Modelul 1.4 T-GDi este un motor pe benzina cu patru cilindri, cu turbocompresor si injectie directa, de 1,4 litri. Este membru al noii familii de motoare Kappa introdus in 2015, impreuna cu o versiune de 1.0L cu trei cilindri - Kappa 1.0 T-GDi. Versiunea 1.4 turbo a debutat la Hyundai i30 la Auto Expo in 2016 si a devenit deja disponibila intr-o gama larga de autoturisme: Hyundai Elantra, Hyundai Veloster, KIA Ceed, KIA Cerato si altele.
Motorul Hyundai 1.4T are o functionare usoara si un nivel scazut de zgomot, mai mult ca un motor V6. De asemenea, ofera un consum extrem de redus de combustibil, spre deosebire de cantitatea mare de putere si de cuplul pe care il obtineti. Motorul este din aluminiu si usor. Este mai mic si cu 14 kg mai usor decat modelul G4FA de 1.4L din familia Gamma anterioara. Motorul are un bloc cilindric din aluminiu deschis, un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve, cu arbori dubli cu cap dublu, o galerie de evacuare integrata, sistem DUAL CVVT (sincronizare de intrare variabila si supapa de evacuare). Galeria de admisie este fabricata din material plastic si are sistemul VIS (Variable Induction System) al Hyundai.
Motoarele moderne nu ar obtine o eficienta ridicata fara o buna gestionare a temperaturii. In acest caz, sistemul de racire al motorului Kappa 1.4L are doua canale separate de racire cu termostate individuale si bloc de motor. Termostatul se deschide la o temperatură de 88 ° C, oferind suprimarea detonarii datorita unei raciri mai bune a capului. Al doilea termostat pastreaza blocul la o temperatura de 105 ° C pentru reducerea frecarii.
Principalele caracteristici ale acestei unitati turbo 1.4 sunt injectia directa si turbocompresorul. Noul sistem de combustibil functioneaza la presiuni de pana la 200 bari si livreaza combustibil direct in cilindri utilizand injectoare directe cu sase gauri. Un singur turbocompresor cu single-scroll este echipat cu un dispozitiv de actionare numit Westgate, care imbunatateste cuplul si consumul redus de combustibil.
Citeste si despre: motorul Hyundai Kia 1.0 MPiT GDI
Producator
Hyundai Motor Co.
Anii de productie
2016- prezent
Material bloc cilindru
Aluminiu
Material cap cilindru
Aluminiu
Tipul combustibilului
Benzina
Sistem de alimentare
Injectie directa
Configuratie
In linie
Numarul de cilindri
4
Supape pe cilindru
4
Schema de comanda a supapelor
DOHC
Diametru, mm
76.1 mm
Cursa, mm
84.0 mm
Deplasare, capacitate cilindrica
1,353 cc
Tipul motorului cu combustie interna
In patru timpi cu turbocompresor
Rata compresiei
10.0:1
Putere, HP
140 hp (103 kW)/6,000
128 hp (95 kW) / 5,500 - versiune America de Nord
Cuplu
242 Nm/ 1,500
212 Nm/ 1,400 - versiune America de Nord
Greutate motor
87 kg
Ordine de aprindere
1-3-4-2
Ulei de motor
5W-30
Capacitate ulei de motor, litri
4.2 (0.4 – filtru de ulei)
Intervalul schimbului de ulei
15,000 km sau 12 luni
Aplicabilitate
Hyundai i30, Hyundai Elantra, Hyundai Veloster, KIA Ceed, KIA Cerato
Desi motorul este destul de nou, se pare ca nu are probleme si defecte serioase. Singurul lucru care poate fi distins este o functionare zgomotoasa a motorului atunci cand nu este destul de cald. Cu toate acestea, trebuie sa se inteleaga ca motorul cu turbocompresie inregistreaza sarcini sporite si necesita o intretinere mai buna, ulei de motor de inalta calitate si combustibil premium.
Speranta de viata a motorului Kappa 1.4 T-GDi este de aproximativ 200.000-250.000 km, ceea ce este destul de normal pentru acest tip de motor.
Citeste si despre: motorul N42B20 de la BMW
Sursa foto: autonocion.com, autocar.co.uk
Acest cod de eroare se refera la nivelul intermitent al senzorului de temperatura a uleiului de motor.
In articolul de astazi vom vorbi mai pe larg despre distributie asa ca cititi pana la final daca vreti sa invatati mai multe despre distributie.
Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului de racire a motorului - ventilatorul 3.
P0217 – Acest cod apare cand temperatura motorului depaseste limita prestabilita.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login