Motorul Duratec HE de 2,0 litri este identic cu motorul de 1,8 litri, dar are diametrul mai mare (87,5 mm). Motorul a fost proiectat de compania japoneza Mazda (modelul LF al seriei MZR).
Motorul Duratec de 2,0 litri este preferabil in comparatie cu motorul de 1,8 litri. Consuma aceeasi cantitate de combustibil, dar motorul in sine este mai puternic, mai silentios, are mai mult cuplu.
Motorul are un lant de distributie (nu curea). Nu exista motoare hidraulice / tacheti in motor. Durata de viata a motorului Duratec HE 2.0 este de aproximativ 300.000 de km, insa, in practica, puteti gasi masini echipate cu acel motor care are kilometraj mai mare de 500.000 de km.
Citeste si despre: inlocuirea lantului de distributie
Noul Duratec HE GDI Ti-VCT a inlocuit acest motor in 2010. Dar ne vom aminti de motorul Duratec 2.0 ca fiind fiabil, durabil, cel mai bun din toate motoarele Duratec.
Citeste si despre: ce inseamna fiabilitatea masinii
Aplicabilitate
Ford S-Max, Ford C-Max Mk I, Ford Mondeo Mk III and Mk IV, Ford Focus Mk II, Mazda 3, Mazda 5, Mazda 6, Ford Galaxy Mk III
Probleme ale motorului Duratec HE 2.0 l si fiabilitate
1. Capacele cu arborele cu came nu sunt fiabile.
2. Termostatul se distruge foarte des. Apoi motoarele nu se incalzesc sau invers. Aceasta problema se intampla la 90.000 de km.
3. Supapa pentru galeria de admisie poate provoca aprinderea in bord a martorului “verifica motor/check engine”. Daca masina nu se accelereaza dupa 3000 rpm, poate problema ta este la acea valva.
Citeste si despre: motorul DLD-416 de la Ford
Sursa foto: drive2.ru