Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Unghi de fuga nealiniat? Ce trebuie sa faci?

Masina trage intr-o parte, directia e instabila, pneurile se uzeaza neuniform sau anormal, iar volanul nu sta pe mijloc si nu se intoarce in pozitia centrala dupa viraj – toate acestea sunt indicii ca trebuie sa faceti aliniamentul rotilor sau unghiul de fuga al vehiculului. 

Cu toate progresele in tehnologia si performantele auto, poate fi dificil sa tinem pasul cu toate operatiunile de intretinere si reparatii de care e nevoie. Aliniamentul corespunzator al rotilor este una dintre cele mai importante conditii ca sa conduceti in siguranta.

Din pacate, este si unul dintre cele mai neglijate aspecte. Multi soferi trateaza superficial semnele si simptomele aliniamentului incorect al rotilor si adesea nu-si dau seama ca nu se repara usor. Vedeti mai jos cele mai frecvente motive pentru care e nevoie de aliniamentul rotilor.

 

Citeste si despre: cum se regleaza unghiul de fuga al masinii

Volanul nu este centrat

Daca rulati in linie dreapta, pe o sosea neteda, volanul trebuie sa fie perfect drept sau aproape drept. De obicei, e permisa o mica abatere, in functie de coronamentul soselei, dar, in general, volanul trebuie sa fie drept si pe centru, iar emblema din mijlocul volanului trebuie sa fie in dreptul dvs.

Daca volanul e descentrat cu mai mult de cateva grade, intr-o parte sau in cealalalta, e momentul sa faceti aliniamentul rotilor.  Dupa aceea, volanul va fi din nou centrat si veti conduce mai bine si mai in siguranta.

Vehiculul trage intr-o parte sau in cealalta

La fel ca la punctul 1, daca masina trage intr-o parte, veti observa acest lucru cel mai bine cand conduceti in linie dreapta, pe o sosea neteda. Exista o idee gresita, frecvent intalnita, ca vehiculul trebuie sa mearga perfect drept, cand va luati mainile de pe volan. Intr-o lume perfecta, asa e. Dar in realitate, nu e asa, pentru ca toate soselele au un anumit nivel de coronament, care antreneaza o usoara tragere intr-o parte.

Este si foarte periculos sa va luati mainile de tot de pe volan. Vehiculul trebuie sa ruleze drept cu o minima atingere a volanului. Daca masina trage intr-o parte sau in alta, trebuie sa verificati si sa corectati unghiul de fuga, care, de regula, corecteaza situatia si amelioreaza condusul, per total. 

Observati uzura anormala a pneurilor in anumite puncte

Modul in care se uzeaza cauciucurile ofera o multime de informatii utile despre starea unei masini. Un tehnician calificat se poate folosi de aceste informatii date de uzura pentru a estima profesionist presiunea cauciucurilor, starea suspensiilor si problemele de aliniament. Uzura doar pe marginea din interior sau din exterior poate indica o problema la reglarea unghiului de fuga. Franjurarea sau zdrentuirea pneurilor indica, adesea, o problema de reglare a unghiului.

Uzura cauciucurilor este observata de regula de mecanic in timpul operatiunii de rotatie a cauciucurilor sau in timpul verificarilor obisnuite. Aliniamentul corect creste mult durata de viata a pneurilor, asa ca, daca observati o uzura anormala a cauciucurilor, inseamna ca trebuie sa faceti unghiul de fuga urgent. 

Directia masinii pare instabila

Daca simtiti ca directia e un pic slabita sau instabila, una dintre cauzele posibile este unghiul de fuga incorect al rotilor. Puteti simti acest lucru cand rulati pe sosea, ori masina poate parea foarte instabila si poate parea ca aluneca atunci cand virati. Daca observati asemenea manifestari, verificati aliniamentul si faceti corectiile necesare, daca e cazul. 

Volanul nu revine pe centru dupa ce virezi

Dupa un viraj, volanul trebuie, singur, sa revina natural pe centru, in timp ce dvs conduceti. Sigur ca trebuie sa va tineti mainile pe volan pentru a-l ajuta sa revina mai repede si pentru a pastra controlul asupra masinii, dar daca volanul nici macar nu are tendinta de a reveni singur la centru, este un indiciu clar ca aliniamentul a disparut. Mergeti sa verificati acest lucru si, daca e cazul, faceti alinierea completa a rotilor. 

Unghiul de fuga incorect poate provoca o multime de probleme legate de condus si de uzura prematura a anvelopelor si a sistemului de suspensie si directie, asa ca cel mai bine e sa mergeti cu masina la verificari imediat ce observati ca sunt probleme. Chiar daca nu prezinta un risc, problema trebuie rezolvata, pentru ca uzura prematura a cauciucurilor va costa mai mult decat operatiunea de aliniere a rotilor.

Cand verificati alinierea rotilor sau unghiul de fuga, trebuie sa controlati si directia si suspensiile, intrucat uzura pieselor poate provoca probleme de aliniament. Dupa ce ati verificat suspensiile si ati facut alinierea rotilor, veti fi placut surprins de cat de bine merge masina. 

Citeste si despre: cum imi dau seama daca anvelopele mele sunt intr-o stare buna

Sursa foto: allstarcolumbia.com, quicktrickalignment.com, carfromjapan.com, blog.autointhebox.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului de intrare al sistemului pilotului automat.

Acest cod se refera la eroarea a sistemului modulului de comanda - ROM (read only memory).

Filtrele de aer se pot uza in mod diferit, ar trebui sa cunosti simptomele care indica faptul ca filtrul de aer a ajuns la finalul vietii sale.

Care este principiul de functionare al supapei EGR? Motorul tau are nevoie de EGR? Cat de greu este sa anulezi EGR-ul?