Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Masinile de acest gen necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a puterii, cand masina functioneaza deficitar, se supraincalzeste sau apare fenomenul de rateu.

Problemele cu motorul pot sa apara in timp sau destul de brusc. In orice caz, problemele care apar pe neasteptate pot sa fie frustrante si sa te ia prin surprindere. Pentru a putea diagnostica o eventuala problema, am descris in continuare cativa pasi pe care ii poti face in acest sens.

Vom incepe prin a enumera cele mai frecvente semne si cauzele care determina aparitia acestora. Pornind din acel punct vom detalia masurile pe care le putem lua pentru a remedia situatia.

Cele mai frecvente probleme care apar la motoarele vechi

Masina nu porneste

In cazul in care masina nu porneste este posibil sa avem de-a face cu o incapacitate a motorului de a porni, care se poate datora mai multor cauze.

1. Probleme cu carburantul

Un combustibil vechi, murdar sau care a fost depozitat in conditii necorespunzatoare nu se va aprinde si nu va functiona normal. In acest caz este indicat sa schimbi combustibilul din rezervor sau cel putin sa folosesti in proportie de 50/50% cu carburant nou.

2. Carburatorul este murdar

In cazul in care carburatorul este murdar sau infundat, acest lucru va face ca motorul sa nu primeasca amestecul de care are nevoie de aer si combustibil. In al doilea rand un amestec necorespunzator de aer si combustibil nu se va aprinde asa cum ar trebui.

In acest caz este indicat sa cureti carburatorul montat pe masina, sau chiar sa il indepartezi si apoi sa il cureti. In cazul in care carburatorul este avariat si nu mai poate fi reparat, ar putea sa fie posibil sa trebuiasca sa il inlocuiesti.

3. Probleme cu scanteia

In cazul in care scanteia este prea slaba, este posibil sa avem de-a face cu o bujie care este deteriorata, murdara sau pur si simplu veche. In aceasta situatie, vor aparea probleme cu aprinderea si pornirea motorului.

Verifica starea in care se gasesc bujiile. Este bine sa fii atent si sa remarci existenta oricarui tip de defectiuni, avarii, depuneri sau intreruperi la nivelul bujiei. In cazul in care este necesar, este bine sa inlocuiesti bujiile.

4. Probleme cu compresia

Compresia joaca un rol foarte important in modul in care motorul tau performeaza. In absenta unei compresii corespunzatoare, combustia va fi de slaba calitate sau va lipsi cu desavarsire. Exista anumite teste destul de simple care pot fi efectuate cu ajutorul unui tester de compresie.

Este bine sa lasi aceasta verificare pe seama profesionistilor din domeniu in cazul in care nu te pricepi.

Motorul porneste, dar apoi functioneaza necorespunzator

Cea mai frecvent intalnita cauza a unui motor care treneaza/se ineaca este legata de carburator. Carburatorul nu reprezinta sursa directa a problemei, dar cel mai adesea vom avea o problema cu carburantul.

1. Cazul in care combustibilul este de vina

Este cunoscut faptul ca combustibilul mentinut in rezervor pentru perioade lungi de timp poate duce la transformarea acestuia intr-o substanta mult mai vascoasa, si care isi pierde proprietatile astfel incat nu se mai aprinde asa cum ar trebui.

Ceea ce poti face in aceasta situatie este sa golesti complet rezervorul. Este indicat sa clatesti interiorul acestuia in intregime cu combustibil proaspat. De asemenea este destul de probabil sa fie nevoie sa cureti si carburatorul.

2. Cazul in care carburatorul este avariat sau infundat

Aceasta situatie este probabil una dintre cele mai frecvent intalnite, caz in care carburatorul care este infundat nu va permite amestecului de aer si combustibil sa fie supus procesului de combustie. Exista multiple defectiuni ale carburatorului care pot cauza situatia in care motorul porneste, dar apoi se ineaca.

De obicei, poate fi de mare ajutor o solutie de curatare a carburatorului. In cazul in care carburatorul este infundat si totusi solutia de curatare nu isi face efectul, cel mai probabil vei fi nevoit sa inlocuiesti carburatorul cu totul.

Daca problema este cauzata de defectiuni sau de avarii la nivelul carburatorului, va fi nevoie de asemenea sa schimbi aceasta componenta.

