Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau MZR-CD. Principala diferenta este ca noul motor are raportul redus de compresie. A scazut de la 16,3 la 14, iar acest numar este destul de scazut pentru motorul diesel si aproape la fel ca motoarele pe benzina SkyActiv.

Coborarea raportului de compresie la 14 scade considerabil temperatura si presiunea din cilindru. Asta a crescut eficienta motorului, dar a agravat amestecul de combustibil-aer si auto-aprinderea la pornirea la rece a motorului si incalzirea acestuia. Din acest motiv, inginerii au trebuit sa introduca dopuri ceramice noi care incalzesc aerul din camera de ardere la 1000 de grade Celsius in doua secunde. Un alt sistem care se utilizeaza rar la motoarele diesel este sistemul de schimbare a fazelor (pentru supapele de admisie din acest motor). Viteza supapei de evacuare variabile (VVL) deschide usor supapele de evacuare in timpul cursei de admisie. Gazele de esapament fierbinti patrund inapoi in cilindru si maresc temperatura aerului. Aceasta tehnologie ajuta la prevenirea procesului de incalzire in timpul incalzirii si asigura functionarea eficienta la temperaturi scazute.

Un mic raport de compresie a redus semnificativ incarcatura motorului si a redus pierderile de pompare. Acum a devenit posibila reducerea greutatii principalelor componente ale motorului fara a pierde fiabilitatea. Motoarele 2.2 SkyActiv-D au un bloc de cilindri din aliaj de aluminiu. Exista doi arbori de echilibrare cu lant pentru a compensa fortele secundare de inertie. Motoarele 2.2 SkyActiv-D au un cap cilindric din aluminiu DOHC, patru supape pe cilindru si brate cu role. Chiulasa are acum o galerie de evacuare integrata. Pe langa reducerea marimii si greutatii motorului, accelereaza incalzirea convertizorului catalitic. Motorul a fost echipat si cu un nou sistem de alimentare. Toate motoarele 2.2 SkyActiv-D au sistem modern de injectie common-rail prin injectoare piezoelectrice cu mai multe gauri.

Motorul a fost echipat cu doua turbocompresoare combinate intr-o singura unitate. Turbocompresarea in doua trepte va permite sa faceti o legatura intre avantajele turbinelor mari si mici. Un turbocompresor mic (turbina de inalta presiune) are un raspuns rapid si produce o presiune ridicata la turatii reduse ale motorului si un turbocompresor mare (turbina de joasa presiune) - la viteze mari ale motorului. Aceasta unitate sporeste foarte mult cuplul la turatii joase si inalte (pana la limita de turatie de 5.200 rpm). Motorul 2.2 SkyActiv-D avea un filtru de particule diesel (DPF). Fara un filtru, la fel ca toate motoarele moderne, nu ar satisface standardele privind emisiile de gaze evacuate, cum ar fi Euro VI in Europa.

Pentru a rezuma, noul turbodiesel este cu 10% mai usor si cu 20% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decat predecesorul sau. Dar puterea si cuplul maxim nu au crescut.

 

Specificatii motor

 

Producator

Mazda

Anii de productie

2012-prezent

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material cap cilindru

Aluminiu

Tipul combustibilului

Motorina

Sistem de alimentare

Injectie directa common rail

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

4

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

86.0

Cursa, mm

94.3

Capacitate, cc

2191

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi cu turbocompresor

Rata compresiei

14.0:1

Putere, HP

173 (129kW)/ 4500

Cuplu

420 Nm/ 2000

Ordine de aprindere

1-3-4-2

Ulei de motor

0W-30

Capacitate ulei de motor, litri

5.1 (0,3 - capacitatea filtrului)

 

Aplicabilitate

Mazda CX-5 (KE, KF), Mazda Mazda6 (GJ, GL), Mazda BM Mazda3 XD Astina

 

Probleme ale motorului SkyActiv-D si fiabilitate

Nu exista statistici severe privind problemele comune pentru motoarele diesel SkyActiv-D 2.2. Probleme au fost inregistrate cu o crestere a nivelului de ulei si cicluri frecvente de regenerare a dpf-ului. Autovehiculele cu simptome similare tind sa aiba un consum ridicat de combustibil. Dar este posibil sa presupunem ca nu vor exista prea multe probleme grave cu ei, deoarece incarcaturile au fost reduse semnificativ.

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate