Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Incepem cu ce inseamna fiecare prescurtare. FSI vine de la "fuel stratified injection", TSI inseamna "turbo stratified injection" si TFSI "turbo fuel stratified injection".

Nu credem ca trebuie sa spunem ca aceste 3 motorizari sunt pe benzina si ca vin de la grupul VAG. FSI a adus un nou sistem de alimentare pe piata, daca pana la FSI carburantul era pulverizat in galeria de admisie, noua tehnologie a venit cu un sistem care pulverizeaza benzina direct in camera de ardere. Facand asta, motoarele FSI, TSI sau TFSI sunt mai eficiente ca si consum de combustibil, obtin performante mai inalte si au o dinamicitate mai buna fata de motoarele conventionale. 

Daca va plac cifrele sau doar sunteti curiosi, la un kilogram de benzina injectata se ard 14,7 kg de aer sau echivalentul a 12400 de litri.

scrie un review despre masina ta

Toate astea vin cu un dezavantaj totusi. La motoarele conventionale la 1 kg de benzina se adauga mult mai putin aer, FSI imbunatatind amestecul a "reusit" si sa creasca emisiile de carbon considerabil. Din aceasta cauza, grupul VAG nu a avut succes cu aceste motoare in USA, pentru ca la ei benzina contine foarte mult sulf care distruge catalizatoarele si automat lumea a incetat sa mai cumpere motoare FSI, TSI sau TFSI.

 

TFSI-ul este un FSI la care se mai adauga o turbina. Datorita amestecului bogat in aer si scazut in carburant, tehnologia FSI a reusit sa rezolve o problema mare a vechilor motoare turbo. Vechile masini cu tehnologie turbo sufereau de aprinderi spontane ale benzinei in interiorul cilindrului, cu mult inainte ca aceasta aprindere sa fie necesara conform parametrilor de functionare ai motorului. Turbina "reusea" sa incalzeasca foarte tare aerul si sa creeze puncte fierbinti in interiorul cilindrului care aprindeau spontan si total necontrolabil benzina. O data cu aparitia TFSI-ului acest fenomen a disparut. TFSI-ul a adus pe piata un motor cu un raport mare de compresie, cu o eficienta termodinamica foarte mare si cu un consum redus de carburant.

 

O sa lasam TFSI-ul deoparte si o sa comparam doua motoare 2.0 TSI si 2.0 FSI:

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

 

Asemanari intre FSI si TSI

- Capacitate cilindrica: 1984cc;

- Putere maxima in cai putere: 200;

- Cuplu maxim: 206 Nm;

- Supape pe cilindru: 4;

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

- Diametru cilindru ( masurata in interior ): 82.5mm;

- Inaltime cilindru ( masurata in interior ) sau cursa maxima pe care o parcurge pistonul : 92.8mm;

- Ordine aprindere cilindrii: 1-3-4-2.

 

Ce s-a schimbat la TSI fata de FSI

- lant de distributie fata de curea de distributie;

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

- Raport de compresie 9.6:1 fata de 10.5:1;

- Management motor Bosch MED 17 fata de Bosch MED9;

- 3 senzori de oxigen fata de 2 la FSI;

- Uleiul este improscat sub forma de jeturi pe partea de jos a pistoanelor pentru a imbunatati racirea acestora si lubrifierea;

- Un arbore cu came mai bine echilibrat;

- Sistem de alimentare cu combustibil imbunatatit;

- Cap piston modificat;

- Piese interne modificate pentru a elimina pierderile parazite;

- Sistem PCV imbunatatit.

 

Nu cred ca este foarte greu sa ne dam seama ca motorul TSI este un FSI imbunatatit si mult mai performant.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate