Folosirea sistemului de aer conditionat in timpul verii poate sa ridice anumite probleme legate de suprasolicitare. Atunci cand temperatura creste extrem de mult, este normal sa incercam sa profitam la maxim de sistemul de aer conditionat aflat in dotare.
Cele mai multe persoane nu cunosc insa modul de functionare al sistemului de aer conditionat, folosindu-l din aceasta cauza intr-un mod incorect si consumand prin urmare mult mai multa energie.
In timpul sezonului cald, temperaturile dezvoltate in interiorul autovehiculului vor fi mai mari decat cele din exterior. Din aceasta cauza va dura cateva minute pentru ca aerul conditionat sa inceapa sa functioneze la putere maxima.
In continuare va prezentam cateva sfaturi care va vor ajuta sa raciti aerul din interiorul masinii mult mai rapid.
Scoateti aerul fierbinte din interiorul cabinei
Puteti realiza acest lucru prin deschiderea geamurilor din spate ale masinii. In acest fel veti favoriza iesirea aerului fierbinte din masina, realizand in acelasi timp deschiderea si inchiderea succesiva a usii de la nivelul soferului. Astfel veti forta aerul fierbinte sa iasa din masina intr-un timp mult mai scurt.
Aerul conditionat functioneaza mai bine in timpul mersului
Explicatia acestui fapt consta in functionarea mai eficienta a compresorului atunci cand motorul se afla in rotatie.
Pornirea sistemului de aer conditionat inainte de a porni la drum cu masina va reprezenta doar o pierdere de timp si un consum de combustibil inutil.
Lasati geamurile de la nivelul pasagerilor deschise timp de 30 de secunde pentru a favoriza iesirea aerului fierbinte din cabina.
Nu faceti greseala de a deschide geamurile din fata pentru ca in acest fel veti aerisi doar zona anterioara a masinii si nu intreaga masina. In cazul in care masina dumneavoastra este prevazuta cu trapa, acest lucru va va ajuta in cazul daca este deschisa in timpul mersului timp de un minut.
Porniti sistemul de aer conditionat si lasati-l sa mearga la putere mica
Cunoasteti deja faptul ca temperatura din interiorul masinii tinde sa fie mai crescuta decat cea din exterior. Setarea temperaturii aerului conditionat la nivelul minim de putere va trage aer din exteriorul masinii si il va raci.
In caz contrar, daca veti seta nivelul la maxim veti forta sistemul de aer conditionat sa foloseasca aer din interiorul cabinei, aer care are o temperatura superioara celei din exterior.
In cazul in care aerul conditionat este setat la putere maxima de la inceput, sistemul va functiona in exces pentru a ajunge la temperatura pe care o setati.
Schimbarea filtrelor murdare
Folosirea sistemului de aer conditionat in anotimpul cald in conditii de eficienta maxima nu inseamna numai o functionare corecta a sistemului, ci presupune si o verificare a altor componente. Nu veti obtine fluxul corect de aer daca filtrul de aer este murdar.
Verificati periodic starea acestuia pentru a va asigura ca este curat. In cazul in care acesta devine murdar, este indicat a fi schimbat.
De obicei este mult mai usor sa schimbam un filtru de aer la masinile mai noi comparativ cu cele vechi. In cazul modelelor mai vechi se recomanda apelarea la serviciile unui mecanic.
Oprirea sistemului auto
In cazul autoturismelor mai noi, sistemul de aer conditionat se opreste automat atunci cand motorul nu functioneaza. In acest fel se face economie de combustibil. Pe de alta parte insa, acest lucru nu va avantajeaza daca petreceti mult timp in trafic.
In acest caz, puteti sa dezactivati aceasta optiune, astfel incat interiorul sa ramana la temperatura scazuta chiar daca opriti motorul pentru cateva minute.
Sursa foto: geico.com, shutterstock.com, brandonford.com