3. Capacul de la nivelul rezervorului

Acest capac trebuie sa permita un anumit grad de ventilatie pe masura ce combustibilul este folosit din rezervor. In cazul in care nu se produce reglarea presiunii din interior, carburatorul va elibera mai putin combustibil, situatie care va face ca motorul sa se inece.

In cazul in care poti sa desfunzi suprafata care asigura ventilatia de la nivelul capacului, este posibil sa nu trebuiasca sa le inlocuiesti. Daca aceasta suprafata este avariata sau infundata si nu o poti repara, este indicat sa inlocuiesti capacul de la nivelul rezervorului.

4. Bujie defecta sau defecte la nivelul fiselor bujiilor

Exista anumite situatii care pot determina functionarea intermitenta a bujiilor. De cele mai multe ori vom avea de-a face cu bujii murdare, avariate sau cu scurtcircuite. In acest caz este indicat sa inlocuiesti bujiile.

Daca este vorba de existenta unui decalaj sau prezenta unor reziduuri poti sa incerci sa elimini acel decalaj sau sa cureti reziduurile existente. De cele mai multe ori insa varianta cea mai economica si eficienta este sa inlocuiesti bujia.

Pierderea puterii

Aceasta situatie care apare la un motor vechi face sa para ca isi pierde puterea. De obicei, se datoreaza incapacitatii de a asigura o mentenanta motorului atunci cand acesta nu este folosit. In acest caz insa cele mai generale reglaje vor putea rezolva acest tip de problema.

1. Probleme cu combustibilul

Ca si in cazul situatiei in care combustibilul vechi va genera probleme la pornirea masinii, poate de asemenea sa cauzeze probleme in timpul mersului. In acest caz este indicat sa indepartezi tot combustibilul vechi. Este indicat sa alimentezi cu carburant nou sau in cel mai rau caz sa folosesti un amestec 50/50.

2. Probleme cu uleiul

Uleiul vechi poate sa cauzeze o suprasarcina a motorului si un esec in a functiona corect. In acest caz este indicat sa schimbi uleiul vechi si sa folosesti un ulei nou.

3. Fluxul de aer

Un filtru de aer care este murdar sau care este infundat poate determina probleme legate de performanta motorului. In acest caz este indicat sa examinezi filtrul de aer. Verifica filtrul pentru a depista existenta unor avarii sau a oricarui tip de problema care poate genera reducerea fluxului de aer. In cazul in care nu se poate altfel este indicat sa schimbi filtrul de aer cu totul.

Supraincalzire

Supraincalzirea poate fi rezultatul unei probleme cu uleiul, combustibilul, ventilatorul sau cu capacul de la nivelul rezervorului. Supraincalzirea poate fi cauzata de asemenea de toti acesti factori care actioneaza impreuna. In aceasta situatie este bine sa verifici fiecare din aspectele mentionate mai sus pentru a putearemedia problema.

1. Nivel scazut de ulei

Uleiul actioneaza in sensul scaderii temperaturii prin faptul ca preia caldura si o disperseaza de la nivelul camerei de combustie. In absenta acestui fluid care sa absoarba caldura, nu ar putea avea loc transferul. De aceea este recomandat sa inlocuiesti sau sa adaugi ulei suplimentar pana la nivelul mentionat de producator, pentru ca motorul sa functioneze conform standardelor.

2. Motorul este murdar

Un motor care este murdar nu va permite ca aerul fierbinte sa se degaje. In acest caz este indicat sa folosesti o solutie de curatare a motorului pentru a elimina eventuale reziduri de la acest nivel.

3. Ventilator avariat

De obicei ventilatoarele prezente pe motoare de acest gen sunt miscate frecvent, lovite sau aruncate peste tot. In cazul in care vorbim despre un ventilator avariat este posibil ca o paleta defecta sa determine lipsa unei ventilari corespunzatoare, ceea ce va determina aparitia fenomenului de supraincalzire.

Trebuie insa sa tii cont de faptul ca accesul si reparatia unui astfel de ventilator depinde de marca si modelul masinii tale. Desi multe parti componente pot beneficia de service, cel mai indicat ar fi sa verifici informatiile continute in cartea tehnica pentru a afla asupra caror piese se pot face reparatii.

