Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare. Nu sunt inclusi in lista de mentenanta a producatorului alaturi de elementele care trebuie inlocuite la un anumit numar de kilometri, precum bujiile sau filtrele.

Pot ramane la postul lor pe termen indefinit atat timp cat functioneaza corect.

Totusi, senzorii pentru fluxul de aer sunt critici pentru performanta motorului, consum si emisia de noxe. Sunt destul de fragile si sensibile la contaminare.

Un pic de grija si de mentenanta preventiva pot ajuta senzorii pentru fluxul de aer sa reziste si sa functioneze corect pe cat de mult posibil.

Deoarece functia senzorilor este de a masura aerul care intra in motor, prin ei trece foarte mult aer. Incearca sa-ti imaginezi 30-40 metri cubi de aer la fiecare 3,75 litri de combustibil. Atat de mult aer transporta mult praf fin si particule de orice natura.

Este treaba filtrului de aer sa retina aceste mizerii departe de senzorii pentru fluxul de aer si de motor. Deci inlocuieste filtrul de aer cand se recomanda, pastreaza interiorul carcasei filtrului de aer curat si asigura-te ca furtunurile de la filtru de aer la corpul clapetei de acceleratie sunt stranse bine.

Mentenanta unui alt element ce se neglijeaza de obicei, dar care are impact asupra curateniei senzorului pentru fluxul de aer este supapa PCV, care ar trebui inlocuita conform recomandarilor producatorului in functie de kilometraj.

Daca aceasta valva se infunda, poate cauza vaporii de la carter sa se intoarca prin supapa de aerisire a motorului si sa lase depuneri de ulei pe senzorul fluxului de aer. Daca acesta se murdareste, va fi mai putin curat si se va observa o performanta scazuta a motorului. Un cod de eroare va aparea in computer si martorul de "Verifica motorul" se va aprinde. 

De multe ori, senzorul pentru fluxul de aer este scos, curatat cu un spray si apoi remontat. Aceasta nu este o reparatie permanenta. Pentru a dura, inlocuieste senzorul pentru fluxul de aer.

Citeste si despre: senzorii comuni ai autoturismelor

Pot fi senzorii curatati sau trebuie inlocuiti?

In cele mai multe cazuri, senzorii masinii tale trebuie inlocuiti daca nu mai functioneaza, dar in functie de tipul de senzor si de localizarea sau functia sa, unii pot fi curatati si reutilizati.

Senzorii pot veni in multe forme si sunt utilizati pentru o varietate de sisteme pe masinile moderne.

Avem senzori care comunica parametrii motorului, precum temperatura lichidului de racire, turatia motorului, oxigenul din teava de esapament, pozitia clapetei de acceleratie, viteza motorului prin rotatia arborelui cotit si incarcatura motorului prin presiunea absoluta a colectorului sau cantitatea de aer care intra in motor prin senzorul pentru fluxul de aer.

Senzorii pentru fluxul de aer sunt de trei feluri incepand cu senzorul de volum de aer (VAF), senzorul pentru fluxul de aer (MAF) si senzorul Karman-Vortex. Avem senzori care ne avertizeaza despre unghiurile moarte sau ne ajuta sa parcam.

Exista senzori la transmisie care ne trimit informatii despre viteza la drum, iar componentele interne ale transmisiei lasa Modulul de Control al Transmisiei sa selecteze viteza potrivita la momentul potrivit.

Senzorii de viteza ai rotilor sunt folositi pentru ABS si pentru Sistemul de Monitorizare a Presiunii in Anvelope pentru a fi atenti la presiunea din pneu sau un senzor de cuplu pentru asistenta la virare pentru sistemele care ofera masinii o stabilitate mai buna sau VSC (programul electronic de asigurare a stabilitatii) impreuna cu viteza de giratie si senorii de acceleratie laterala.

Senzorii de presiune ai aerului conditionat controleaza functionarea sistemului de aer conditionat si ventilatoarelor de racire si protejeaza sistemul cand lichidul de racire este prea putin sau presiunea sistemului este prea mare.

Toti acesti senzori au un lucru in comun: ei comunica cu computerele lor sau modulul electronic de control folosind semnale electrice.

Unii senzori folosesc o modificarea a rezistentei lor, in timp ce altele folosesc magnetismul pentru a produce un mic semnal de curent alternativ. Altele, precum senzorul de detonatie, raporteaza folosind un senzor piezoelectric care genereaza semnalul de iesire bazandu-se pe presiune.

Senzorii magnetici pot uneori colecta mici particule de metale si emit un semnal fals. Acesti senzori sunt foarte sensibili la golul de aer dintre ei si roata de pozitie a arborelui cu came sau roata dintata care provoaca o reactie electrica.

De cele mai multe ori, nu e nevoie de curatare si reutilizare, deoarece cand un senzor se decalibreaza din cauza uzurii sau avariei mecanice sau cauzate de temperatura, singurul mod de a-l repara este sa-l inlocuiesti.

In cazul unui senzor pentru ploaie sau unui senzor cu incarcare solara pentru aer conditionat sau pentru punctul mort sau detectarea curbei, e posibil ca acesta sa se acopere de mizerie sau zapada pe timp de vreme rea si atunci ele pot fi curatate.

De veme ce componentele care se bazeaza pe aceste semnale de intrare trateaza toate semnalele ca fiind corecte, cand un senzor nu functioneaza corect, inlocuirea lui este cea mai buna solutie.

Senzorul trebuie verificat de un profesionist pentru a stabili daca poate fi curatat sau trebuie inlocuit.

Citeste si despre: cum sunt utilizati senzorii pentru a imbunatati performantele

Sursa foto: fastwrx.com, carcare2.blogspot.com, carcarenewsservice.org, seat.com, steerfeed.org

Articole similare

Vom dezbate mai pe larg aceasta idee cu privire la achizitionarea de piese originale sau aftermarket, o dilema cu care multi soferi se confrunta.

Acest cod se refera la eroarea circuitului MAF a fluxului de aer de masa ( nivel ridicat ).

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de tensiune de referinta - zona C - circuit deschis.

Eroare spune calculatorului ca circuitul electric care tine de alimentarea motorului cu combustibil trimite un semnal prea slab, imposibil de citit, oprind astfel supapa de control.