Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Masina trage intr-o parte, directia e instabila, pneurile se uzeaza neuniform sau anormal, iar volanul nu sta pe mijloc si nu se intoarce in pozitia centrala dupa viraj – toate acestea sunt indicii ca trebuie sa faceti aliniamentul rotilor sau unghiul de fuga al vehiculului. 

Cu toate progresele in tehnologia si performantele auto, poate fi dificil sa tinem pasul cu toate operatiunile de intretinere si reparatii de care e nevoie. Aliniamentul corespunzator al rotilor este una dintre cele mai importante conditii ca sa conduceti in siguranta.

Din pacate, este si unul dintre cele mai neglijate aspecte. Multi soferi trateaza superficial semnele si simptomele aliniamentului incorect al rotilor si adesea nu-si dau seama ca nu se repara usor. Vedeti mai jos cele mai frecvente motive pentru care e nevoie de aliniamentul rotilor.

 

Citeste si despre: cum se regleaza unghiul de fuga al masinii

Volanul nu este centrat

Daca rulati in linie dreapta, pe o sosea neteda, volanul trebuie sa fie perfect drept sau aproape drept. De obicei, e permisa o mica abatere, in functie de coronamentul soselei, dar, in general, volanul trebuie sa fie drept si pe centru, iar emblema din mijlocul volanului trebuie sa fie in dreptul dvs.

Daca volanul e descentrat cu mai mult de cateva grade, intr-o parte sau in cealalalta, e momentul sa faceti aliniamentul rotilor.  Dupa aceea, volanul va fi din nou centrat si veti conduce mai bine si mai in siguranta.

Vehiculul trage intr-o parte sau in cealalta

La fel ca la punctul 1, daca masina trage intr-o parte, veti observa acest lucru cel mai bine cand conduceti in linie dreapta, pe o sosea neteda. Exista o idee gresita, frecvent intalnita, ca vehiculul trebuie sa mearga perfect drept, cand va luati mainile de pe volan. Intr-o lume perfecta, asa e. Dar in realitate, nu e asa, pentru ca toate soselele au un anumit nivel de coronament, care antreneaza o usoara tragere intr-o parte.

Este si foarte periculos sa va luati mainile de tot de pe volan. Vehiculul trebuie sa ruleze drept cu o minima atingere a volanului. Daca masina trage intr-o parte sau in alta, trebuie sa verificati si sa corectati unghiul de fuga, care, de regula, corecteaza situatia si amelioreaza condusul, per total. 

Observati uzura anormala a pneurilor in anumite puncte

Modul in care se uzeaza cauciucurile ofera o multime de informatii utile despre starea unei masini. Un tehnician calificat se poate folosi de aceste informatii date de uzura pentru a estima profesionist presiunea cauciucurilor, starea suspensiilor si problemele de aliniament. Uzura doar pe marginea din interior sau din exterior poate indica o problema la reglarea unghiului de fuga. Franjurarea sau zdrentuirea pneurilor indica, adesea, o problema de reglare a unghiului.

Uzura cauciucurilor este observata de regula de mecanic in timpul operatiunii de rotatie a cauciucurilor sau in timpul verificarilor obisnuite. Aliniamentul corect creste mult durata de viata a pneurilor, asa ca, daca observati o uzura anormala a cauciucurilor, inseamna ca trebuie sa faceti unghiul de fuga urgent. 

Directia masinii pare instabila

Daca simtiti ca directia e un pic slabita sau instabila, una dintre cauzele posibile este unghiul de fuga incorect al rotilor. Puteti simti acest lucru cand rulati pe sosea, ori masina poate parea foarte instabila si poate parea ca aluneca atunci cand virati. Daca observati asemenea manifestari, verificati aliniamentul si faceti corectiile necesare, daca e cazul. 

