Modelul 1.4 T-GDi este un motor pe benzina cu patru cilindri, cu turbocompresor si injectie directa, de 1,4 litri. Este membru al noii familii de motoare Kappa introdus in 2015, impreuna cu o versiune de 1.0L cu trei cilindri - Kappa 1.0 T-GDi. Versiunea 1.4 turbo a debutat la Hyundai i30 la Auto Expo in 2016 si a devenit deja disponibila intr-o gama larga de autoturisme: Hyundai Elantra, Hyundai Veloster, KIA Ceed, KIA Cerato si altele.
Motorul Hyundai 1.4T are o functionare usoara si un nivel scazut de zgomot, mai mult ca un motor V6. De asemenea, ofera un consum extrem de redus de combustibil, spre deosebire de cantitatea mare de putere si de cuplul pe care il obtineti. Motorul este din aluminiu si usor. Este mai mic si cu 14 kg mai usor decat modelul G4FA de 1.4L din familia Gamma anterioara. Motorul are un bloc cilindric din aluminiu deschis, un cap cilindric din aluminiu cu 16 valve, cu arbori dubli cu cap dublu, o galerie de evacuare integrata, sistem DUAL CVVT (sincronizare de intrare variabila si supapa de evacuare). Galeria de admisie este fabricata din material plastic si are sistemul VIS (Variable Induction System) al Hyundai.
Motoarele moderne nu ar obtine o eficienta ridicata fara o buna gestionare a temperaturii. In acest caz, sistemul de racire al motorului Kappa 1.4L are doua canale separate de racire cu termostate individuale si bloc de motor. Termostatul se deschide la o temperatură de 88 ° C, oferind suprimarea detonarii datorita unei raciri mai bune a capului. Al doilea termostat pastreaza blocul la o temperatura de 105 ° C pentru reducerea frecarii.
Principalele caracteristici ale acestei unitati turbo 1.4 sunt injectia directa si turbocompresorul. Noul sistem de combustibil functioneaza la presiuni de pana la 200 bari si livreaza combustibil direct in cilindri utilizand injectoare directe cu sase gauri. Un singur turbocompresor cu single-scroll este echipat cu un dispozitiv de actionare numit Westgate, care imbunatateste cuplul si consumul redus de combustibil.
Specificatii motor
Producator: Hyundai Motor Co. Anii de productie: 2016- prezent Material bloc cilindru: Aluminiu Material cap cilindru: Aluminiu Tipul combustibilului: Benzina Sistem de alimentare: Injectie directa Configuratie: In linie Numarul de cilindri: 4 Supape pe cilindru: 4 Schema de comanda a supapelor: DOHC Diametru, mm: 76.1 mm Cursa, mm: 84.0 mm Deplasare, capacitate cilindrica: 1,353 cc Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi cu turbocompresor Rata compresiei: 10.0:1 Putere, HP: 140 hp (103 kW)/6,000, 128 hp (95 kW) / 5,500 - versiune America de Nord Cuplu: 242 Nm/ 1,500, 212 Nm/ 1,400 - versiune America de Nord Greutate motor: 87 kg Ordine de aprindere: 1-3-4-2 Ulei de motor: 5W-30 Capacitate ulei de motor, litri: 4.2 (0.4 – filtru de ulei) Intervalul schimbului de ulei: 15,000 km sau 12 luni
Aplicabilitate: Hyundai i30, Hyundai Elantra, Hyundai Veloster, KIA Ceed, KIA Cerato
Probleme ale motorului Hyundai Kia 1.4 T-GDi si fiabilitate
Desi motorul este destul de nou, se pare ca nu are probleme si defecte serioase. Singurul lucru care poate fi distins este o functionare zgomotoasa a motorului atunci cand nu este destul de cald. Cu toate acestea, trebuie sa se inteleaga ca motorul cu turbocompresie inregistreaza sarcini sporite si necesita o intretinere mai buna, ulei de motor de inalta calitate si combustibil premium.
Speranta de viata a motorului Kappa 1.4 T-GDi este de aproximativ 200.000-250.000 km, ceea ce este destul de normal pentru acest tip de motor.
Sursa foto: autonocion.com, autocar.co.uk