Parere posesori Ford Focus 1.6 TDCI 90 cai putere
Afla direct de la posesori tot ce ai nevoie sa stii. Mai jos, gasesti un chestionar in care am intrebat mai multi posesori de Ford Focus 1.6 TDCi (90 Hp) cum este sa detina si sa conduca zi de zi acest model fabricat intre anii 2005 - 2010. Tot ei ne spun de ce au facut aceasta alegere, de unde au achizitionat masina, ce le place si mai ales ce le displace la autoturismul pe care il detin.
Gasesti informatii despre cat costa piesele, cat consuma, cat costa intretinerea, cat de confortabil si mai ales cat de fiabil este Ford Focus 1.6 TDCi (90 Hp).
Posesorii ne spun ce probleme tehnice au intalnit, ne dau detalii despre motorizare si chiar si cateva sfaturi de achizitie, toate astea pentru a te ajuta pe tine sa aflii cat mai multe detalii despre masina pe care ti-o doresti. Nu trebuie sa detii acest model pentru a afla ce probleme pot aparea cu timpul si cat de des trebuie sa ii faci revizia.
DailyDriven ofera pareri reale despre masini, venite direct de la posesori reali, de la cei care le-au patit si testat pe toate cu adevarat si te ajuta pe tine intr-un final sa alegi masina potrivita pentru tine.
# Costuri Intretinere
Cat costa intretinerea pe an?
600 de lei ulei motul + filtre mann.
1000 lei in in functie de cat de mult o folosesti, modul de condus si aaa mai departe.
Intretinerea pe an costa in jur de 2000 de lei cel putin la mine care nu merg cu ea mii de km pe luna.
Cu ulei si filtre de calitate, 350 de lei + manopera (Liqui Moly la ulei si clasicul Mann la filtre).
300-800 euro.
Maxim 2000 de lei, depinde de cati km faci.
Pe an as spune ca intretinerea ma costa undeva 500-600 de lei maxim, fara cheltuieli neprevazute. Prefer sa schimb anual uleiul si filtrele aferente pentru linistea mea psihica.
Nu a trecut inca un an de cand o detin.
Aproximativ 2000 lei maxim, daca se utilizeaza intens. Daca nu se fac multi km, undeva pe la maxim 600 lei.
Nesemnificativ, 500-1000 ron.
In afara de ulei si filtre nu am bagat bani deloc.
Ti-ai facut o idee cat costa piesele? Este o masina mai scumpa decat competitia in materie de piese?
Piesele au un pret decent.
Da, piesele sunt destul de scumpe.
Avand in vedere ca este un diesel, piesele au un pret ceva mai mare dar deocamdata nu am avut probleme, motorizarea 1.6 tdci de 90cp de la Ford e ok chiar e un motor fiabil.
Suficient de ieftine, le gasesti oriunde. Fiind din punct de vedere o masina atat de ok, consider ca si SH din dezmembrari ai sanse sa gasesti piesele necesare in stare super ok la pret de nimic comparativ cu unele OEM.
Preturile sunt decente.
E ok la pret, nu am schimbat multe la ea sa-mi fac o parere exacta.
In mare parte n-am avut situatii neprevazute in care sa ma coste piesele mai mult decat imi doream. “Marile” reparatii au fost in speta schimbarea unui set de amortizoare, vechiul set cedand in fata calitatii excelente a drumurilor noastre. In afara acestui mic incident, am schimbat in majoritatea timpului doar consumabile, o bieleta pe ici colo, bucse, un capat de bara si cam atat. Din punctul meu de vedere, pretul pieselor e undeva sub media pietei, consider ca oricine si-ar putea permite reparatii de uzura.
In mare parte da, este destul de ieftin de intretinut, avand in vedere ca fostul proprietar a avut grija de ea.
Ca pret sunt pe la mijloc, vorbind de piese originale, nu aftermarket.
Mi-am facut o idee, sunt acceptabile, nu cred ca sunt mai scumpe decat la competitie.
Nu este scumpa.
Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.
Singurele probleme in 5 ani au fost: - carbuni alternator - electrovalva turbo -saiba la un injector - furtun aer intercooler
Per total este o masina fiabila, problemele ei sunt bujiile incandescente care de obicei se rup in chiulasa si caseta de directie care se defecteaza destul de repede.
In cei aproximativ 60000 70000 km parcursi nu am avut nici o problema la motor, singura reparatie a fost un far ars si o problema la conexiunea dintre pedala de acceleratie si computerul de bord, problema ce am rezolvat-o cu 100 de lei.
Nu am schimbat nimic niciodata la ea, cu exceptia unui alternator (300 de lei prin 2014, un set de amortizoare pentru portbagaj Magneti Marelli, 60 de lei bucata in 2014) si distributia pe care am schimbat-o recent, 1000 de lei cu piesele aferente si manopera. Ambreiajul il am pe masina de 250.000 km, distributia am schimbat-o la 220.000 km si mecanicul unde am schimbat-o mi-a zis ca de mult n-a vazut o distributie care sa arate la fel de ok dupa atatia km sI care 100% mai tinea lejer inca 50.000 km.
Ceva probleme minore pe partea de clapeta acceleratie actionata electronic si senzor egr inlocuit, pe cealalta parte ceva major a fost demontarea filtrului de particule si curatirea lui la o firma de profil dat fiind faptul ca nu mai tragea motorul la fel ca in prima zi insa si acolo a fost ceva relativ simplu de munca deopotriva ca in cazul oricarui automobil bine construit presupun.
Foarte fiabila, in afara de saibele de foc (problema la toate modelele diesel) 8 luni cu ea si nicio problema.
Cum am spus si mai sus, fiabilitatea pot spune ca e punctul ei forte. Nu am avut nicio problema majora cu ea, tot ce am schimbat a fost datorita faptului ca eu mi-am dorit acest lucru, nu ca am fost nevoit. Poate doar o bieleta care-mi dadea de cap la trecerea ITP-ului.
Probleme majore: rugina la aripi si lacul sarit peste tot. Probleme minore: 1-2 injectoare si switch-urile de la pedale.
Probleme majore : injectoare, turbine, segmenti de ungere, rugina.
Singura problema avuta la injectoare pentru ca este diesel.
Am avut doar probleme cu bucsele sa le schimb in rest absolut nimic, totul merge impecabil.
Unde alegi sa mergi cu ea in service si de ce? Reprezentanta sau "la baieti"?
La un service autorizat.
Intretinerea o fac acasa, sunt pasionat de mecanica si mi am procurat scule necesare pentru aproape toate interventiile la o masina.
Nu merg la reprezentanta in schimb merg la un service autorizat unde nu am avut probleme niciodata si si au facut treaba cum trebuie.
“La baieti” specializati pe Ford, cel mai des (nu fac reclama, nu m-au platit) merg la Maddog Garage, foarte profi baietii de acolo.
Ambele variante in functie de complexitatea lucrarilor ce trebuiesc efectuate, fiind inginer de profesie mai repar si singur uneori daca detin uneltele necesare. Incurajez insa reprezentanta dar si acolo sub ochii clientului .
Depinde de reparatii, Filtre, ulei, franele mi le fac singur.
In cea mai mare parte am reparat-o la service-uri de cartier, insa la oameni pe care-i cunosc, prieteni apropiati, specializati pe Ford, fosti ingineri la reprezentanta. Am evitat neica-nimeni de la colt, “expert” in toate brandurile auto, am ales sa ma duc la cineva care cunoaste marca si modelul indeaproape.
“La baieti” pentru ca este vorba despre o masina ieftina si veche si nu merita investitia unei vizite la reprezentanta.
La baieti, de ce? nu e o masina noua, nu a fost, la baieti pentru ca reprezentantele ne seaca de bani.
Aleg sa ma duc cu ea numai in service-uri autorizate.
La reprezentanta costa mult mai mult manopera decat piesele.
Cat de des ii sfatuiesti pe ceilalti posesori sa faca revizia?
O data la 12.000 km sau o data pe an
La 10000 km sau o data pe an.
Dupa bunul plac al fiecaruia si dupa bugetul fiecaruia bineinteles. Eu ii fac o data la aproximativ 6 luni, cam atat dureaza pana fac 10000km.
Am facut-o la cel tarziu 15.000 km. Pana acum ceva timp am bagat ulei Formula Ford 5w30, recomand sa fie evitat si bagat Liqui Moly / Motul, motorul e mai silentios si per total mi se pare mai ok cum arata unul din cele 2 dupa 15.000 km fata de F F.
Intotdeauna cu doua trei sute de km inainte de termenul prescris.
8000-10.0000.
As insista pe un interval anual pentru masinile mai vechi de 10 ani.
In funcție de stilul de condus, intre 10 si 15 mii de km.
Sfatul meu este sa o faca la 12-24 luni.
Sa ii faca reviziile la timp, sa nu astepte.
La maxim 15.000 de km.
Ce consum are?
(Galati) 7 in oras 5 la drum lung
4.7 mixt.
4.5 extern, 5.5 intern, si cam 5 mixt.
In Bucuresti ma chinui sa scot peste 6.5% cu AC pornit si doar eu in masina la ore de varf. Efectiv, nu pot. Doar daca sunt un maniac si o tin in zona rosie la plecarea de la fiecare semafor, se duce la 8%. Extern, cu 100 de lei fac lejer 350 de km. Cel mai mult cu un plin am facut 960 de km.
3,6-4,2L/100km.
Depinde cum mergi, varianta de 90 de cp, am de la 4.5 pana la 8 (iarna) depinde cum mergi.
Undeva la 4.5 extraurban si 5.5-6.0 l/100 urban. Media as putea spune ca se invarte in jur de 4.9-5.0l/100km. La drumuri lungi am scos si consum de 4.0.
Consumul mediu e de 6.3l/100km.
Am un consum mixt de 5,6 l / 100 km, urban 6 l / 100 km si extraurban 4.5 l / 100 km.
Are un consum mediu de 5 l/100km.
Are un consum de 4.5 la drum intins si maxim 6 in oras.
Cum fixezi si strangi prezoanele rotilor pentru a circula in siguranta? Pentru a cirula in siguranta, starea tehnica a masinii tre...
Uite semnele care pot da de gol un sofer care conduce beat: merge haotic, de o parte si de alta a liniei mediane; iese de pe drum...
In mod clar, vom mentiona inca de la inceput ca depasirea limitei de viteza nu este legal si nu sustinem acest obicei, fiind unul...
In cazul in care sunteti pasionat de autoturisme si efectuati singuri marea majoritate a lucrarilor de intretinere, se poate ca in...
Niciunui conducator auto nu ii place atunci cand observa faptul ca a aparut infundarea caroseriei cauzata de o pietricica sau de u...