Confortul din interiorul masinii depinde foarte mult de functionalitatea aerului conditionat. Ca e prea frig afara sau prea cald, aerul conditionat e de multe ori primul sistem al masinii care porneste dupa motor.
Ai dat aerul pe 16 grade insa ai impresia ca aerul nu este deloc rece si in unele cazuri mai cald decat aerul de afara. Cauza poate sa fie o garnitura care a cedat sau un furtun care lasa freon sa iasa din instalatie sau mai rau, lasa freonul sa ajunga la compresor.
Daca se intampla asta du-te cu masina la un mecanic si poti sa salvezi sistemul de aer inainte sa trebuiasca sa inlocuiesti compresorul.
Dai aerul conditionat pe rece dar din cand in cand ai impresia ca baga si aer cald, dupa iar rece. Ce se intampla? Sunt destul de multe cauze, cea mai intalnita este aceea in care ajunge aer sau apa in sistemul de aer conditionat, care infunda supapa de expansiune.
Alte probleme pot fi: furtun spart, compresor pe cale sa se defecteze sau o scurgere de freon. Spune-i mecanicului tau exact care sunt simptomele si el te poate ajuta mai departe.
Fluxul de aer scade in intensitate. Ventilatorul radiatorului de A/C poate fi defect, evaporatorul poate fi prea murdar sau un furtun poate fi spart.
In acest caz te sfatuim sa te indrepti cu masina catre mecanic, din pacate, daca nu esti tu insuti mecanic, nu prea ai cum repara aceasta problema si nici nu se va remedia de la sine.
Citeste si despre: cand trebuie schimbat filtrul de polen
Din ventilatie vine un miros urat, de sosete murdare. Cumva, sistemul de aer conditionat prinde mucegai. Evaporatorul este mai tot timpul umed si cu timpul se poate forma mucegai.
O alta cauza poate mai plauzibila, poate fi un filtru de cabina ( filtru de polen ) murdar sau prea vechi. Verifica cartea masinii sa aflii unde este si il poti inspecta singur.
Citeste si despre: chiptuning
Sursa foto: blog.firestonecompleteautocare.com, griffinautocare.com
Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim? volanul trebuie rotit un pic pentru a tine masina in linie dreapta;
Iata cateva sfaturi despre cum sa prelungesti viata ambreiajului: nu abuza ambreiajul, nu trebuie sa il apesi de fiecare data cand franezi.
Daca o componenta a sistemului aerului conditionat este defecta, atunci intreg sistemul nu va functiona.
Sa zicem ca esti in masina intr-o zi oarecare si afara e foarte cald. Si deodata aerul conditionat numai baga aer rece.
Cum se comporta masina cand filtrul de aer este infundat? Cel mai bine este sa il verifici cand faci revizia masinii si daca este cazul sa il schimbi atunci
Filtrele de aer se pot uza in mod diferit, ar trebui sa cunosti simptomele care indica faptul ca filtrul de aer a ajuns la finalul vietii sale.
Daca instalatia de aer conditionat a masinii nu mai are freon, atunci nu o sa mai bage aer rece.
Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?
Simptome ale unui evaporator/vaporizator defect sau pe cale sa se defecteze. Sfaturi reparatie evaporator.
Ai simtit in ultima perioada ca pedala de frana este mai moale?Atunci cand stai la semafor cu piciorul pe frana pedala se apasa din ce in ce mai mult?
Schimbarea pompei de ulei poate fi semnalizata posesorilor de autovehicule prin intermediul aparitiei anumitor semne.
Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi la functionarea sistemului de aer conditionat.
Majoritatea recomanda sa inlocuiti filtrul cand acesta este murdar sau putin infundat. Ce trebuie sa stiti este ca filtrul nu este infundat in totalitate.
In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.
Fiecare posesor de autovehicul ar trebui sa cunoasca cateva informatii de baza referitoare la programul de mentenanta al masinii.
In continuare va prezentam cateva sfaturi care va vor ajuta sa raciti aerul din interiorul masinii mult mai rapid.
Afla tot ce trebuie sa stii despre cum iti poate afecta aerul conditionat motorul.
Ce rol are filtrul de aer? Ce inseamna un filtru de aer bun? Ce filtru de aer trebuie sa cumpar?
Intr-o asemenea categorie se incadreaza si schimbarea conductelor de frana. Exista multe motive pentru care ignoram importanta acestei manopere
Cum sa-ti dai seama ca filtrul de ulei pe care vrei sa il cumperi este de calitate?
Senzorul de masa de aer are un rol esential in functionarea motoarelor pe benzina si diesel.
Atat timp cat compresorul A/C ramane functional, ar trebui sa aveti un flux stabil de aer rece.
Poate sa scartaie, poate sa “suiere”. Pentru ca ea nu trebuie sa scoata niciun zgomot, atunci cand incepe sa se auda ceva inseamna ca trebuie inlocuita.
Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.
In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.
Sistemele de spalare a farurilor ofera un avantaj pe timp de noapte sau cand conditiile de trafic sunt vitrege.
Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare si nu sunt inlcusi in lista de mentenanta a producatorului.
Ai ramas fara baterie? Masina nu mai porneste? Afla cum trebuie sa folosesti cablul auto cu clesti pentru a primi curent de la o alta masina.
La cati kilometri trebuie schimbata cureaua de accesorii si care sunt semnele ca aceasta este defecta sau nu mai functioneaza.
Ai probleme cu aerul conditionat al masinii? Nu mai porneste sau nu mai baga aer rece? Vezi ce trebuie sa verifici.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login