Volanul nu revine pe centru dupa ce virezi

Dupa un viraj, volanul trebuie, singur, sa revina natural pe centru, in timp ce dvs conduceti. Sigur ca trebuie sa va tineti mainile pe volan pentru a-l ajuta sa revina mai repede si pentru a pastra controlul asupra masinii, dar daca volanul nici macar nu are tendinta de a reveni singur la centru, este un indiciu clar ca aliniamentul a disparut. Mergeti sa verificati acest lucru si, daca e cazul, faceti alinierea completa a rotilor. 

Unghiul de fuga incorect poate provoca o multime de probleme legate de condus si de uzura prematura a anvelopelor si a sistemului de suspensie si directie, asa ca cel mai bine e sa mergeti cu masina la verificari imediat ce observati ca sunt probleme. Chiar daca nu prezinta un risc, problema trebuie rezolvata, pentru ca uzura prematura a cauciucurilor va costa mai mult decat operatiunea de aliniere a rotilor.

Cand verificati alinierea rotilor sau unghiul de fuga, trebuie sa controlati si directia si suspensiile, intrucat uzura pieselor poate provoca probleme de aliniament. Dupa ce ati verificat suspensiile si ati facut alinierea rotilor, veti fi placut surprins de cat de bine merge masina. 

Citeste si despre: cum imi dau seama daca anvelopele mele sunt intr-o stare buna

Sursa foto: allstarcolumbia.com, quicktrickalignment.com, carfromjapan.com, blog.autointhebox.com

Articole similare
Ce trebuie sa faci in caz de avarie pe drum?

Ce trebuie sa faci in caz de avarie pe drum?

Daca ai o problema cu masina in mers, incearca sa tragi cat mai repede pe dreapta si cat mai departe de carosabil, pentru a evita sa incurci traficul.

Ce trebuie sa faci ca sa tii masina departe de service?

Ce trebuie sa faci ca sa tii masina departe de service?

Sfaturi intretinere masina, ce trebuie sa verifici si sa intretii pentru a mentine cat mai mult masina in stare buna.

Ce trebuie sa faci daca ramai fara frane?

Ce trebuie sa faci daca ramai fara frane?

Desi o situatie rar intalnita se intampla, afla ce trebuie sa faci cand ramai fara frane la masina.

Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

A avea o masina in zilele noastre poate ca nu mai reprezinta luxul care era odata. Rotile si cauciucurile sunt un punct esential pentru aceasta.

Ce trebuie sa faci cand masina ta se strica brusc?

Ce trebuie sa faci cand masina ta se strica brusc?

Te poti orienta asupra masurilor pe care este bine sa le iei pentru a conduce masina in siguranta, in afara traficului si de a evalua avariile survenite.

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

Ce trebuie sa faci daca ai ramas in pana?

In articolul de astazi vom vorbi despre ce trebuie sa facem daca ramanem in pana in mijlocul drumului, departe de casa.

Ce trebuie sa faci pentru a intretine corect masina

Ce trebuie sa faci pentru a intretine corect masina

Ar fi bine sa cunoastem ce putem face pentru a le creste durata de viata si pentru a le pastra in conditii cat mai bune pentru o perioada mai lunga de timp.

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Tot ce trebuie sa stii despre masini ca incepator

Odata ce ai luat permisul si te numesti sofer, trebuie sa stii cateva lucruri de baza despre masina pe care o vei conduce.

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

Ce sa faci daca ai ramas fara combustibil?

In acest articol vom vorbi despre ce trebuie sa faci daca ramani fara combustibil in mijlocul drumului sau asa cum mai este numita popular “pana prostului”.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Ce trebuie sa stii despre sistemul de franare

Cu cat esti mai informat in privinta problemelor care pot interveni la sistemul de franare cu atat vei reusi sa identifici mai rapid o eventuala problema.

Ce poti sa faci atunci cand ramai fara benzina?

Ce poti sa faci atunci cand ramai fara benzina?

