Ce se intampla cand se rupe cureaua de distributie?

Ce se intampla cand se rupe cureaua de distributie?

Cureaua de distributie este o piesa atat de importanta incat nu ar trebui niciodata sa fie neglijata. O curea neglijata care ajunge sa se rupa va cauza daune catastrofale motorului.

Consecintele ruperii curelei de distributie

  • supape indoite;
  • pistoane sparte;
  • chiulasa lovita sau chiar crapata.

Motorul are, in general, 2 arbori foarte importanti, arborele cotit sau vibrochenul si arborele cu came, unele motoare fiind echipate cu 2 arbori cu came.

Cureaua de transmisie este intai actionata de vibrochem si transmite miscare arborelui cu came, astfel punand in functiune supapele de admisie si de evacuare.

Citeste si despre: care sunt semnele ca trebuie sa schimbi cureaua de distributie

Intr-un final, supapele sunt sincronizate cu pistoanele si motorul merge respecta in tocmai timpii de deschidere si inchidere ai supapelor.

Practic cureaua este cea care spune motorului ce sa faca, asa ca este o piese extrem de importanta, o distributie sarita va strica imediat motorul si o distributie pusa gresit sau nealiniata va face motorul sa mearga incorect.

Simptome ale unei curele de distributie defecte

Cureaua de distributie este fabricata din cauciuc, care este un material natural si care cu timpul se intareste si isi pierde din proprietatile elastice.

Inainte sa cedeze, cureaua poate sa scartaie sau pur si simplu sa se rupa fara niciun semn in prealabil.

Ideal este sa inspectezi vizual cureaua o data la 60.000 de km. Poti sa o inspectezi tu sau un mecanic atunci cand ajungi cu masina in service la revizie.

Majoritatea producatorilor recomanda schimbarea curelei de distributie la 100.000 de km desi unele pot rezista pana la 160.000 de km. Cel mai sigur ar fi verificati intervalul de schimbare al curelei in cartea masinii.

Cand vine vorba de ruperea curelei de distributie roaga-te ca motorul tau sa fie unul fara interferenta. Exista doua tipuri de motoare, cu interferenta si fara interferenta.

In cazul motoarelor cu interfenta, daunele vor fi totale. Peste 70% din masinile din ziua de azi sunt cu interferenta.

Citeste si despre: inlocuirea lantului de distributie

Tehnologia de ultima generatie are si dezavantajele ei, pentru ca intr-un motor cu interferenta, pentru a reduce spatiul si pentru a usura motorul, supapele se misca in interiorul cilindrului si daca o supapa ramane blocata din cauza distributiei sarite, in mai putin de o secunda pistonul va lovi aceasta supapa, care in acel moment trebuia sa fie sus, in lacasul ei.

In acest moment pistonul crapa, bielele pot sparge carterul sau baia de ulei a masinii si in cele din urma motorul va fi distrus total, fara posibilitatea de a-l mai repara.

Spuneam mai sus ca ar trebui sa te rogi ca motorul tau sa fie unul fara interferenta, pentru ca in acest caz, exista un spatiu liber intre supape si pistoane.

In cazul in care distributia sare pistonul va indoi supapa si aceasta supapa va lovi chiulasa. In acest caz trebuie sa schimbi supapa sau supapele indoite, trebuie rectificata chiulasa si eventul schimbat unul sau doua pistoane, insa motorul poate fi refacut.

Distributia masinii nu trebuie neglijata asa ca asigura-te ca este inlocuita la timp si cu o curea originala, in caz contrar ai de refacut un motor sau de cumparat unul nou.

De aceea, atunci cand cumperi o masina la mana a doua, se recomanda inlocuirea imediata a curelei de distributie, in cazul masinilor cu peste 60.000 de km.

Citeste si despre: ce face intinzatorul curelei de distributie

Sursa foto: meineke.com, glenitiautos.co.nz, nott.ca

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului injectorului reductor de presiune a aerului - prformanta slaba.

Astazi vom vorbi despre mecatronic. Vom afla ce este el, ce rol are si cum se poate defecta el.

Daca pilotul automat prezinta defectiuni sau nu mai functioneaza, este cazul sa va ingrijorati si nu sa credeti ca este afectat doar pilotul automat.

Motorul de 2.7 litri Toyota, numit 2TR-FE, a aparut in 2003. Acesta este un motor pe benzina cu patru cilindri, folosit mai ales in SUV-urile Toyota si RWD.