Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau MZR-CD. Principala diferenta este ca noul motor are raportul de compresie redus. A scazut de la 16,3 la 14, iar acest numar este destul de scazut pentru motorul diesel si aproape la fel ca motoarele pe benzina SkyActiv.

Coborarea raportului de compresie la 14 scade considerabil temperatura si presiunea din cilindru. Asta a crescut eficienta motorului, dar a agravat amestecul de combustibil-aer si autoaprinderea la pornirea la rece a motorului si incalzirea acestuia.

Din acest motiv, inginerii au trebuit sa introduca dopuri ceramice noi care incalzesc aerul din camera de ardere la 1000 de grade Celsius in doua secunde. Un alt sistem care se utilizeaza rar la motoarele diesel este sistemul de schimbare a fazelor (pentru supapele de admisie din acest motor).

Viteza supapei de evacuare variabile (VVL) deschide usor supapele de evacuare in timpul cursei de admisie. Gazele de esapament fierbinti patrund inapoi in cilindru si maresc temperatura aerului. Aceasta tehnologie ajuta la prevenirea procesului de incalzire in timpul incalzirii si asigura functionarea eficienta la temperaturi scazute.

Un mic raport de compresie a redus semnificativ incarcatura motorului si a redus pierderile de pompare. Acum a devenit posibila reducerea greutatii principalelor componente ale motorului fara a pierde fiabilitatea.

Motoarele 2.2 SkyActiv-D au un bloc de cilindri din aliaj de aluminiu. Exista doi arbori de echilibrare cu lant pentru a compensa fortele secundare de inertie. Motoarele 2.2 SkyActiv-D au un cap cilindric din aluminiu DOHC, patru supape pe cilindru si brate cu role. Chiulasa are acum o galerie de evacuare integrata.

Pe langa reducerea marimii si greutatii motorului, accelereaza incalzirea convertizorului catalitic. Motorul a fost echipat si cu un nou sistem de alimentare. Toate motoarele 2.2 SkyActiv-D au sistem modern de injectie common-rail prin injectoare piezoelectrice cu mai multe gauri.

Motorul a fost echipat cu doua turbocompresoare combinate intr-o singura unitate. Turbocompresarea in doua trepte va permite sa faceti o legatura intre avantajele turbinelor mari si mici. Un turbocompresor mic (turbina de inalta presiune) are un raspuns rapid si produce o presiune ridicata la turatii reduse ale motorului si un turbocompresor mare (turbina de joasa presiune) - la viteze mari ale motorului.

Aceasta unitate sporeste foarte mult cuplul la turatii joase si inalte (pana la limita de turatie de 5.200 rpm). Motorul 2.2 SkyActiv-D avea un filtru de particule diesel (DPF). Fara un filtru, la fel ca toate motoarele moderne, nu ar satisface standardele privind emisiile de gaze evacuate, cum ar fi Euro VI in Europa.

Pentru a rezuma, noul turbodiesel este cu 10% mai usor si cu 20% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil decat predecesorul sau. Dar puterea si cuplul maxim nu au crescut.

Specificatii motor

  • Producator: Mazda
  • Anii de productie: 2012-prezent
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material cap cilindru: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Motorina
  • Sistem de alimentare: Injectie directa common rail
  • Configuratie: In linie
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 86.0
  • Cursa, mm: 94.3
  • Capacitate, cc: 2191
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu turbocompresor
  • Rata compresiei: 14.0:1
  • Putere, HP: 173 (129kW)/ 4500
  • Cuplu: 420 Nm/ 2000
  • Ordine de aprindere: 1-3-4-2
  • Ulei de motor: 0W-30
  • Capacitate ulei de motor, litri: 5.1 (0,3 - capacitatea filtrului)

Aplicabilitate: Mazda CX-5 (KE, KF), Mazda Mazda6 (GJ, GL), Mazda BM Mazda3 XD Astina

Probleme ale motorului SkyActiv-D si fiabilitate

Nu exista statistici severe privind problemele comune pentru motoarele diesel SkyActiv-D 2.2. Probleme au fost inregistrate cu o crestere a nivelului de ulei si cicluri frecvente de regenerare a dpf-ului. Autovehiculele cu simptome similare tind sa aiba un consum ridicat de combustibil.

Dar este posibil sa presupunem ca nu vor exista prea multe probleme grave cu ei, deoarece incarcaturile au fost reduse semnificativ.

Sursa foto: australiancar.reviews, autofreaks.com, autocar.co.uk

Citeste si...
Cine fabrica motoarele pentru KIA?
Cine fabrica motoarele pentru KIA?

Marca KIA este una dintre cele mai accesibile de pe piata si apreciate din punct de vedere al raportului pret/calitate. Succesul p...

UE interzice motoarele poluante din 2023. Ministrul transporturilor din Italia nu este de acord!
UE interzice motoarele poluante din 2023. Ministrul transporturilor din Italia nu este de acord!

Uniunea Europeana a comunicat decizia de a intrezice vanzarea masinilor pe benzina si pe motorina incepand din 2035, insa nu toata...

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi
Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Masinile de acest gen necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a put...

Renault este de parere ca, in anii ce vor veni, motoarele cu ardere interna vor avea in continuare un cuvant de spus in piata auto
Renault este de parere ca, in anii ce vor veni, motoarele cu ardere interna vor avea in continuare un cuvant de spus in piata auto

Potrivit capital.ro, indiferent de cresterea interesului pentru achizitia de autovehicule electrice, cei de la Renault subliniaza...