Despre motorul Hyundai KIA 1.4 T-GDi

Despre motorul Hyundai KIA 1.4 T-GDi

Modelul 1.4 T-GDi este un motor pe benzina cu patru cilindri, cu turbocompresor si injectie directa, de 1,4 litri. Este membru al noii familii de motoare Kappa introdus in 2015, impreuna cu o versiune de 1.0L cu trei cilindri - Kappa 1.0 T-GDi. Versiunea 1.4 turbo a debutat la Hyundai i30 la Auto Expo in 2016 si a devenit deja disponibila intr-o gama larga de autoturisme: Hyundai Elantra, Hyundai Veloster, KIA Ceed, KIA Cerato si altele.

 

Motorul Hyundai 1.4T are o functionare usoara si un nivel scazut de zgomot, mai mult ca un motor V6. De asemenea, ofera un consum extrem de redus de combustibil, spre deosebire de cantitatea mare de putere si de cuplul pe care il obtineti. Motorul este din aluminiu si usor. Este mai mic si cu 14 kg mai usor decat modelul G4FA de 1.4L din familia Gamma anterioara. Motorul are un bloc cilindric din aluminiu deschis, un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve, cu arbori dubli cu cap dublu, o galerie de evacuare integrata, sistem DUAL CVVT (sincronizare de intrare variabila si supapa de evacuare). Galeria de admisie este fabricata din material plastic si are sistemul VIS (Variable Induction System) al Hyundai.

 

 

 

 

Motoarele moderne nu ar obtine o eficienta ridicata fara o buna gestionare a temperaturii. In acest caz, sistemul de racire al motorului Kappa 1.4L are doua canale separate de racire cu termostate individuale si bloc de motor. Termostatul se deschide la o temperatură de 88 ° C, oferind suprimarea detonarii datorita unei raciri mai bune a capului. Al doilea termostat pastreaza blocul la o temperatura de 105 ° C pentru reducerea frecarii.

 

Principalele caracteristici ale acestei unitati turbo 1.4 sunt injectia directa si turbocompresorul. Noul sistem de combustibil functioneaza la presiuni de pana la 200 bari si livreaza combustibil direct in cilindri utilizand injectoare directe cu sase gauri. Un singur turbocompresor cu single-scroll este echipat cu un dispozitiv de actionare numit Westgate, care imbunatateste cuplul si consumul redus de combustibil.

 

 

Citeste si despre: motorul Hyundai Kia 1.0 MPiT GDI

 

 

 

Specificatii motor

 

 

 

Producator

 

Hyundai Motor Co.

 

Anii de productie

 

2016- prezent

 

Material bloc cilindru

 

Aluminiu

 

Material cap cilindru

 

Aluminiu

 

Tipul combustibilului

 

Benzina

 

Sistem de alimentare

 

Injectie directa

 

Configuratie

 

In linie

 

Numarul de cilindri

 

4

 

Supape pe cilindru

 

4

 

Schema de comanda a supapelor

 

DOHC

 

Diametru, mm

 

76.1 mm

 

Cursa, mm

 

84.0 mm

 

Deplasare, capacitate cilindrica

 

1,353 cc

 

Tipul motorului cu combustie interna

 

In patru timpi cu turbocompresor

 

Rata compresiei

 

10.0:1

 

Putere, HP

 

140 hp (103 kW)/6,000

128 hp (95 kW) / 5,500 - versiune America de Nord

 

Cuplu

 

242 Nm/ 1,500

212 Nm/ 1,400 - versiune America de Nord

 

Greutate motor

 

87 kg

 

Ordine de aprindere

 

1-3-4-2

 

Ulei de motor

 

5W-30

 

Capacitate ulei de motor, litri

 

4.2 (0.4 – filtru de ulei)

 

Intervalul schimbului de ulei

 

15,000 km sau 12 luni

 

Aplicabilitate

 

Hyundai i30, Hyundai Elantra, Hyundai Veloster, KIA Ceed, KIA Cerato

 

 

 

 

 

Probleme ale motorului Hyundai Kia 1.4 T-GDi si fiabilitate

 

 

 

Desi motorul este destul de nou, se pare ca nu are probleme si defecte serioase. Singurul lucru care poate fi distins este o functionare zgomotoasa a motorului atunci cand nu este destul de cald. Cu toate acestea, trebuie sa se inteleaga ca motorul cu turbocompresie inregistreaza sarcini sporite si necesita o intretinere mai buna, ulei de motor de inalta calitate si combustibil premium.

 

Speranta de viata a motorului Kappa 1.4 T-GDi este de aproximativ 200.000-250.000 km, ceea ce este destul de normal pentru acest tip de motor.

 

 

 

Citeste si despre: motorul N42B20 de la BMW

 

 

 

Sursa foto: autonocion.com, autocar.co.uk

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0199

Cod eroare OBD2 P0199

Acest cod de eroare se refera la nivelul intermitent al senzorului de temperatura a uleiului de motor.

Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?

Distributia masinii: Ce este si cand trebuie schimbata?

In articolul de astazi vom vorbi mai pe larg despre distributie asa ca cititi pana la final daca vreti sa invatati mai multe despre distributie.

Cod eroare OBD2 P0482

Cod eroare OBD2 P0482

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului de racire a motorului - ventilatorul 3.

Cod eroare OBD2 P0217

Cod eroare OBD2 P0217

P0217 – Acest cod apare cand temperatura motorului depaseste limita prestabilita.