Despre motorul Hyundai KIA 1.0 MPiT-GDi

Motorul Hyundai 1.0L MPi din familia Kappa este un motor pe benzina cu trei cilindri, cu injectie de combustibil in mai multe puncte si o parte din strategia de produs Hyundai-Kia, directionata spre o performanta ridicata cu eficienta de combustibil. Motorul a fost anuntat in 2011 si este inca un motor popular pentru Hyundai i10 si KIA Picanto.

Blocul cilindric este din aluminiu si este proiectat ca un tip de punte deschis cu captuseala din fonta. Exista, de asemenea, un arbore cotit din fonta. Forma contragreutatilor a fost optimizata pentru a minimiza vibratiile unui motor cu trei cilindri, ceea ce a facut posibila excluderea arborelui de echilibrare de la design. Scaunele arborelui cotit se afla in bloc cu decalajul de 11 mm fata de linia cilindrilor. Pentru reducerea frecarii, au fost aplicate pistoane usoare optimizate cu o inaltime de compresie de 24,7 mm si o lungime scurta a fustei. Inelele cu pistoane sunt acoperite cu depunere fizica de vapori (PVD); pistoalele sunt acoperite cu MoS2.

Motorul Kappa de 1.0 L are un cap cilindric din aluminiu cu patru supape pe cilindru si arbori cu came duble deasupra capului. Proiectarea capului include camere de combustie cu acoperis indoit si porturi de admisie tambur. Arborii cu came de admisie si evacuare sunt actionati de un lant de distributie. Primul in clasa de 1.0 litri, supapa a fost echipata cu sistem dublu de sincronizare variabila a supapei (Dual-CVVT). Pentru a reduce masa inertiala a valvei si frecarea, inginerii au aplicat dispozitive de reglare mecanica a miscarii (MLA) cu pereti subtiri si valve cu arcuri conice.

scrie un review despre masina ta

G3LA este un motor cu aspiratie naturala, care are o injectie convenabila de carburant la port. Sistemul de admisie include doua optiuni pentru galeria de admisie - lungime constanta sau lungime variabila (VIS Hyundai). Ambele sunt fabricate din plastic pentru a reduce greutatea si costurile. Colectorul de evacuare este fabricat din fonta - putin mai greu decat otelul inoxidabil, dar cu 30% mai ieftin.

In 2014, Hyundai a anuntat un motor cu turbocompresor Kappa 1.0L G3LC la Salonul Auto de la Paris. Ca versiunea N/A, noul motor este tot din aluminiu, dar capul cilindrului a fost modificat semnificativ. Capul are o galerie de evacuare racita cu apa integrata. Acest lucru ofera un catalizator mai rapid de incalzire si reduce tensiunea termica si uzura la turbocompresor. Noul motor vine cu un turbocompresor cu single-scroll si cu o garnitura de ardere controlata electronic, care optimizeaza cuplul de joasa turatie si raspunsul acceleratiei. Injectarea combustibilului multipunct a fost inlocuita cu injectie directa. Pompa de combustibil de inalta presiune produce presiune de pana la 200 bari (2900 psi) si furnizeaza combustibil pentru injectoarele directe cu sase gauri instalate in capul cilindrului. Combustibilul este livrat direct in camerele de combustie.

Motorul G3LC are un nou concept de racire cu divizare. Sistemul de racire este format din doua canale separate de racire pentru capul cilindrului si blocul motor. Fiecare dintre canale are un termostat individual. Blocul cilindrului este incalzit mai mult pentru o frecare mai redusa si o functionare mai eficienta. Capul cilindrului functioneaza la temperaturi mai scazute pentru a optimiza injectia si arderea.

Motoarele de 1.0L MPi și 1.0L T-GDi Kappa raspund unei cereri tot mai mari de motoare mai mici, cu consum redus de combustibil si emisii de CO2. Din nou, Hyundai a reusit sa ofere o solutie simpla ca o varianta mai avansata, cu un pret accesibil.

 

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Specificatii motor

 

Producator

Hyundai Motor Co.

Anii de productie

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

2011-prezent

Material bloc cilindru

Aluminiu

Material cap cilindru sau chiulasa

Aluminiu

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Tipul combustibilului

Benzina

Sistem de alimentare

Injectie multipunct de combustibil

Injectie directa

Configuratie

In linie

Numarul de cilindri

3

Supape pe cilindru

4

Schema de comanda a supapelor

DOHC

Diametru, mm

71.0 mm

Cursa, mm

84.0 mm

Deplasare sau capacitate cilindrica

998 cc

Tipul motorului cu combustie interna

In patru timpi aspirat in mod natural/ cu turbocompresor

Rata compresiei

10.5:1 – MPi

10.0:1 – T-GDi

Putere, HP

66 hp (48 kW) /5,500 - MPi

68 hp (49 kW) /6,200 – MPi LPG version

100 hp (74 kW) /4,500 – T-GDi

120 hp (88 kW) /6,000 – T-GDi

Cuplu

95 Nm/ 3,500 - MPi

90 Nm/ 3,500 - MPi LPG version

172 Nm/ 1,500-4,500 - T-GDi

Greutate motor

71.4 kg – 1.0L MPi

Ordine de aprindere

1-3-2

Tip ulei de motor

5W-30 – MPi

5W-40 – T-GDi

Capacitate ulei de motor, litri

3.6 (0.3 – filtru de ulei)

Intervalul schimbului de ulei

15,000 km sau 12 luni

Aplicabilitate

Hyundai i10, Hyundai i20, Hyundai i30, Hyundai Kona, KIA Ceed, KIA Stonic, KIA Picanto, KIA Rio

 

Probleme ale motorului Hyundai Kia 1.0L MPi/T-GDi si fiabilitate

In ciuda faptului ca a fost pus in functiune cu mult efort in optimizarea motorului cu trei cilindri, multi proprietari se plang de niveluri ridicate de vibratii si zgomot. De asemenea, consumul real de carburant nu corespunde intotdeauna producatorului declarat. Motoarele mici sunt sensibile la sarcini crescute datorita unui mic cuplu, ceea ce duce la cresterea consumului de combustibil. Cea mai periculoasa problema este ca motorul de 1.0 litri cu trei cilindri Hyundai se supraincalzeste cu usurinta daca nu tineti cont de starea radiatorului.

In general, motoarele Kappa sunt foarte fiabile, iar deficientele sunt legate de exploatare in cea mai mare parte. Durata medie a motorului pentru ambele unitati de alimentare este de aproximativ 200.000 km.

 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate