Parere posesori Bmw Seria 3 320D E46 150 CP
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de BMW 3er 320d (150 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2001 - 2005. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este BMW 3er 320d (150 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
Depinde de ce fel de consumabile vorbim. Placute, discuri sau doar schimbul de ulei, revizia. Schimbul de ulei ma duce cu filtre mann si ulei Castrol Edge cam pe la 500-550, maxim 600 de lei.
O revizie (ulei+filtre) costa 550 de lei si tinand cont ca fac revizia de 2 ori pe an (minim) si mai adun cateva mici cheluieli, spun ca intre 1500 lei si 2000.
1500 de lei, daca nu apar si cheltuieli neprevazute.
Intretinerea pe an este undeva intre 1000 si 1500 de lei. Poate sa difere si sa dai mai mult sau mai putin.
Intretinerea nu este scumpa deloc, 180 lei impozit la primarie, 100 lei itp, 380 lei/ an asigurare rca +130 lei/an rovignieta.
Depinde in ce anume este de investit. Cele mai multe investitii se duc spre partea de suspensie datorita drumurilor foarte proaste din Romania.
Pana in 2000, in cel mai rau caz.
Costa aproximativ 4-500 euro.
Aproximativ 3.000 - 4.000 lei.
Aproximativ 1500 de lei, costurile bazandu-se numai pe consumabile.
Doar filtre+ulei ar fi 400-500 lei daca se ating anual 10.000-15.000 km. In afara de aceste schimburi, doar motorina.
Intretinerea este aproximativ 1000 lei.
500€ maxim, poate exagerez ❤️
2.500 lei.
Intretinerea nu e scumpa, in primul an am investit 600 de lei intr-un schimb de filtre si 400 de lei in placute si discuri pe fata, personal mi se pare mai mult decat decent.
Pana in 500/600 lei - doar cu ulei si filtre fara alte piese schimbate.
Nu am facut un bilant insa precizez undeva intre 1000-3000 lei.
Nu am facut un calcul, fac destui de multi km cu ea. Fac revizia si de 3 ori pe an.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Personal stiu cam cat costa piesele, dar cat costa la masina mea, cat despre “competite” nu m-am interesat.
Nu. Piesele sunt destul de accesibile.
Piesele sunt destul de accesibile, totusi, mai scumpe decat la gama VAG.
Este o masina cu o gama variata de piese la preturi bune.
Piesele au un pret decent, depinde marca pieselor, calitatea si magazinul de unde le achizitioneaza.
Este o masina mai ieftina fata de alte masini din aceeasi clasa de la branduri premium.
Doar kit complet ambreiajul e scump. Si galeria de admisie.
M-am uitat informativ de unele piese si nu mi se par foarte scumpe, acceptabil.
Preturi acceptabile la piese second cat si noi, avand in vedere anul fabricatiei.
Piesele nu sunt scumpe, totul variaza in functie de veniturile fiecaruia.
Pot spune ca piesele nu sunt exagerat de scumpe. Fata de marcile auto cu care intra in mod direct in concurenta (din generatia ei), pot spune ca piesele sunt aproximativ la fel, la pret. La unele piese chiar mai ieftina.
Piesele in general sunt accesibile. Este o masina accesibila pentru nevoile mele.
Este ok. Se putea si mai bine dar nu ma plang.
De 6 ani de cand conduc si detin modelul mi-am facut o idee si mi se par destul de acceptabile piesele, tindand cand ca bag 2500 de lei intr-un an in ea, nu mi se pare scump deloc.
Sunt destul de scumpe piesele, dar calitative, atat timp cat se merge pe original, sau marci de top.
Avand in vedere ca este o masina destul de veche, pretul pieselor nu este foarte ridicat, in mare, este o diferenta mica de pret fata de pretul pieselor la alte marci.
Este o masina accesibila cand vine vorba de piesele de schimb si costul acestora, pentru acest model se gasesc o varietate de piese si producatori aftermarket.
Fata de A4 si C-Klasse pot spune ca e cea mai fiabila si cea mai ieftine dintre toate.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Fulia vibrochen se duce, repede si rau, doar cea de la Corteco rezista care este intre 800 si 1000 lei. Macaralele de la geamuri, am 4 geamuri electrice, doar 2 merg… Senzorii ABS se strica si necesita schimbati pentru functionarea sistemelor anti derapant. In rest, nici o problema, la articulatii, interne, niciodata.
Pana acum nu am avut nicio problema majora. Singurele piese schimbate au fost discurile si placutele de frana, pompa de apa, un tampon la motor, radiatorul de antigel, aeroterma pentru clima si kit ambreiaj.
Am avut ceva vibratii datorita unor tamponi de la motor. S-au remediat usor.
Dupa parerea mea, este foarte fiabila. In doi ani de zile am schimbat doar o bucsa la brat, capetele de bara si bieletele antiruliu.
Pe parte de motor nu am avut nicio problema, pe parte de suspensie am schimbat un brat pe puntea fata + capete de bara si bilete antiruliu si flanse amortizoare spate.
Nu am avut nici o problema majora, decat alternatorul, kit-ul ambreiaj/ volanta l-am inlocuit preventiv de cum am ajuns cu ea in tara.
Nu am avut. Dar recomand sa aveti grija la damburi si la gropi. Trenul de rulare este foarte important luand in calcul ca este o masina cu tractiunea pe spate.
Deocamdata nu am avut nicio probelma, am schimbat doar uleiul cu filtrele, (200 euro) urmeaza placutele de frana si cauciucurile.
De cand am cumparat masina am investit peste 4.000€ in modificari si reparati si nu ma opresc aici. Ca si probleme, turbina, ambreiajul si volanta + furtunuri si alte piese marunte coapte din cauza timpului.
Ca si probleme, a avut fulia de la vibrochen si senzorul de stabiliate a tractiunii, in rest consumabile.
O consider o masina foarte fiabila. Ca probleme am intampinat urmatoarele: - schimbat electromotor - schimbat carbuni la alternator - schimbat bucse+brate - schimbat arcurile de suspensie (masina a venit echipata cu eibach sportline. In momentul actual are pe ea eibach prokit) Am considerat ca eibach sportline nu avantajeaza la mers in oras, ba din contra. Fata de prokit, rigiditatea de la sportline avantajeaza uzarea mai rapida a bratelor si telescoapelor. Plus ca garda la sol ajunge undeva la 5-6 cm, asta cu spoiler stock, nu model M.
Pentru mine aceasta motorizare este foarte fiabila. Am avut o singura problema la EGR dar am rezolvat repede deoarece imi place sa imi repar masina singur si cunosc foarte multe despre ea.
Este foarte fiabila. Sunt multe masini E46 in toata tara si se gasesc piese foarte usor. Second sau new. Recomand masina celor ce isi doresc confort si in acelasi timp isi doresc o masina sport.
Probleme majore in afara de axul de la turbo rupt nu au fost, in schimb am intampinat probleme minore precum un furtun rupt, o electrovalva defecta, cam atat.
Nu am avut momentan probleme majore cu ea, numai revizii pana acum si placute si discuri de frana.
Bratele pe fata au fost cele mai scumpe piese schimbate pana acum, dar este o problema destul de cunoscuta la E46, mai ales din cauza drumurilor foarte proaste pe care circulam. In rest am schimbat piese care nu au avut costuri foarte mari sau care ar fi putut provoca probleme serioase. (Termostat + Termostat EGR, flansa + cruce cardan).
Este destul de fiabila, si fostul propietar a intretinut masina cum trebuie. De probleme majore n-am avut parte, doar probleme minore si comune ce tin de acest model/motorizare, si mai exact fulia de la arborele cotit, bujii, unitatea de control bujii etc.
Termostat, releu, bujii, baterie, discuri, placute si filtre. A da, si 2 becuri H7. Cam atatea s-au stricat in 9 ani de cand se afla in familie. Ma asteptam la mai multe.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
La baieti, pentru ca, de cele mai multe ori baietii stiu mai multe decat cei din reprezentata, plus ca, masina mea e foarte intalnita si cunoscuta, adica daca nici la e46 nu stii ce sa ii faci, nu stii la nici o masina. Si cum am spus, de cele mai multe ori baietii stiu mai multe decat cei de la reprezentanta.
De obicei imi schimb piesele la mine in garaj , dar daca intampin un defect mai mare sau pe care nu il pot rezolva eu, atunci merg la un service autorizat.
In cazul interventiilor minore (ex:schimb ulei si filtre), prefer sa ma ocup de ea in garajul de acasa. Daca pica ceva ce necesita cunostinte si scule pe care nu le detin, merg la un service autorizat.
Aleg sa merg cu ea “la baieti”. Am experiente neplacute cu Reprezentata BMW Craiova.
Imi place sa mi repar singur masina , in primul rand imi place mecanica iar in al doilea nu am incredere in “baieti” iar in reprezentanta as merge doar pentru probleme foarte grave pe care eu nu le-as putea repara.
Merg intr-un service AUTOCHECK Center. La reprezentanta nu merg pentru ca este prea scump si nu merita la o masina cu o oarecare vechime.
O repar singur :) adica la baietii. Nu este foarte complicata. Prefer pe cineva care cunoaste foarte bine marca. Reprezentanta inseamna bani multi pentru o stampila pe hartie.
O sa merg cu ea la reprezentanta BMW in Italia (aici locuiesc), vreau sa aibe istoricu complet la BMW.
La baieti, altfel nu se poate, reprezentantele fiind varza din punctul meu de vedere, preturi uriase si calitatea lasa de dorit.
Avand in vedere faptul ca sunt Intr-un oras fara reprezentanta apropiata, prefer sa ma duc la baieti.
Toate verificarile si schimburile au fost facute la un service auto autorizat. Preturile practicate de service am inteles ca sunt mai decente fata de reprezentanta (nu am verificat).
In general imi repar singur masina si prefer sa merg la baieti pentru ca in reprezentante preturile sunt foarte mari.
La baieti pentru ca ii cunosc si nu cred ca m-ar mintii cu vreo problema a masinii si m-ar ajuta sa o rezolv.
In service unde cunosc pe mecanic/mecanici si stiu ca isi dau un pic mai mult interesul dar si pentru ca ofera garantie pe lucrare.
Diagnoza, verificarea mecanica doar la reprezentanta, iar reparatiile la un service particular. In reprezentanta mi se par mai seriosi cand vine vorba de ce e stricat si ce ar necesita reparatii, dar au un pret mult mai piperat. De aceea prefer sa repar la service particular.
Merg la un service destul de mare si de cunoscut, am evitat reprezentanta datorita costurilor foarte mari fata de un service autorizat rar.
Fostul propietar mergea cu ea in service-uri autorizate de BMW, asta reiesea din facturi. Eu ma ocup personal de ea deoarece nu am service-uri autorizate in zona, pot apela doar “ la baieti“ asa ca ma lipsesc.
Lucrez part-time la un service, deci ii cunosc, sunt persoane de nota 20 si am incredere in ei, 80% din lucruri le fac singur.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
O data pe an e suficient, eventual sa verifice uleiul o data la 2-3 saptamani.
Eu o fac o data la 10000 de km.
La 10000 de km.
O data pe an, ori din 6 in 6 luni.
Revizie se face o data pe an sau la 10.000 km.
O data la 10.000 de km sau chiar si la 8000.
6 luni cel putin. Asa vei mentine costurile la minim si problemele la distanta.
La 10 mii km, sa schimbe inclusiv filtru epurator.
10.000 km, cel mai safe.
De cate ori este nevoie.
Revizia sfatuiesc sa se faca la fiecare 10.000 km.
La zece mii de kilometri.
La 15000km sau 1 an. Depinde cat de mult circuli cu ea si cum.
Minim la 6 luni.
Diagnoza si verificare mecanica eu o fac de 2-3 ori pe an. Nu vreau sa-mi scape nimic ce ar putea afecta starea masinii.
Personal, la fiecare masina pe care am avut-o, i-am facut revizia la 10.000 km, ulei si filtre de calitate si nu am avut probleme.
Uleiul si filtrele la 10.000km sau la interval de 1 an; Placute, discuri, articulatii, in functie de uzura lor si cat mai bune daca se poate.
La maxim 10.000. Nu se merita mai tarziu.
Ce consum are?
5-6-7-8, depinde cum mergi, mai mult de 8 nu am avut niciodata.
Consum extern 5.0 la mers asezat Consum oras 8 la mers combinat (nici trafic bara la bara, dar nici mers constant prin oras).
Avand in vedere ca in 99% din timp merg cu ea in afara orasului, scot un consum de 5,4.
Consumul urban este undeva intre 8-9% cu clima vara, iar extraurban 6-7%.
Consum exterior 4,2-4,5, oras 6,5-7 , mixt 5,5.
Intern - 9.5 depinde de aglomeratie. Extern - 5.4,/ 6 depinde de viteza constanta.
extern: 5.3 intern. intre 7-9 La extern precizez ca media de viteza e cam de 70km/h.
Consuma Urban 7-8, extraurban 4-5 si mixt 6-6.5.
10% in oras in medie, 5-6% exterior.
Are un consum mixt de 5,3 dar nu alergata, daca mergi tare consuma si 7.
Consum urban: 7.5-8 (9 la temperaturi scazute sub 0 grade) Consum extraurban: 4-6 in functie de drum, bagaj, numarul de persoane si stilul de mers.
Mers normal scot undeva la 5.7 la suta.
8% - 8.5% in oras, in afara maxim 6%.
Fiind doar o masina de oras are undeva la 8.7%.
5-6% extraurban si 8-10% urban. In functie de stilul de condus, mai agresiv sau domol.
7l - 7.5l mixt.
Depinde foarte mult stilul de a conduce, daca are pilot automat, etc; Pe scurt, a mea consuma intre 5,5 - 8,5 in functie de cum conduc, consumul mixt este undeva la 6,0-6,5 l.
In oras 8-10, Extern 6-7. Nu e cum o lauda lumea ca merge pe aer :)).
Senzorul MAP este o piesa foarte importanta din angrenajul oricarui autoturism, fara de care performantele motorului vor fi mult s...
Pentru obtinerea permisului de conducere este nevoie de o pregatire temeinica atat din punct de vedere teoretic, dar si practic. D...
Trebuie sa stim ca este foarte important sa curatam periodic clapeta acceleratie a autoturismului nostru pentru a ne asigura ca ac...
Modelul 2AR-FE a fost lansat in 2008. A venit sa inlocuiasca motorul 2AZ de 2,4 litri. Motorul consuma mai putin combustibil decat...
Un număr tot mai mare de utilizatori din România ai platformei de socializare Facebook, deținută de compania Meta Platforms, condu...