Motorizarea hibrida diesel – generalitati si costuri

Motorizarea hibrida diesel – generalitati si costuri

Modelele hibride diesel sunt modele de autoturisme scumpe in ceea ce priveste productia, ceea ce conduce inevitabil la un numar limitat de astfel de masini regasite in trafic.

Acestea sunt preferatele conducatorilor auto interesati de partea ecologica, pentru ei masinile hibride diesel reprezentand cea mai buna optiune in momentul achizitiei unui autoturism.

Potrivit promotor.ro, aceste autoturisme reprezinta conceptul ideal de propulsie pentru soferii interesati de menajarea mediului inconjurator, de real interes fiind consumul inregistrat de aceste autovehicule, net inferior masinilor hibride care folosesc benzina drept carburant; aceasta multumita combinatiei motor electric – acumulator – motor pe motorina.

Un alt aspect important este reprezentat de autonomia acestui gen de masini, aceasta putand fi considerata foarte mare. Astfel, in conditiile in care va numarati printre conducatorii auto care ruleaza pe distante lungi, avand in acelasi timp grija de mediul incojurator si de consumul inregistrat, aceasta varianta de autoturisme va reprezenta cea mai buna optiune.

Totusi, este de mentionat faptul ca aceste autoturisme raman o reala provocare pentru producatori, din motive pe care le vom prezenta in cele ce urmeaza.

Costurile motoarelor hibride pe motorina sunt cele mai mari, acest gen de motorizare reprezentand cea mai costisitoare varianta de propulsie din piata auto

Potrivit promotor.ro, costurile ridicate sunt rezultatul cerintelor deosebit de riguroase privind post-tratarea noxelor, acestea fiind foarte greu de respectat in conditiile utilizarii benzinei in loc de diesel; astfel, forta de munca si preturile sunt ridicate.

Este important de stiut faptul ca motoarele pe motorina reprezinta un concept intalnit cu precadere in Europa, masinile hibrid pe motorina fiind foarte dificil de comercializat in afara spatiului european. Nu mai aducem in discutie afectarea imaginii ca urmare a conflictului generat de problema emisiilor de gaze, aceasta problema afectand producatorii intr-o mare masura.

Potrivit promotor.ro, in conditiile in care seria de plug-in-uri cu motorizare pe benzina este foarte diversificata, nu acelasi lucru se poate spune despre modelele hibrid diesel noi. In aceste conditii, deja modelul Peugeot 3008 avand in dotare aceasta combinatie de motoare este istorie. De asemenea, cei de la Volvo au scos de pe piata modelul V60 diesel, situatia fiind similara si in cazul modelelor Range Rover Sport si Audi Q7, modele de SUV hibrid diesel mari.

Care este oferta din piata in ceea ce priveste modelele hibrid diesel?

Raspunsul este simplu, privirea noastra intorcandu-se catre grupul Mercedes-Benz. Mercedes-Benz (prescurtat „Mercedes“ sau „Benz“) este brandul de origine germana de renume care produce o gama diversificata de vehicule, precum autobuze, masini, autoutilitare, camioane, fiind in proprietatea trustului pe actiuni DaimlerChrysler AG (se numea anterior Daimler-Benz).

In anul 2011, Mercedes Benz se situa pe locul al 2-lea la nivel international ca fiind cel mai mare producator de vehicule de lux.

Astfel, motorizarea hibrid diesel se regaseste pe modele din Clasa C ale Mercedes, respectiv pe modele GLC in perioada care va urma, conform surselor din piata auto.

In vederea identificarii unei alternative la motorizarea hibrid diesel in cazul calatoriilor pe distante lungi, conducatorii auto interesati pot opta pentru trei variante; vorbim aici despre motorizari diesel economice, neavand componente hibride.

In piata auto se gasesc motorizari hibride pe benzina sau chiar varianta masinilor electrice. Aceste modele primesc subventie din partea statului, insa sunt recunoscute ca avand preturi mari de achizitie. Totusi, indiferent de autoturismul electric ales, autonomia va fi net inferioara unui model hibrid diesel.

Beneficii pentru conducatorii auto interesati de achizitionarea de masini electrice

Guvernul Romaniei ofera beneficii conducatorilor auto interesati de a renunta la autovehiculele care functioneaza pe baza de benzina sau motorina in vederea achizitionarii de autovehicule electrice.

In cadrul programului „Rabla“ valoarea primei de casare a unui vehicul mai vechi de 6 ani este de 6000 de lei, in cazul in care proprietarul doreste sa cumpere o masina noua cu motorizare clasica.

Insa, pentru motoarele electrice, prima de casare este de peste 10.000 de euro (51.000 ron). Iar in cazul in care opteaza pentru un model electric hibrid plug-in, soferii primesc de la stat 26.000 de ron in schimbul unei masini vechi.

De asemenea, este de interes faptul ca masinile electrice se vor distinge usor in trafic prin faptul ca vor detine placute de inmatriculare de culoare verde. Ordonanta care stabileste conditiile rularii in trafic in cazul masinilor electrice a aparut deja in Monitorul Oficial: „prin identificarea clara si vizibila a vehiculelor nepoluante in trafic, cream cadrul pentru acordarea unor facilitati celor care le utilizeaza: fie ca vorbim de parcare gratuita, acces permis in zone cu emisii reduse, reduceri de taxe si impozite, autoritatile locale, in special cele din marile aglomerari urbane, vor avea un instrument de lucru foarte util“, conform ministrului Mediului, Tzancos Barna.

Costurile motorizarilor hibrid diesel la mana a doua

Ca urmare a lipsei ofertei in piata auto pentru acest model de autoturisme, masinile hibrid diesel sunt deosebit de cautate printre anunturile de vanzare a autovehiculelor.

Potrivit promotor.ro, site-ul mobile.de identifica cea mai accesibila masina avand in dotare o astfel de motorizare ca fiind un model Peugeot 3008 din anul 2012, care se ridica la pretul de 6500 euro. Masina are 319834 km. in bord si este dotata cu motor hibrid diesel – electric, dezvoltand 120kW (163 CP).

sursa foto: https://www.greencarreports.com/

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...