Despre motorul 3VZ-FE de la Toyota

Despre motorul 3VZ-FE de la Toyota

Toyota a inceput productia motorului de 3.0 litri 3VZ-FE in 1987 ca motor nou pentru Toyota 4Runner. Acest motor a fost instalat dupa si pe alte modele Toyota off-road. Motorul este similar cu cel al predecesorului sau, motorul 2VZ, dar deplasarea mai semnificativa nu este o diferenta.

Blocul motor din fonta pare acelasi, dar este mai inalt cu 20 mm (inaltimea este de 223 mm). Unghiul dintre cilindri in configuratie in forma de V a blocului este de 60 grade. In interiorul blocului exista un nou arbore cotit forjat, cu noua contragreutati si o cursa de 82 mm.

Versiunea timpurie a acestui motor 3VZ-E are capete cilindrice din aluminiu SOHC si pistoane originale. Raportul de compresie al acestor motoare este de numai 9,0: 1. Versiunea redezvoltata si motorul performant, modelul 3VZ-FE, a fost produs intre 1992 si 1997.

3VZ-FE a obtinut capete din aluminiu DOHC cu diametrul marit al supapelor de admisie la 34 mm de la 33 mm. Motorul nu are tacheti hidraulici. Forma supapelor de admisie a fost, de asemenea, schimbata. 27,3 mm este diametrul valvelor de evacuare. Exista numere pentru reglarea golurilor supapelor: admisie de 0,25-0,35 mm, evacuare de 0,15-0,25 mm.

Specificatii pentru arborele cu came 3VZ: durata - admisie 230, evacuare 230, suprapunere de 12 grade, ridicare de admisie de 7,85 mm (sau .31 "), lift de evacuare de 7,6 mm (sau .30"). Cureaua de transmisie actioneaza camele de admisie.

Cama de evacuare este actionata de arborele cu came prin intermediul angrenajului in mijlocul capului cilindrului. Motorul are un colector variabil de geometrie a emisiei, numita ACIS de catre Toyota. Sistemul de evacuare a fost, de asemenea, reglat si optimizat.

Motorul a fost proiectat pentru a fi instalat cu un unghi de 15 grade pentru a fi utilizat in multe aplicatii. Producatorul a inlocuit incet motorul 3VZ-FE incepand cu anul 1994 cu 1MZ-FE, insa 3VZ a primit o noua viata ca si 5VZ-FE de 3,4 litri in 1995.

Citeste si despre: motorul 5VZ-FE de la Toyota

Aplicabilitate

Toyota 4Runner, Toyota Camry, Toyota Hilux, Toyota T100, Lexus ES300 (Toyota Windom)

Probleme ale motorului 3VZ-FE si fiabilitate

In primul rand, motorul are probleme cu supraincalzirea. Motivul se poate ascunde in garnitura necorespunzatoare a chiulasei. De asemenea, ventilatorul de racire nu isi face treaba la fel de bine cum ar trebui.

Incercati sa pastrati radiatorul curat si nivelul de racire necesar pentru acest motor pentru a preveni supraincalzirea in viitor. Modelul 3VZ are probleme cu uzura rulmentilor si cu fisurile cilindrilor.

Durata de viata a motorului este de aproximativ 300.000 km. Cresterea consumului de ulei sau zgomotele de batai de pe suprafata cilindrului poate duce la o defectare rapida.

Citeste si despre: motorul 1VD-FTV de la Toyota

Sursa foto: strav3vz.blogspot.com, toyotaoforlando.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0888

Cod eroare OBD2 P0888

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorial al releului modulului de comanda a tractiunii.

Cod eroare OBD2 P0287

Cod eroare OBD2 P0287

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 9 - variatii de tensiune.

Cod eroare OBD2 P0327

Cod eroare OBD2 P0327

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de detonatie - Bancul 1, senzorul 1 - tensiune scazuta.

Cod eroare OBD2 P0676

Cod eroare OBD2 P0676

Acest cod se refera la eroarea circuitului sistemului bujiilor incandescente - cilindrul 6.