4. Probleme cu combustibilul

Un amestec de combustibil de calitate scazuta va determina motorul sa lucreze din greu. Daca ecranul filtrului este murdar sau este avariat, situatia va duce la realizarea unui amestec de calitate slaba. Cazul in care ventilatia de la nivelul rezervorului nu este suficienta, cantitatea de carburant pus in circulatie va scadea.

De asemenea, este posibil ca si carburatoarele sa genereze un amestec slab intre aer si combustibil. Ceea ce poti sa faci in acest caz este sa inlocuiesti capacul rezervorului, filtrul sau carburatorul.

Probleme de natura electrica

Aceste probleme se pot prezenta sub diferite forme. Probleme cu bateria, probleme la pornirea motorului, probleme cu ambreiajul si probleme la rulare, fiecare dintre acestea putand sa genereze stari de frustrare.

1. In cazul in care bateria nu se incarca

Aceasta situatie va impune schimbarea bateriei, sau a sistemului de incarcare. Cand este posibil realizeaza o noua masurare cu noua baterie.

2. Bateria isi pierde sarcina

Bateria care pierde sarcina destul de repede poate sa fie un semn ca bateria este defecta sau ca impamantarea nu este buna. In cazul in care impamantarea este corecta, este necesar sa schimbi bateria.

3. Motorul nu porneste sau porneste atunci cand contactul este oprit

Problemele cu pornirea, chiar si cele mai atipice sunt de obicei foarte simplu de diagnosticat. De obicei vom avea de a face cu impamantarea.

Daca bornele de masa sunt intacte si conectate in mod corect, este indicat sa verifici sau sa inlocuiesti contactul de pornire.

4. Bendixul (mecanism care permite angrenarea pinionului demarorului cu coroana dintata de pe volantul motorului) nu se cupleaza sau nu se deconecteaza

In cazul in care electromotorul nu functioneaza corespunzator, motorul va avea de suferit. Este bine sa verifici legaturile efectuate la acest nivel precum si situatia bornelor, daca acestea sunt curate si daca instalatia este realizata corespunzator. Verifica alternatorul daca este instalat corect si daca s-a folosit modelul corect.

5. Siguranta arsa

Daca te lovesti frecvent de problema unor sigurante arse, de obicei vei avea de-a face cu un anumit tip de scurtcircuit la nivelul circuitului electric. In acest caz este bine sa verifici daca alternatorul functioneaza corect si sa te asiguri este impamantat corespunzator. Cauta scurtcircuitul cu ajutorul unui multimetru.

Inecare

Acest fenomen poate fi generat de o multitudine de factori. Cei mai frecvent intalniti factori sunt legati de contaminarea combustibilului sau probleme cu formarea amestecului.

1. In cazul in care apa este prezenta la nivelul rezervorului

Aceasta situatie va determina aparitia fenomenului de inecare. Ceea ce poti face in acest caz este sa golesti rezervorul si sa il clatesti cu carburant nou inainte sa realimentezi.

In cazul in care cantitatea de combustibil este redusa, poate aparea acest fenomen. In acest caz este indicat sa realimentezi.

2. Socul nu este setat corespunzator

Reglarea socului devine o procedura din ce in ce mai depasita. In orice caz daca socul din dotare este reglabil si te confrunti cu fenomenul de inecare, este indicat sa verifici setarile acestuia. Foloseste informatiile continute in cartea tehnica pentru a regla corespunzator socul.

3. Carburator murdar

In cazul in care carburatorul este murdar este posibil sa apara o dizlocare a reziduurilor acumulate, fapt care duce la aparitia fenomenului de inecare. In acest caz este indicat sa folosesti o solutie de curatare a carburatorului de tip standard. Aceasta va permite curatarea tuturor reziduurilor prezente la acest nivel.

Problemele pe care un motor le poate intampina sunt numeroase. Cu ajutorul informatiilor de mai sus, cunoscand modul de functionare al motorului si utilizand metode simple de diagnostic, cele mai multe probleme pot fi reparate cu usurinta.

Este bine de multe ori sa permiti unui mecanic sa verifice problemele legate de fenomenul de inecare.

Sursa foto: cartreatments.com, ebay.com, jalopnik.com, carfromjapan.com, carmudi.com.ph, goldeagle.com, wtamu.edu, enginebuildermag.com

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...