Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota

Despre motorul 1AZ-FE de la Toyota

Seria AZ a venit sa inlocuiasca motoarele din seria Toyota S in 2000. Primul din gama de deplasari este motorul 1AZ-FE de 2.0 litri. Predecesorul sau este 3S-FE. Motorul include multe tehnologii avansate pentru perioada respectiva.

Modelul 1AZ are un bloc de cilindri din aluminiu cu garnituri din fonta. Dispune de cilindri offset. Motorul vine cu arborele cotit din otel forjat, complet echilibrat de opt contragreutati. Arborele cotit este atasat la bloc prin intermediul a cinci rulmenti principali.

Intre primul si a doilea rulment exista doi arbori de echilibrare in carterul inferior din aluminiu. Aplicarea arborilor de echilibrare a reprezentat un pas important in reducerea vibratiilor motorului. Elementele angrenajelor elicoidale sunt fabricate din materiale polimerice pentru reducerea zgomotului.

Pe partea superioara a blocului se afla capul cilindric din aluminiu DOHC cu 16 valve. Arborele cu came este echipat cu sistem VVTi (sistem de reglare variabila a supapelor Toyota). Un lant de distributie a rolelor cu o singura treapta actioneaza arborii cu came.

Unghiul dintre supapele de admisie si supapele de evacuare este de 27,5 grade. Diametrul valvei de admisie este de 34.0 mm (1.3 in), iar pentru supapa de evacuare - 29.5 mm (1.2 in). Ridicarea supapei este de 8,0 mm (0,3 in) pentru ambele tipuri de supape. Nu exista tacheti hidraulici.

Motorul echipat cu sistemul de combustibil injectat secvential. Fiecare injector de combustibil are douasprezece gauri mici de injectie (0,18 mm sau 0,01 in). Galeria de admisie este fabricata din plastic. Galeria de evacuare si convertorul catalitic sunt o unitate.

Motorul 1AZ are o eficienta sporita si o economie de combustibil, niveluri scazute de zgomot si vibratii, design usor si compact si o fiabilitate excelenta in comparatie cu predecesorul. Motorul are fratele mai mare - motorul 2AZ-FE. Cel mai nou motor 3ZR-FE inlocuieste 1AZ din 2007.

Aplicabilitate: Toyota Camry, Toyota RAV4, Toyota Ipsum, Toyota Avensis, Toyota Caldina, Toyota Gaia, Toyota Isis, Toyota Wish, Toyota Allion, Toyota Opa.

Probleme ale motorului 1AZ-FE si fiabilitate

Vibratia la turatia la ralanti la 500-600 rpm este tipica pentru 1AZ. Motoarele JDM au sistem EGR. O supapa EGR infundata provoaca viteze instabile ale motorului, pierdere a puterii etc. Motorul 1AZ-FSE este susceptibil la calitatea combustibilului. Combustibilul de slaba calitate poate duce la deteriorarea pompei de combustibil de inalta presiune sau a injectoarelor de combustibil.

Toyota nu ofera nici o sansa pentru a reconstrui blocul de cilindri, dar este destul de fiabil si ajunge cu usurinta la aproximativ 250.000 de km.

Modificari

1AZ-ESF. Versiunea motorului cu injectie directa de combustibil are sistemul de injectie directa D-4 Toyota si un raport de compresie de 10,5: 1. Motorul produce 148 CP la 5700 rpm cu un cuplu de 200 Nm la 4000 rpm.

Sursa foto: jdmenginesimport.com, drive2.com

Citeste si...
Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota
Despre motorul 1KD-FTV de la Toyota

Toyota 1KD-FTV (sau motorul 3.0 D-4D) a aparut in anul 2000. Motorul a fost disponibil mai intai pentru modelul Toyota 120 LandCru...

Despre motorul 1GR-FE de la Toyota
Despre motorul 1GR-FE de la Toyota

1GR-FE este un motor pe benzina de 4 litri V6 proiectat de Toyota pentru SUV-uri si pick-up-uri RWD / 4WD. Acest membru de 4.0 lit...

Despre 1UR-FE de la Toyota
Despre 1UR-FE de la Toyota

Toyota a dezvoltat o noua familie UR de motoare puternice V8 care sa inlocuiasca vechea familie de motoare UZ. Modelul 1UR-FE este...

Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota
Despre motorul 1UZ-FE de la Toyota

Primul membru al familiei de motoare UZ este 1UZ-FE. Acesta a fost un motor de 4.0 litri V8 pe benzina oferit pentru masinile de l...