Cauzele aprinderii martorului ABS

Cauzele aprinderii martorului ABS

Fiecare vehicul modern este dotat cu sistemul ABS. Scopul acestui sistem este de a mentine soferul in siguranta, impiedicand blocarea rotilor in timpul apasarii pedalei de frana. Astfel, puteti mentine controlul asupra directiei si vehiculul dumneavoastra nu va aluneca din cauza blocarii rotilor.

Pe tabloul de bord exista o lampa de avertizare care se va aprinde daca exista o problema cu sistemul ABS. Aceasta este o lumina pe care trebuie sa o luati in serios, deoarece este un semnal de avertizare ca sistemul de franare necesita o inspectie imediata.

5 cauze comune ale aprinderii in bord a martorului ABS

Exista multe cauze care determina ca martorul ABS sa se aprinda in bordul masinii. Acest lucru nu inseamna neaparat ca exista o problema doar cu sistemul ABS. S-ar putea sa fie o problema cu anumiti senzori sau cu alte componente ale sistemului de franare.

In continuare va vom prezenta 5 cauze ale martorului ABS aprins in bordul masinii.

Nivelul lichidului de frana din rezervor este prea mic

Lichidul de frana controleaza presiunea din sistemul ABS. Exista un rezervor care mentine lichidul de frana al sistemului ABS.

Uneori ar putea exista o scurgere din acest rezervor care va determina scaderea nivelului lichidului de frana, acest lucru va duce la aprinderea martorului ABS in bordul masinii.

Citeste si despre: cum functioneaza de fapt ABS-ul pe masina ta

Senzor de viteza defect

Exista senzori de viteza, incorporati in butucul fiecarei roti, care calculeaza viteza de rotatie a acelei roti. Aceste informatii sunt transmise apoi sistemului ABS.

Daca se dovedeste ca cel putin o roata se misca mai incet, sistemul ABS va creste presiunea lichidului de frana pentru a permite rotii sau rotilor sa se deplaseze la o viteza normala. Daca exista o problema cu senzorul de viteza, sistemul ABS va detecta acest lucru si martorul ABS se va aprinde in bordul masinii.

Modulul ABS deteriorat

Modulul sistemului ABS poate forma coroziune dupa un timp. Acesta este, de fapt, unul dintre motivele cele mai comune din cauza caruia exista probleme cu sistemul ABS.

Daca modulul ABS este deteriorat, atunci nu poate obtine informatii de la senzorii de viteza a rotilor. Ca urmare, martorul ABS se va aprinde in bordul masinii.

Citeste si despre: cauzele aprinderii martorului ABS

Verificarea martorilor de la bord

Unele vehicule, cand puneti contactul, vor efectua o verificare a becurilor din tabloul de bord. Aceasta verificare este pentru confortul soferului, sa stie ca becurile martorilor de avertizare functioneaza corect.

Aceste becuri se vor stinge singure dupa un anumit timp. In unele cazuri este posibil sa apara o eroare in verificarea becului martorului sistemului ABS, astfel martorul sistemului ABS va ramane aprins.

Pompa hidraulica defecta

Daca exista o roata a unui vehicul care se misca la o viteza diferita de celelalte roti, senzorul de viteza a rotilor detecteaza acest lucru si apoi notifica sistemul ABS.

Odata ce se intampla acest lucru, sistemul ABS va activa pompa hidraulica pentru a mari presiunea lichidului de frana. Din pacate, pompele hidraulice se uzeaza odata cu trecerea timpului. Acest lucru va duce la aprinderea martorului ABS in bordul masinii si va trebui sa inlocuiti pompa hidraulica.

Citeste si despre: ce senzori fac ABS-ul sa functioneze

Sursa foto: brakemasters.com, carfromjapan.com, amazon.com, medium.com

Articole similare

1.4 TSI a seriei EA211 este un motor de 1.4 litri cu patru cilindri pe benzina cu turbocompresor.

Ce sunt clapetele swirl si de ce este cea mai comuna problema la Alfa Romeo?

Acest cod se refera la eroarea circuitului galeriei de admisie - circuit deschis - bancul 2.

In acest articol o sa gasesti ce compresie trebuie sa aiba un motor pe benzina dar si valorile de compresie pentru un motor diesel.