Cei mai multi conducatori auto sunt de parere ca, sa rulezi cu masina pana cand ai ajuns sa consumi intreg combustibilul din rezervor este ceva normal.

Cat dureaza sa faci scoala de soferi?

Cat dureaza sa faci scoala de soferi?

De retinut este faptul ca varsta minima pentru inscrierea la scoala de soferi, categoria B este de 17 ani si 9 luni.

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Trusa de urgenta auto: ce trebuie sa ai la tine

Sa ai o trusa de urgenta pentru masina bine pusa la punct este unul dintre pasii care te poate ajuta semnificativ in cazul unui accident neplacut.

Ce trebuie sa ai mereu in masina?

Ce trebuie sa ai mereu in masina?

Aici am pregatit o lista ce contine cele mai esentiale 10 lucruri pe care nu le poti uita din masina la nici un drum.

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Tot ce trebuie sa stiti despre filtrul de combustibil

Filtrul de combustibil reprezinta una dintre cele mai importante componente ale sistemului de alimentare cu carburant al masinii.

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Tot ce trebuie sa stii despre garnitura galeriei de admisie

Ce face galeria de admisie? Simptomele unei garnituri de galerie de admisie pe cale sa se defecteze?

Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Ce sa faci daca nu mai porneste masina?

Uneori, fara nici un motiv, masina dumneavoastra nu vrea sa mai porneasca, exact cand ai nevoie de ea mai mult. De ce nu mai porneste?

Instalatii GPL. Ce trebuie sa stii inainte sa montezi una

Instalatii GPL. Ce trebuie sa stii inainte sa montezi una

In continuare, iti vom spune tot ce trebuie sa stii despre instalatiile GPL, inainte sa iti montezi una pe masina ta.

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Tot ce trebuie sa stii despre cauciucurile uzate

Multi considera ca o data ce masina e achizitionata s-a terminat partea de cheltuieli. Insa adevaratele cheltuieli incep abia dupa.

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ce sa faci daca ai un cui in cauciuc?

Ni se intampla tuturor. Vezi acel cui mic iesind in afara sau auzi sunetul psss scos de aerul care iese din cauciucul intepat.

Cat de des trebuie sa spal masina si de ce?

Cat de des trebuie sa spal masina si de ce?

Fa un obicei din a spala masina macar o data pe luna si iarna dupa fiecare drum lung pentru a elimina sarea.

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Daca nu ai in masina o roata de rezerva de dimensiuni normale, ar trebui sa utilizezi roata compacta doar pentru distante scurte.

Tot ce trebuie sa stiti despre pompa de apa

Tot ce trebuie sa stiti despre pompa de apa

In ceea ce priveste functionarea sanatoasa a motorului, un rol extrem de important il are pompa de apa.

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

Cand trebuie sa schimbi uleiul de motor?

In cazul in care iti doresti ca masina ta sa functioneze la parametrii optimi este indicat sa schimbi uleiul la termenul indicat de producator.

Ce trebuie sa stim despre inlocuirea pompei de ulei

Ce trebuie sa stim despre inlocuirea pompei de ulei

Pompele de ulei sunt dimensionate incat la turatii joase ale motorului sa asigure cantitatea de ulei necesara ungerii suprafetelor in frecare.

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Tot ce trebuie sa stiti despre conectorul compresorului de AC

Sistemul de aer conditionat al masinii este extrem de important si realizam asta de fiecare data cand nu functioneaza, mai ales vara in trafic bara la bara.

Ce trebuie sa stim despre temperatura de la nivelul motorului?

Ce trebuie sa stim despre temperatura de la nivelul motorului?

Problemele cu supraincalzirea motorului pot sa determine aparitia unor probleme destul de grave.

Ce trebuie sa stii inainte de a cumpara cauciucuri uzate?

Ce trebuie sa stii inainte de a cumpara cauciucuri uzate?

A fi sofer e o responsabilitate mult mai mare decat a achizitiona o masina si a o conduce uneori.