Cum se face regenerarea fortata a DPF-ului?

Cum se face regenerarea fortata a DPF-ului?

In cazul in care nu ati curatat niciodata un DPF sau nu stiti care este rolul acestuia si cum se face o regenerare fortata va recomandam sa va consultati cu mecanicul dumneavoastra bine privind metodele de regenerare a DPF-ului, deoarece aceasta piesa este foarte importanta in buna functionare a autoturismului si trebuie sa avem in vedere verificarea periodica a acesteia. Pe langa asta, regenerarea fortata presune anumite riscuri. Trebuie facuta in conditii optime.

In momentul in care un filtru DPF atinge un nivel predeterminat de umplere cu particulele pe care le retine (in general acest nivel este de 40%), ECU va activa procesul de regenerarea pentru ca acesta sa aiba loc inainte ca spatiul destinat sa fie prea plin. Asa cum puteti intalni si in alte articole, regenerarea filtrului se face prin arderea cu ajutorul combustibilului a depunerilor de funingine si carbon retinute de catre acesta.

In momentul in care are loc procesul de regenerare, computerul masini va injecta de pana la opt ori mai mult combustibil decat in mod normal pentru a realiza arderea completa a reziduurilor adunate. Aceasta cantitate de combustibil este necesara pentru a putea produce temperatura minima de 450-500 chiar 600 de grade celsius la care reziduurile vor arde, astfel incat sa se poata incinera toate particulele care au fost captate de catre DPF.

Este foarte important sa stim ca procesul de regenerarea nu va avea loc daca nu sunt indeplinite urmatoarele conditii:

  • In cazul in care martorul de bord Check-Engine este aprins, indiferent de defectiunea care cauzeaza aprinderea acestuia, nu va avea loc procesul de regenerare
  • Atunci cand exista mai putin de 20 litri de combustibil in rezervor, computerul de bord nu va permite inceperea procesului, deoarece asa cum am mentionat anterior regenerarea presupune un consum ridicat de combustibil
  • In cazul in care senzorii de presiune nu functioneaza corect sau la nivelul camerii de ardere a motorului exista pierdere de presiune regenerarea nu va avea loc
  • Conductele senzorului de presiune sunt deteriorate- la fel ca si in situatia anterioara, acest lucru duce la scaderea presiunii totale si nu va putea fi atinsa temperatura necesara arderii particulelor
  • Atunci cand sistemul EGR nu functioneaza, motorul nu va putea calcula corect cantitatile de aer si combustibil
  • Atunci cand alimentam cu ulei de motor care nu este corespunzator pentru tipul de motor pe care il are masina noastra sau daca uleiul de motor este contaminat; aici trebuie sa avem grija deoarece o regenerare care nu are loc corespunzator va duce la contaminarea uleiului nostru

Am utilizat un tip incorect de aditiv in combustibil la ultima alimentare

In cazul in care dorim sa efectuam o regenerare fortata a DPF, deoarece nu a avut loc una de mult timp din cauza ca nu au fost indeplinite conditiile mentionate anterior, trebuie sa utilizam in primul rand un instrument de diagnosticare pentru a vedea daca este necesar sa facem operatiunea, iar dupa aceea trebuie sa ne asiguram ca procesul de regenerare se desfasoara intr-un mediu sigur, deoarece temperaturile din timpul procesului vor fi foarte ridicate si exista posibilitatea ca masina sa evacueze si o cantitate mai mare de noxe decat in mod obisnuit.

Filtrul de particule al autoturismului necesita mai multa intretinere si atentie decat convertizoarele catalitice, care sunt piese mult mai rezistente si de anduranta. Cenusa produsa de catre arderea uleiul de motor se acumuleaza pe suprafata fetei de admisie a filtrului si in cele din urma va infunda porii acestuia. In cazul in care ne vom afla in aceasta situatie, infundarea filtrului va conduce la cresterea semnificativa a presiunii aplicate pe filtru atunci cand acesta se infunda totala, iar aceasta defectiune este capabila sa provoace chiar si deteriorarea motorului in unele cazuri. Prin urmare, intretinerea periodica a filtrului nu este doar o necesitate, ci si o obligativitate pentru a ne asigura ca nu provocam daune suplimentare asupra angrenajului motor.

In cazul in care din diferite motive nu are loc regenerarea DPF-ului pentru o perioada foarte lunga de timp si nu efectuam nici noi o regenerare fortata, iar nivelul de particule trece de gradul de 90%, DPF-ul va necesita inlocuire si nu va mai putea fi curatat si folosit in continuare. Aici trebuie sa mentionam ca pretul unui DPF nou este cuprins intre 2000-3000 de euro, fapt care ne va face sa ne gandim de doua ori inainte de a ignora importanta unei regenerari fortate.

In momentul in care se monteaza un DPF nou trebuie sa resetam ECU inainte de a putea efectua o alta regenerare fortata, pentru ca si computerul de bord sa stie ca DPF si toti senzorii aferenti sunt noi si resetati la gol. Daca in timpul regenerarii fortate au fost atinse temperaturile necesare, otelul se va decolora intr-o culoare maro deschis. Aceasta verificare este importanta, deoarece nu este obligatoriu ca regenerarea fortata sa aiba loc de fiecare data cand incercam sa o facem.

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...