj mare.

Motoarele produse inainte de 2014 au avut o problema cu un furtun al sistemului de racire care ar fi impartit si aruncat lichidul de racire, in timp ce senzorul de temperatura indica o temperatura normala. O multime de motoare s-au defectat pana cand Ford a schimbat furtunul cu unul reproiectat.

Aceasta problema de racire este cea mai mare. Exista o teava care curge de la vasul de expansiune la motorul care poate de asemenea sa se crape si sa-si piarda lichidul de racire. Asadar, verificati nivelul lichidului de racire.

Motoarele cu kilometraj mare pot suferi probleme legate de presiunea combustibilului. Presiunea scazuta a combustibilului produsa de pompa de carburant nu permite motorului sa atinga numerele de performanta deplina.

Motorul 1.0 EcoBoost a avut o reputatie proasta la inceputul vietii sale. Dar multe probleme au fost rezolvate si fiabilitatea a fost imbunatatita. Sistemele de etansare a capului si a scurgerilor de lichid de racire au loc rar.

Multi proprietari de vehicule raporteaza kilometrajul de 100.000-130.000 km fara probleme de motor. Impreuna cu atuurile sale puternice, cum ar fi consumul extrem de redus de combustibil, cuplul ridicat si taxa scazuta la emisii, motorul este o alegere buna in realitatea moderna pentru un hatchback urban compact sau chiar o masina mai mare.

Citeste si despre: motorul 1.5 Ecoboost de la Ford

Sursa foto: autoevolution.com, carwitter.com, autoexpress.co.uk, autocar.co.uk, csmonitor.com

Articole similare

Controlul tractiunii este un sistem de siguranta al masinii, al carui scop este sa ajute mareasca aderenta anvelopelor pe suprafetele cu tractiune scazuta.

Cautand un kilometraj exact in urma caruia sa fie necesar un schimb de ulei de transmisie, probabil vei gasi raspunsuri diferite de la fiecare mecanic.

In mod evident anvelopa radiala va fi mai indicata datorita faptului ca prezinta aspecte superioare in ceea ce priveste siguranta si flexibilitatea.

Unii soferi recurg la metoda de conversie din volanta cu masa dubla la volanta cu masa simpla. Acest lucru ne ajuta la fiabilitatea volantei.